Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Dekorationer - vad får det kosta?

Nu drar det iväg igen!
    Jag har hittat den perfekta blommarrangemanget till "brudbordet". (Kolla gärna i mitt galleri och säg vad ni tycker) Och den går på ungefär 700 där jag hittade den.
    Men sen vill man har nått liet på alla bord och så vill jag inte att partytältet ska kännas "tältigt" så vi vill ha ett hängande tygtag (lite sådär princess-säng) men då blir ju tältet så mycket dyrare...

Hur mycket lägger ni på själva lokaldekorationer? Tips på enkla dekorationer att ha i mitten avrunda bord (för 4 personer st) som är snyggt och billigt?
    Och hur är det med levande ljus på dagen, ser det bara dumt ut?

• Svar på tråden Dekorationer - vad får det kosta?
  • JustMeAndMyLove

Oj! 7 kr per rulle?! Det var sjukt billigt!

tack för tippset ;)

DanKat skrev 2008-11-25 21:23:06 följande:
    Ni kan köpa billigt spetstyg på IKEA och hänga i taket, tror det heter Britt det jag tänker på (har för mig att det är 35 meter på en rulle och 7kr/meter =245 meter per rulle)
  • JustMeAndMyLove

Jaja, jag mena per meter, haha.. jag sprang iväg mitt i och jaga katt i trapphuset, förlåt!

• JustMeAndMyLove

Superbra tips! Får massa ideer nu! :D

• JustMeAndMyLove

Gud va fint!
    Det kanske är murgröna eller något liknande? Tänkte ha det vi med :)

Vad är det för litet häfte på alla platser? Placeringskort med program?
    Väldigt smart i såna fall att kombinera dem två!

Vi funderar på att ha en liten presentpåse på varge tallrik med namnet på. I den tänkte jag ha nån chokladbit och en ram med ett citat i. Du vet sånna här som barn har sagt? Så himla mycket roliga saker som ungar säger!
    Tänkte ta massa citat om kärlek och sånt. Finns inget roligare än ett barn som ska förklara kärlek och giftermål och sånt :)

camric skrev 2008-11-26 15:08:43 följande:
    Vi stansade ut hjärtan och spred ut på borden. Sen hade vi ljus och blommor i ljusglas från Ikea 4st 9kr. Sedan hade vi även gröna växter slingrande på bordet (jag kommer inte ihåg vad de heter) Kolla in min blogg för bilder: bymillan.bloggagratis.se/Lycka till!
  • JustMeAndMyLove

Nice! Ja nu fick jag ännu mer ideer! Låter som att jag ska gå på IKEA någon dag och drömma lite :)

Vad betyder inboxa mail? hehe

• JustMeAndMyLove

Passionsblomma:
    Ja, det blir tvärt nig för rosa granar :p Haha
    Hon har inget fast jobb just nu men förshoppningsvis jobbar hon då och då borde hon kunna få lite rabbat på ställt plus använda sånt som de inte kan sälja säger hon :D

Det blir väääldigt lätt så att jag drar iväg och ska planera och pyssla, hon hänger inte riktigt med i svängarna ;)
    Men nu fick jag en smäll på handen och ett: Hörre du! Blommorna sköter jag!

hehe :P

• JustMeAndMyLove

Det var häftigt med färgerna :) Vi ska ha just rosa och grönt! Och väldigt genus-medvetet att ge killarna Rosa ;) Ett slag för jämnställdheten, hehe.

Murgröna vill nog vi ha också! Det är snygg och håler sig tydligen bra utan vatten :)

camric skrev 2008-11-26 22:15:05 följande:
    Tack så mycket för de goa kommentarerna. Det är ett festhäfte som står på allas platser. Av en slump hade inte pappersaffären så många gröna papper som vi behövde till våra festhäften så det fick bli hälften rosa och hälften gröna. Nu efteråt kan jag tycka att det var tur för det blev ju lite roligare med olika färger. Killarna fick rosa och tjejerna grönt..Låter som en jätte bra ide med en liten presentpåse till alla, det blir nog uppskattat!!Det var murgröna, jag komer ihåg det nu när du skrev det..Lycka till och ha det bra!
  • JustMeAndMyLove

Hahaha! Ska berätta att hon har stöd på BT :P

passionsblomman skrev 2008-11-27 14:10:25 följande:
    Ha ha! *hjälper till att smälla, bara pyttelitegrann*
Svar på tråden Dekorationer - vad får det kosta?