Inlägg från: lottis77 |Visa alla inlägg
  • lottis77

Någon som varit till Mexico?

Håller med!

• lottis77

Det är enkelt att ta sig runt, enkelt att hitta grymt bra stränder med knappt några människor på, man kan både slappa och vara kulturell. Det tar några timmar att ta sig från Playa del Carmen till Chichen Itza och pyramiderna, men det är det värt. Vi bodde 3 strärnigt inne i Playa del Carmen och utgick därifrån. Just där var det ingen höjdare att vara men det gjorde ju inget när det var så lätt att ta sig runt. Skulle nog inte fått samma upplevelse om vi bott på något av all-inclusive ställena. Där var så mkt folk och strandremsornna som hörde till hotellen pyttesmå. Hotellen har sin egna strandplätt så man kan inte ta en promenad och lägga sig varsomhelst... Kan verkligen rekommendera er att göra som vi gjorde, trots att jag annars brukar älska fina, lyxiga hotell och bara slappa vid poolen med en bra pocket och en paraplydrink...

• lottis77
    GoS09 skrev 2008-12-04 19:57:50 följande:
    Hej alla! Och tack för alla tips o råd... E verkligen sugen på å åka till Mexico men behöver motivera/övertala min m2b på ngt sätt bara ;) Vi var till Peru i somras och han tycker vi sett indiankulturen nu.. men e ju inte riktigt samma sak tycker jag.. Haha... Vingresan lät ju toppen! Jag skulle vilja åka ett par dagar först till New york (eftersom min m2b vill dit (o även jag)) och sedan vidare till Mexico...Lottis 77 gjorde ni oxå massa utflyckter o då på egen hand? Hur funka det isf? Lätt/Svårt att boka/ordna?
    Japp, vi gjorde masssor med utflykter på egen hand. Det var superenkelt att ta sig runt samt att boka och ordna!! Skulle kunna tänka mig att åka tillbaka till Mexico på bröllopsresan...
Svar på tråden Någon som varit till Mexico?