Snygga naglar
Vilken trevlig tråd!
Jag hade osså tänkt spara ut egna långa fina nagler....men mina pekfingernaglar blir aldrig längre än 2-3 mm....sen knäcks de eller skivar sig....
Övriga naglar klarar sig bra o kan bli riktigt långa....men det ser jätteknasigt ut med korta naglar på pekfingrarna....
Så jag har bokat till för nagelförlänging...o MolsonCanadian, jag håller med dig....det syns jättefort på vissa....men allt hänger på hur ens naglar ser ut från början.....o en del/många har nagler som inte ser bra ut när de är långa/förlängda.
Sen det där med att naglerna blir sköra efter förlänging.....det beror på hur de gör när förlängningen ska sättas på.....tex i Thailand så filar de ner väldigt mycket av din egen nagel så om du tar bort förlängningen så är din nagel extremt tunn o skör.....
För 10 år sen gick jag till en tjej som hade utbildat sig vid Elisabeth Ardeéns nagelskola i USA....hon var duktig o jag fick ett antal tips på vägen....mina nagler då (10 år sen) var platta o var inte alls snygga med förlängning....men det var kul att prova då jag aldrig haft långa egna.
Men jag fick upp ögonen för detta o började jobba med mina naturliga naglar själv hemma....så nu har de blivit rundade (i genomskärning alltså) o kan bli riktig snygga med förlängning.
Något som är A o O är välvårdade nagelband om man ska göra en förlänging.......så jag kör en intensivbehandling nu med Oliva (CCS) cuticle oil som jag penslar på ett par gånger per dag...nu med vinter o allt så torkar mina händer jättefort så det är insmörjning o alltid hanskar på som gäller!
Jag kör med OPIs Nail Envy o det funkar jättebra...är väldigt sugen på att prova Sally....
Ursäkta för det extremt långa inlägget!