Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Snygga naglar

Vilken trevlig tråd!

Jag hade osså tänkt spara ut egna långa fina nagler....men mina pekfingernaglar blir aldrig längre än 2-3 mm....sen knäcks de eller skivar sig....
    Övriga naglar klarar sig bra o kan bli riktigt långa....men det ser jätteknasigt ut med korta naglar på pekfingrarna....

Så jag har bokat till för nagelförlänging...o MolsonCanadian, jag håller med dig....det syns jättefort på vissa....men allt hänger på hur ens naglar ser ut från början.....o en del/många har nagler som inte ser bra ut när de är långa/förlängda.
    Sen det där med att naglerna blir sköra efter förlänging.....det beror på hur de gör när förlängningen ska sättas på.....tex i Thailand så filar de ner väldigt mycket av din egen nagel så om du tar bort förlängningen så är din nagel extremt tunn o skör.....

För 10 år sen gick jag till en tjej som hade utbildat sig vid Elisabeth Ardeéns nagelskola i USA....hon var duktig o jag fick ett antal tips på vägen....mina nagler då (10 år sen) var platta o var inte alls snygga med förlängning....men det var kul att prova då jag aldrig haft långa egna.

Men jag fick upp ögonen för detta o började jobba med mina naturliga naglar själv hemma....så nu har de blivit rundade (i genomskärning alltså) o kan bli riktig snygga med förlängning.

Något som är A o O är välvårdade nagelband om man ska göra en förlänging.......så jag kör en intensivbehandling nu med Oliva (CCS) cuticle oil som jag penslar på ett par gånger per dag...nu med vinter o allt så torkar mina händer jättefort så det är insmörjning o alltid hanskar på som gäller!

Jag kör med OPIs Nail Envy o det funkar jättebra...är väldigt sugen på att prova Sally....

Ursäkta för det extremt långa inlägget!

• ingenjörsbruden
    majbruud08 skrev 2008-12-02 11:42:45 följande:
    ingenjörsbruden: Du får väl testa någon av Sallys produkter på pekfingernaglarna bara :)
    Ja eller bara göra förlängning på pekfingrarna!!

Ska ju göra förlängningen 2 dagar innan bröllopet o sen sticker vi iväg på bröllopsresa i 3 v så då kan jag njuta av att ha långa fina nagler.....passar tyvärr inte så jättebra med långa nagler på jobbet + att jag brukar slå sönder någon nagel ändå...så istället för att bli halvt hysterisk sista veckan innan bröllopet om ngn nagel skulle gå så kan jag nu känna lugnet!

Molson: Håller med dig om att OPI är riktigt kanon! Dyra som tusan men väl värda varje kr.
    Brukar kunna klara mina nagler i nästan en hel vecka om jag har 3 lager (bas+färg+topcoat) fr OPI

Man ska inte FILA ovanpå sina nagler...polera är ok men fila är big no-no....om du har räfflor så gå till en manikyrist o rådfråga.....väl värt pengarna o så brukar man få goda råd o tips!
  • ingenjörsbruden

Såg ngn stans om tvålvatten......vad jag har läst/hört/blivit förmanad så ska man undvika vatten så mkt som möjligt.....torkar ut osv......bättre att smörja in med kallpressad rapsolja o sitta med en stund......oljan stärker naglerna o gör huden mjuk o fin!
    Kanske inte luktar jättegott men det ska vara ett av det bästa för hud o hår o nagler!

Olja är kanon....har ni inte noterat att det finns inga mekaniker (som jobbar med motoroljor) som har sköra nagler!!
    Dock är de väl oftast svarta under/runt naglerna o motoroljan innehåller nog inte bara hudvänliga grejor...

Viktigt att det är kallpressad rapsolja...för den varmpressade kan inte tränga in i huden/håret/naglerna så som den kallpressade kan!

• ingenjörsbruden
    majbruud08 skrev 2008-12-02 23:53:31 följande:
    Det där var lite elakt skrivet tycker jag! :( Klart att du säger det som är utbildad inom naglar. Men det stämmer faktiskt inte. Jag vet många som har otroligt fina naturliga naglar. Det finns ju så mycket produkter som man kan vårda sina naglar med. Jag själv har alltid haft jätte korta, sköra, fuuuula naglar. Men sedan jag verkligen tog tag i det och hittade bra produkter som fungerar så är jag uppriktigt sagt stolt över dom. Jag fixade naglarna själv till mitt bröllop och jag var jätte nöjd. Kan påpekas att jag är prefektionist, och alltid livrädd för att saker ska se just amatörmässigt ut. Inte bara när det gäller naglar, utan ALLT!Klart att det är fult med "ovårdade" naglar på en i övrigt fin brud som du skrev. Men nu är det ju inte det vi diskuterat. Du kanske missuppfattade? Vi menar alltså inte att man ska köpa produkter för att göra sina egna naglar så ovårdade som möjligt inför bröllopet utan istället vårda dom och få dom vackra. Men det är väl lätt att missförstå...
    Du ska nog inte tolka Luccies inlägg så där jätte elakt....tror att hon mest vill poängtera att det blir bäst om man går till ett duktigt proffs o det har hon ju en poäng i.....Men som med så många andra grejor så är det vad bruden prioriterar....hon kanske inte alls bryr sig om hur hennes nagler ser ut men är jättenoga med hur buketten ser ut.....olika personer olika fokus. Tur är väl dé!
    Men som du skriver så handlar tråden mest om hur man tar hand om sina händer/nagler på bästa vis själv.

Tycker att man kan gå någon gång till nagelterapeut för att få hjälp/råd om ens egna nagler o sen jobba/sköta om naglerna själv hemma.

Luccie: vad använder du för nagellack? Hur får du det att hålla i 2 veckor? Jag tycker 1 vecka är länge med tanke på att jag blöter händerna ganska ofta osv....
    Visst hänger mkt på nagelterapeuten....men en hel del på hur ens nagler ser ut fr början.....är de väldigt platta (genomskärning) o breda så kan inte nagelterapeuterna trolla med knäna....det tar tid att forma om nagler så att de blir välvda (genomskärning)istället.

Mina nagelband/nagler bara suuuuuuger upp cuticle oljan.....slurp! Sån torris är jag!
  • ingenjörsbruden
    lillabruden skrev 2008-12-04 02:49:07 följande:
    alla som undrar; jag har inte beställt ännu väntar på mina tärnor till torsdagskvällen om dem vill ha nått så jag slipper betala all frakt själv man är ju snålis LOVAR att informera så fort som jag provat! Och jag kan lova att det åker på lika fort som jag hämtat paketet på posten ___tänkte bara säga det med att jag har aldrig tyckt om mina händer nått speciellt...Var inne och skulle få storlek på ring på Guldfynd och kärringen (ursäkta!) vägrade tro att jag hade stl 16 som tjej!! På ringfingret. För 'det hade hon aldrig sett eller hört, det är bara MÄN som har'..Nja, det ärrade väl ett redan sårat hand-ego men vart man än vänder och vrider sig så har man inga andra Lika bra att vänja sig och göra dem lite finare med naglar!Verkar som jag har tur i oturen för mina naglar är åtminstone välvda
    16 är ju litet!! Jag har 17,5!!
    Men Guldfynd är inte mkt att hänga i granen...deras anställda kan inte mkt om smycken o en del borde vekligen inte jobba i butik!

Va bra att dina naglar är välvda....de brukar vara mer hållbara då!
    Om exakt 2 veckor så kommer jag att sitta här o knappa med nya fina naglar! Så jag pysslar SÅ om mina nagelband o händer....spricker lätt o fnasar o blir röda....men nu ser de faktiskt riktigt friska ut!

Måste säga att OPIs Nail Envy är kanon....mina naglar har brutits väldigt lätt/fort....men senast i går när jag slog i höger pekfinger så klarade naglen sig förutom ett litet jack i kanten!! Det hade inte nageln klarat för 2 månader sen!
  • ingenjörsbruden

Att fila naglarna brukar förespråkas av nagelkunniga.....fila från sidan in mot mitten av nageln.....aldrig fram o tillbaka....för då flisar de lätt sig.

Här i Lund kostar en nagelförlänging 500-600...återbesök ca 300
    En snabbmanikyr (av mina naturliga naglar) kostar ca 250 o det blev jättebra sist jag tog det!

Det finns skola i malmö har jag hört...ska kolla om jag har kvar länken.....www.professionails.se/index-1.html
    Såg att de hade extra bra pris på nagelförläning nu...395:-

Jag brukar också köra på ljusa färger....ljustljustbeige eller åt vita hållet......har provat rött någon gång....men m2b tyckte att det såg så porrigt ut!!

• ingenjörsbruden
    SaraPayam skrev 2008-12-04 15:20:07 följande:
    Hahaha måste hålla med lite där, det ser verkligen porrigt ut *skrattar*395 kr va ju ändå ganska så skapligt, får ta & kolla upp vad det kostar här. Men har sett vissa som har gjort förlängning & det ser såååå falskt ut & det vill man ju inte Aha det är därför mina flisar sig, Tack
    Ja han skämdes lite för mina röda naglar när vi var ute....!! Stackarn! *hihihi*
    Sen brukar de se tråkiga ut mkt fortare än om man kör en ljus färg....

395 är faktiskt riktigt bra pris....jag kommer att lägga 550 för mina förlängningar....mest för att jag inte pallar ta mig in till Malmö... O då blir det inte så jättebilligt heller... om man räknar in transporten dit....

Majbruuud08: Är du nöjd med dina egna så behöver du ju inte lägga pengar på förlängning! Är lite avis...skulle osså vilja ha så bra naglar.....men jag vågar inte lita på att mina ska "överleva" alla 10 till bröllopet.....o så ser det så knasigt ut med 2 superkorta pekfingernaglar...vilket jag brukar ha! Så då filas alla ner till samma längd!

SaraPayam: Ja det är rätt skönt att man kan fixa naglarna ett par dagar innan....en sak mindre att fixa på bröllopsdagen!
    Får mina förlängningar gjorda på torsdagen o så gifter vi oss på söndagen! Borde kunna undvika vatten/tvål/slag under 2 dagar!
  • ingenjörsbruden
    SaraPayam skrev 2008-12-04 15:36:54 följande:
    Hahahaha jo det borde du ju klara av, förutsatt att ni inte ska fixa maten, mm själva För då kan det nog bli slitage, tyvärr...
    Näpp det har vi restaurang o folk till!
    Ska bara lev blommor dagen innan men har med mig min syster o mamma då....som får hjälpa till!
    Delegering?! Det kan jag!
Svar på tråden Snygga naglar