Augusti 2009 rullar vidare...
lönnsjö skrev 2008-12-07 20:06:21 följande:
Har däremot hittat en supersnygg slips med matchande näsduk och manschettknappar på Tradera. Går ut på onsdag, får se om jag vinner den. Bild finns i mitt galleri.
lönnsjö skrev 2008-12-07 20:06:21 följande:
Thjihoo! Har inhandlat slips, manschettknappar och näsduk till min M2B. Till bra pris med www.tradera.com/auction/auction.aspx
SaraPayam skrev 2008-12-11 10:33:03 följande:
Jag har tänkt göra halsband och armband i sötvattenspärlor med gulddetaljer.
Blir pärlor på 5-6 mm för pyttiga?
Jag har köpt och köper det mesta på Tradera.
Eller man kanske kan ha 6-7mm till halsband och lite större till armband... eller?
Funderar på att ha en blå swarovskipärla som berlock i armbandet... something blue
Färdiga smycken? Vill du visa?
Vad tror ni om denna väskan www.tradera.com/Vit_festvaska_Vintage_boho_70_tal-auktion-79646143
Utan kedjan i så fall...
Hur gör ni med ris? Ska ni ha ris eller något annat, och hur ska ni dela ut det till gästerna?
Vi ska nog ha vanligt ris. Vill gärna ha organza påsar men hittar inga som jag gillar tillräckligt för att slå till.
Funderar på att sy små påsar i vitt linne- eller bomullstyg och ljusgrönt tunnt polyestertyg. Kan inte vara så svårt... Två fyrkanter, sys ihop räta mot räta, fållas vid kanten vid öppningen. Syr på fint litet band eller snöre på ena fyrkanten som man sen knyter med.
Kanske ska köpa några små stuvbitar i de tygerna jag vill ha och testsy...
Funderar mest på om det blir dyrt???
Polyester tyget kostar 29kr/m och heter SARITA, vitt/blekt lin tyg kostar 29 alt. 59kr/m och heter LORITA alt. AINA,IKEA.
Funderar på om man ska ha något att ha över axlarna, typ en virkad sjal eller nått.
Vad tror ni om denna www.tradera.com/HARLIG_STOR_STICKAD_SJAL_I_VITT_SALJES-auktion-80348676