Inlägg från: Goaste |Visa alla inlägg
  • Goaste

Augusti 2009 rullar vidare...

lönnsjö skrev 2008-12-07 20:06:21 följande:

Goaste: himla fin väska! Har du lagt ngt bud? Lycka till! Såg ert monogram i ditt bildgalleri. Var har ni gjort det? Beställt eller?Hos oss händer det inte mycket för tillfället. Jag blir stressad av alla som hunnit så långt och som verkar så säkra på vad och hur de vill ha det. Vi har kommit en bit i alla fall...är väl bara jag som stressar...* Datum, 22 augusti* Färgtema klart* Kyrka bokad* Tärna, bestman, näbbar och toastmaster klara* Lokal bokad* Catering bokad* Fotograf bokad* Frisör bokad* Inbjudningskorten är utsedda, skickas i mars/april* Ringarna är utsedda, ska beställas i majHmmm... som sagt inga bra stressnerver. Vad behövs mer? Förutom kläder förstås. Det ska vi prova ut i mars.
    Har budat lite men den hamnar lite utan för budget. Får se hur det blir. Monogrammet är inte vårt egna, bara ett jag tycker är snyggt. Snodde bilden från monogramsidan.se.
    Har däremot hittat en supersnygg slips med matchande näsduk och manschettknappar på Tradera. Går ut på onsdag, får se om jag vinner den. Bild finns i mitt galleri.
  • Goaste

SaraPayam skrev 2008-12-11 10:33:03 följande:

Jag tänkte beställa manchettknappar idag som m2b ska få i födelsedagspresent Är det nån av er som har beställt ifrån den här sidan? www.saijtam.se/manschettknappar.php
    Har ingen erfarenhet av den sidan men manschettknapparna där var ju fina. Ska kolla på den sidan kanske, om dom jag nu köpt inte är fina nog.
  • Goaste

Jag har tänkt göra halsband och armband i sötvattenspärlor med gulddetaljer.
    Blir pärlor på 5-6 mm för pyttiga?

• Goaste

Jag har köpt och köper det mesta på Tradera.

• Goaste

Eller man kanske kan ha 6-7mm till halsband och lite större till armband... eller?

• Goaste

Funderar på att ha en blå swarovskipärla som berlock i armbandet... something blue

• Goaste

Färdiga smycken? Vill du visa?

• Goaste
    SaraPayam skrev 2008-12-14 14:07:13 följande:
    Japp www.tradera.com/auction/auction.aspDe här är det Tänkte kanske göra om halsbandet & spara droppen & sen försöka göra nåt tiara liknande utav sötvattenpärlorna...får se hur det blir
    Kul att du vann smyckena! De var jättefina!
  • Goaste

Hur gör ni med ris? Ska ni ha ris eller något annat, och hur ska ni dela ut det till gästerna?

Vi ska nog ha vanligt ris. Vill gärna ha organza påsar men hittar inga som jag gillar tillräckligt för att slå till.
    Funderar på att sy små påsar i vitt linne- eller bomullstyg och ljusgrönt tunnt polyestertyg. Kan inte vara så svårt... Två fyrkanter, sys ihop räta mot räta, fållas vid kanten vid öppningen. Syr på fint litet band eller snöre på ena fyrkanten som man sen knyter med.
    Kanske ska köpa några små stuvbitar i de tygerna jag vill ha och testsy...

Funderar mest på om det blir dyrt???

Polyester tyget kostar 29kr/m och heter SARITA, vitt/blekt lin tyg kostar 29 alt. 59kr/m och heter LORITA alt. AINA,IKEA.

Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...