Inlägg från: Januaribrud 2009 |Visa alla inlägg
  • Januaribrud 2009

Många Thailandstrådar...nystart 10

Så har även jag lyckats hitta till rätt tråd

RB09, jättefina bilder. Är oxå nyfiken på alla detaljer då vi gifter oss där på samma strand i januari.

Här kommer lite frågor:

Var stranden privat eller var det folk i närheten?
    Hade ni trubadur?
    Är ni nöjda med fotografen, hade ni han som MB har?
    Sydde du upp klänning där, vet du om det finns bra skräddare?
    Var det bra mat? Dyrt med vin?
    Sov ni kvar där, var rummen ok?

Otroligt tacksam för svar och tips att tänka på!

• Januaribrud 2009

Sancher; Det låter betryggande. Det jag är/har varit orolig för är att det ska bli precis som vilken annan dag som helt och kännas som "löpande band bröllop" bara för de är vana vid att arrangera. Men av den kontakt jag har haft med Maj-Britt så känns det jättebra.

Det finns tyvärr inga bilder i ditt galleri... Du får hemskt gärna prova lägga ut dem igen, är jättenyfiken!

• Januaribrud 2009

Ja, grattis och jättefina bilder Sancher!! Nu längtar jag ännu mer dit!!

• Januaribrud 2009

RB09

Det låter underbart, tack för dina svar! Bröllopstårta kanske är något man ska tänka på, bra idé.
    "Dekorerade" de bröllopssviten eller ska man beställa det om man vill ha det lite mer romantiskt än ett vanligt rum?

Åt ni i restaurangen eller nere på stranden?
    Önskar fler råd/tips från er som gift sig på Relax Bay och kan säga vad som var bra och vad man kanske ska tänka på?

Jag tänker sy upp min bröllopsklänning på plats samt kläder till blivande m och barnen. Vi är nere 6 dagar innan vigseln. Jag ska inte ha någon avancerad sak men det är i alla fall en brudklänning. Vågar jag mig på det tror ni?

• Januaribrud 2009

Pippirull: Tack, då siktar jag på att sy upp en där. Om någon är nyfiken så lägger jag upp bild i mitt galleri.

Finns det några nyligen hemkomna brudar? Vill höra hur allt har gått för er. Nu börjar nerverna sätta in för mig, nedräkningen har börjat!

• Januaribrud 2009

Hofsan: Vilka fina bilder och du var fantastisk vacker på alla kort. Ha en underbar andra smekmånad!

• Januaribrud 2009

Efterlyser Thailandsbrudar som gift sig, vill höra era berättelser!!!!

• Januaribrud 2009

Nu börjar jag bli SÅÅÅÅ nervös. Vi åker på lördag och det känns som ingenting är klart inför bröllopet.

Jag har köpt en vit sommarklänning i våras som måste justeras av skräddare och göras mer "vigselaktig". Den är lång och en jättefin klänning som kommer göra sig perfekt på det avslappnade bröllopet vi önskar. Inga kläder till barnen är klara, jag har inga skor, inga kläder till M2B heller. Min klänning är nästan genomskinlig så jag behöver bra underkläder och det behvöer fixas.
    Smycken har jag inte tänkt på tidigare men tar upp stor del just nu. Middagen, brudbuketten ja allt är oklart och så har jag inte hört av Maj-Britt sedan 20/12. Vet inte om hon är på semester men behvöer kontakt med henne innan vi åker!!

Är det så här det är inför bröllop? Jag som har varit så cool och avslappnad är nu nipprig och förvirrad. Det slog mig igår att shit, snart är det dags...

Längtar till jag har kontroll över läget igen..

• Januaribrud 2009

U2s; Ja, det är precis det jag har tänkt att göra. En lokal skräddare får se över klänningen och piffa till den. Den är som sagt en enkel lång klänning så det behövs "något" på den och så är den alldeles för stor över brösten. Upptäckte att efter två amningar så ser de inte direkt ut som förr

Vi kommer dit söndag fm den 18/1 och gifter oss lördag 24/1 så det är till att besöka skräddare i början på veckan för att få ihop kläderna till alla.

Vi gifter oss på Relax Bay och sover över där den natten utan barn, barnen får åka med min mamma och svärmor med make till Chada där vi bor övrig tid.
    Var bor ni och när gifter ni er?

Minlycka;
    Hörde av Maj-Britt idag, hennes mail verkar ha krånglat för när jag kontaktade lanta diver och efterlyste henne så svarade hon direkt via den mailen och sa att hon hade svarat mig för ett par dagar sedan..

Smycken, ja det är en annan fråga.. Vad ska ni ha för något? Funderar på att låna en väns fina pärlarmband, då blir det ju något "lånat" oxå. För övrigt är jag nog ganska osmyckad förutom örhängen i form av små droppar som jag alltid har. Har tänkt att ha blommor i håret och ha det utsläppt så det får bli utsmyckningen för mig.
    Kommer ni vara barfota? Tror att jag är det, det känns bäst med sand mellan tårna eller det är i alla fall så jag har föreställt mig det.

Åh, så kul att få höra lite mer om era planer så skriv hur ni har tänkt er allt! Skönt även att höra att det inte är jag som blivit totalt knäpp utan att det är fler med bröllopsnerver!!
    Kolla den vägen på deras info.mail så får du säkert svar!

• Januaribrud 2009

Åh vad jag är AVUNDSJUK på er som har ert bröllop framför er!!!

Vi är nu tillbaka efter två underbara veckor på Koh Lanta och ett rent magiskt bröllop på Relax Bay.
    Allt överträffade mina förväntningar och det var så vackert. Maj-Britt är jättebra på att ordna så det känns personligt och Fredrik är jättebra som vigselförrättare.

Har bara kunnat lägga upp två bilder i mitt galleri, de andra var för stora men jag ska ordna så fler kommer.

Med facit i hand finns smådetaljer jag skulle tänkt på men ser jag till helheten så var det perfekt!

Har ni frågor så hör av er så ska jag försöka ge råd ocoh tips!

Kram,
    Fru Liljeqvist

PS! Vi sände ut inbjudningar till vår bröllopsfest när vi var därnere så det känns fortfarande som vi har så roliga saker framför oss och det känns bra att allt inte är "över".

• Januaribrud 2009

Thai Brud 2009:
    Vi la upp en meny i samråd med den franske kocken "Javier" på Relax Bay. En liten bordbuffé med förrätter först och därefter 4 varmrätter att välja på. Det var allt från oxfilé, anka, barracuda och hummer. De har bra viner oxå och är fantastiska på mat.

Vi åt middag nere i sanden med bord uppdukat och facklor runt bordet, så romantiskt så!

Nu ligger nog några små bilder uppe i mitt galleri så ni kan få en liten uppfattning av vårt bröllop.

Ni som har ert framför er, fråga gärna så ska jag försöka svara er!

• Januaribrud 2009

Tingeling_99_; Nu då? Så konstigt annars för de är upplagda.

• Januaribrud 2009

Tingeling_99_: Tack för tipset, det var en inställning jag hade glömt, nu kan ni kika in!! Som ni kommer se så var jag ganska sentimental men det gick liksom inte att hålla emot!

Lia29, Vi vet inte riktigt vad det kostade än då vi inte fått sluträkningen. Misstänker runt 15.000kr och då var det:

Allt pappersarbete för att få det lagligt och inte gifta sig två gånger
    Vigselförrättare på stranden
    Utsmyckning av vigselplats (Stenhjärta på strand med lite blommor i)
    Brudbukett och liten tärnbukett
    Frisör och sminkös
    Trubadur
    Fotograf (ca 130 bilder på ´CD)
    Bröllopsarrangör
    Middag med supergod mat och vin för 5 vuxna och 2 barn
    Transfer för gäster till bröllopet
    Tror att det var det, får återkomma med exakta siffror när vi betalat.

Allt var helt UNDERBART vill göra det igen och igen och igen. Nu har vi börjat planeringen av vår bröllopsfest som är den 28/3, kom på igår att vi knappt har börjat med den planeringen och tiden springer!!

• Januaribrud 2009

December 08: GRATTIS!! Nu vill jag höra hur allt var, var ni inte riktigt nöjda med bröllopet? Vad tråkigt, vad gick fel?
    Ser fram emot lite bilder, vem hade ni som spelade? Vi hade Rowan, han spelade lite lågt men underbart.

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 10