Inlägg från: orangegirl |Visa alla inlägg
  • orangegirl

Många Thailandstrådar...nystart 10

Hej alla thailandsbrudar!

Vi planerar bröllop låååångt fram i tiden om ca 2 år, men har redan nu kontakt med Maj-Britt. Finns det någon här som har gift sig på stranden vid Relax Bay på Koh Lanta? Hur var stranden, servicen och maten?

Vi funderar på att ev gifta oss där men inte bo där.
    Var bodde ni?

• orangegirl

Januaribrud och Thai Brud 2009: Även vi ska gifta oss på Koh Lanta och kommer antagligen att välja Relax bay som vigselplats, är intresserad av Noble House som boende men har ej bestämt än då vi funderar mer på Long Beach. Det är långt kvar, inte förrän feb 2011 men man har ju det underbara kvar...
    Är jättenyfiken på att höra hur ni haft det på de olika ställena.

• orangegirl

Ni tjejer som ska gifta er snart, och ni som har gift er, vad ska ni ha för klänningar? Är det någon som vet om det finns någon bra skräddare på Lanta?

• orangegirl

Brud2010:

Kunde det företaget hjälpa till med legaliseringen av vigseln?

• orangegirl

Är det någon som vet vart Maj-Britt på Lanta Diver har tagit vägen? Jag har haft regelbunden kontakt med henne men nu har jag inte hört av henne sedan 20 december. Har skickat ett antal mail men inga svar, msn är hon inte heller inne på.

lia29:
    Vi gjorde så att jag mailade till båda företagen, beskrev vad hur vi ville göra, sen fick jag prisuppgifter. Vi gick igenom dessa och insåg att vi fick bäst connection med Maj-Britt på LD. Hmmm... inte just nu då men...

Jag TROR att LD ligger lite lägre i pris, för vår del blev det bra mycket billigare, men då ska jag inte ha hjälp med smink, hår, sång och musik står våra "gäster" för och ev fotografering oxå.

• orangegirl

U2s: Ja, jag fattar inte varför hon inte kontaktar er, ni som snart ska gifta er... Läste i ett annat forum att det hade hänt en dykolycka hos dem där en man dog... Hon kanske har annat att tänka på just nu. Du kanske kan ringa dit och kolla...

F ö har jag hittat ett annat företag som hjälper till med vigslar, La Moet. De håller till på Phuket och verkar superbra, men jag vill nog inte gifta mig på Phuket...

Skulle vilja hitta lite andra företag än LD och TI, som är svenskbaserade och någon annanstans än på Phuket.

• orangegirl

Pippirull: Tack för tipset, men ligger inte Kata på Phuket?

• orangegirl

Pippirull: Ingen fara. Nu har jag hittat Koh Samui som jag börjat undersöka. Den ön verkar ha allt vi söker och det är en bra tid att åka i februari.

Hittar inga svenska anordnare där, men vi funderar på att gifta oss hemma några dagar innan och sen ha en ceremoni på en resort istället.

• orangegirl

Jag kommer inte att prova här, letar reda på lite fina klänningar och hoppas att det blir bra på plats!

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 10