• majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 10

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3056595.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 08:53
    Lägger till:

15/12 080101, Phuket Bang tao beach

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 10
  • Januaribrud 2009

Hofsan: Vilka fina bilder och du var fantastisk vacker på alla kort. Ha en underbar andra smekmånad!

• Hofsan

åhh tack! Hopas det blir lite bättre väder där nere bara för det har varit lite si och så.

• U2s

Är det någon som vet om man kan ta med sig kläningen som handbagage i en klädgarderob?

• Januaribrud 2009

Efterlyser Thailandsbrudar som gift sig, vill höra era berättelser!!!!

• Januaribrud 2009

Nu börjar jag bli SÅÅÅÅ nervös. Vi åker på lördag och det känns som ingenting är klart inför bröllopet.

Jag har köpt en vit sommarklänning i våras som måste justeras av skräddare och göras mer "vigselaktig". Den är lång och en jättefin klänning som kommer göra sig perfekt på det avslappnade bröllopet vi önskar. Inga kläder till barnen är klara, jag har inga skor, inga kläder till M2B heller. Min klänning är nästan genomskinlig så jag behöver bra underkläder och det behvöer fixas.
    Smycken har jag inte tänkt på tidigare men tar upp stor del just nu. Middagen, brudbuketten ja allt är oklart och så har jag inte hört av Maj-Britt sedan 20/12. Vet inte om hon är på semester men behvöer kontakt med henne innan vi åker!!

Är det så här det är inför bröllop? Jag som har varit så cool och avslappnad är nu nipprig och förvirrad. Det slog mig igår att shit, snart är det dags...

Längtar till jag har kontroll över läget igen..

• U2s

Januaribrud2009:

Du kanske kan lämna in klänningen hos en skräddare på Koh Lanta?
    Och även sy upp M2b´s och barnens kläder där?
    Vi tänkte sy upp barnen kläder där.
    Vilket datum gifter ni Er och vart?

• minlycka

Förstår dig precis januaribrud.......vi ska åka den 6:e Februari .Inte heller vi har hört något på länge i från Maj-Britt o då blir man ju lite nervös. Smycken har jag fixat, underkläder återstår....+ att klänningen känns "sådär" tar den med -men ev. att jag syr upp en ny i Thailand -ska ju inte gifta oss förrän 17/2.Mannens kläder i af klart med o mina söner är ju vuxna -så deras kläder får de styra med själva *L*.
    Jag är som sagt också nipprig och förvirrad så känn dig inte ensam. Önskar er en mycket trevlig resa ! o stort Grattis i förskott=))

• Januaribrud 2009

U2s; Ja, det är precis det jag har tänkt att göra. En lokal skräddare får se över klänningen och piffa till den. Den är som sagt en enkel lång klänning så det behövs "något" på den och så är den alldeles för stor över brösten. Upptäckte att efter två amningar så ser de inte direkt ut som förr

Vi kommer dit söndag fm den 18/1 och gifter oss lördag 24/1 så det är till att besöka skräddare i början på veckan för att få ihop kläderna till alla.

Vi gifter oss på Relax Bay och sover över där den natten utan barn, barnen får åka med min mamma och svärmor med make till Chada där vi bor övrig tid.
    Var bor ni och när gifter ni er?

Minlycka;
    Hörde av Maj-Britt idag, hennes mail verkar ha krånglat för när jag kontaktade lanta diver och efterlyste henne så svarade hon direkt via den mailen och sa att hon hade svarat mig för ett par dagar sedan..

Smycken, ja det är en annan fråga.. Vad ska ni ha för något? Funderar på att låna en väns fina pärlarmband, då blir det ju något "lånat" oxå. För övrigt är jag nog ganska osmyckad förutom örhängen i form av små droppar som jag alltid har. Har tänkt att ha blommor i håret och ha det utsläppt så det får bli utsmyckningen för mig.
    Kommer ni vara barfota? Tror att jag är det, det känns bäst med sand mellan tårna eller det är i alla fall så jag har föreställt mig det.

Åh, så kul att få höra lite mer om era planer så skriv hur ni har tänkt er allt! Skönt även att höra att det inte är jag som blivit totalt knäpp utan att det är fler med bröllopsnerver!!
    Kolla den vägen på deras info.mail så får du säkert svar!

• U2s

Januaribrud: Vi gifter oss den 10/2 på Lanta Sand där vi oxå bo mellan den 9-11/2.
    Vi åker den 25 januari och ska då bo de första 4 nätterna på Noble House på Klong Dao beach. Sen åker vi till Phi Phi och hälsar på vänner i 3 dagar. Efter det kommer mina föräldrar, min bror och några vänner ner och då ska vi bo på Bangtao beach i 2 veckor (med en avstickare till Lanta för bröllopet).
    När de åker hem stannar vi 1 vecka till med barnen, men vet ej vart ännu!

Jag har allt fixat utom barnens kläder, men det blir nog inget problem. Har inte börjat bli nervös ännu, men det kommer nog snart... Längtar...

• Thai Brud 2009

Januaribrud: Ha en underbar resa och ett underbart bröllop Du får berätta allt sen när du kommer hem, vi ska också gifta oss på Relax bay.

U2s: Vi ska också bo på Noble House

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 10