• Malin L

Festlokal i Uppsala?

Hej!
    Letar desperat efter en vacker festlokal (för catering/gör-det-själv-bröllop) i Uppsala, men kan inte hitta något som känns bra.
    Vårt bröllop är nästa sommar och vi kommer att ha mellan 60-80 gäster.
    De ställen vi tittat på är Storgården i Gamla Uppsala, men den känns lite sliten och Danmarks bygdegård, men dit går det inga kommunikationer efter kl.15 på en lördag...och sedan finns det inte så mycket annat att välja på. Antingen är de för små eller för stora.
    Är det någon som har några tips?

• Svar på tråden Festlokal i Uppsala?
  • Malin L

Hej Signatur.
    Jag har kollat de gamla länkarna, men de hjälpte inte mycket.
    Är inte universitetsanställd så Orangeriet går bort. Odinslund är väl inte catering/egen mat?
    I Stabby Prästgård fär man inte vara mer än ca 40 personer och man får varken använda klackskor eller dansa pga golvet läste jag på deras hemsida.
    Har även kollat nationer (vilket vissa gamla länkar tipsade om), men då måste festen vara av akademisk natur, så det går inte heller (och jag tvivlar på att det är catering där heller).
    Så, jag känner mig rätt så uppgiven just nu, men tack iallafall för svaret.

• Malin L

Tack Signatur!
    Du hade rätt, jag tänkte på Odinsborg!
    Jag ska kolla upp Odinslund då, det verkar ju jättebra!
    (Och även ringa runt lite till nationer och kolla priser - vem vet - vi kanske har råd?).

• Malin L

Hej igen!
    Nu verkar det som om Odinslund kommer att flytta (ja, församlingen ska flytta till nya lokaler eventuellt) nästa vår.
    Det finns ingen annan som har några andra ideer?
    Hjälp!

• Malin L

Jag trodde att Botaniska trädgården också var ett sån't ställe där man måste jobba på Universitetet eller liknande ör att få hyra det? Är det någon som vet?
    Skarholmen är restaurant, så man kan inte ta med egen mat, men priserna är bra och det är fin miljö, så det är iallafall värt att fundera på.

Svar på tråden Festlokal i Uppsala?