• tonårsmorsa

Den moderna kvinnan

Snälla, hjälp mig hitta "hushållstips för den moderna kvinnan" (eller något liknande), som jag sett i en tråd för rätt länge sen. Det var frågor rörande hem (familj/relation?) och till varje fråga fanns olika svarsalternativ.

En fråga var bland annat något i stil med: "Vad gör du om botten på glasstruten gått sönder?".
    Ett svarsalternativ var: "sätter ett tuggummi i botten så glassen inte rinner ut" och ett annat var "Men kvinna, du ligger förmodligen redan på soffan så ät glassen underifrån!".

Hoppas någon känner igen det här. Tänkte använda det i festhäftet i kombination med "10 råd till gifta kvinnor":

hem.passagen.se/aigue/mankvin/giftakv.htm

• Svar på tråden Den moderna kvinnan
  • tonårsmorsa

Hm, funkar inte med länken. Kanske någon kan tala om vad jag gör för fel där också?

• tonårsmorsa

Ja, tur att samhället förändrats (i vissa aspekter).

WifeJune2009 skrev 2008-11-27 23:31:57 följande:
    "det han säger är viktigare" - huga... På allvar - det var sanna mina ord inte bättre förr i vissa aspekter. : )
    Hammerman: Du får gärna "kapa" tråden. Då håller den sig ju högt upp .
  • tonårsmorsa

Vad av detta skulle vara allvar? Förutom frågan om någon kan hjälpa mig hitta "hushållstipsen" (för att skratta åt och inte för att de ska praktiseras).

Nancy Drew skrev 2008-11-28 10:14:06 följande:

Är det bara jag som sätter skrattet i halsen?(Eller är det någon sorts ironi?)
  • tonårsmorsa

Bara för att man skrattar åt eländet betyder det inte att man bagatelliserar det.

Svar på tråden Den moderna kvinnan