• 27juni2009

    Inbjudningskorten, röriga?

    I mitt galleri finns ett utkast (dock långt ifrån frdigt designmässigt ) på hur jag tänkt våra inbjudningskort. Men nu börjar jag fundera om det blir för mycke info, för rörigt? Vi kommer alltså ha texten nedan på en sida o på en annan sida en fick med ett papper som i sin tur förtydligar några av punkterna nedan, som det här med barn välkomna, transport, boende etc.
    Vad tror ni ???

    ps: fyrkanterna är i sj. verket hjärtan o ... är ditsatta för bokstäver

    A: Allergier har vi en del i släkten, meddela vid anmälan, så ni får rätt mat
    B:Bröllopsfest på Bykrogen i Österslöv / Barn är välkomna
    C Cd skivor finns på plats
    D Dans till band
    E Efternamnet blir N.....?
    F/ /Festens färgtema är: vitt & svart meden touch av silver & Turkost
    G Glatt humör krävs!
    H Husvagnsuppställning rakt över vägen
    I Info, mer förklarligt hittar ni I infobladet
    J J.../ JA!! Det lilla ordet som blir stort på dagen B!
    K Kramkalas är tillåtet
    L Leende är varmt välkomna!
    M M.....
    N Nervositet är ok
    O Osa betyder om svar anhålles, var vänlig respektera detta
    P Presenttips: Önskelista finns hos Toastparet
    Q Qul ska vi ha!
    R Ringväxling?..
    S Sol sol sol (o lite moln o vind) önskas
    T Toastmadame: K...., Toastmaster: D..... /Tal meddelas till toastparet
    U Underhållning sker under kvällen
    V Viktig information under festen står toastparet för
    W W är Wiktig bokstav i alfabetet, fråga Melvin
    X xxx
    Y
    Å Å...
    Ä Äntligen efter 10 år blir vi man o fru
    Ö Övernattning går att ordna

  • Svar på tråden Inbjudningskorten, röriga?
  • 27juni2009

    om du kikar in i mitt galleri så ser du mitt upplägg. alltså en sida med inbjudan, vem som vigs, vart o vilken dag, klädkod samt osa
    det jag skrev i ts är på en annan sida på ytterligare en annan sida finns infobladet o på ytterligare en sida finns vägbeskrivningarna,men som sagt kika in i galleriet så blir det nog mer klart hur upplägget är tänkt

  • 27juni2009

    Tack för kommentarer
    angående sidor så är ju hela inbjudningskortet ett kort i dragspelsform, alltså ganska små fyrkantiga sido vilket gör att allt inte får plats så som du föreslår höstbrud -07, annars kunde de varit ett alternativ.
    Myrmor: skall tänka på dina ordval trodde tom att jag suddat ut vart festen skulle hållas, men ja ja nu vet ni de oxå
    Färgtemat satte jag dit mest för att de vore kul om någon klädde sig enligt färgtemat läste om nån som gärna vetat vad bröllopet gick i för färger för att kunna matcha o m tanke på att jag älskar färg o form hade de varit roligt, dock inget vi kräver

Svar på tråden Inbjudningskorten, röriga?