• Linn74

    Måste man bjuda tillbaka?

    Hej

    Måste man bjuda folk vars bröllop man varit på, fast man inte haft kontakt på 6 år?
    Och om det dessutom är ett par vars bröllop man varit på med sitt ex och inte med sin m2b?
    Jag tycker det skulle kännas konstigt att bjuda dem sådär "out of the blue" men våra föräldrar umgås och min mamma är orolig att det "ska se konstigt ut" om vi (eller JAG då, eftersom min m2b aldrig ens träffat paret i fråga) inte bjuder tillbaka.

    Finns det någon etikett som säger det ena eller det andra - med tanke på omständigheterna?

  • Svar på tråden Måste man bjuda tillbaka?
  • Miafiahallonfjärt

    Med tanke på omständigheterna.. nej.

  • nena85

    Jag tycker absolut inte ni behöver bjuda dom.
    Vi har samma dilemma.
    Vi har varit på en del av min fästmans vänners bröllop.
    Men har inte haft kontakt på flera år efter det.
    Dom valde att bjuda er, Det var deras eget val.

  • Sobeit

    Jag skulle bjuda dem OM det var så att det var mina vänner. Om det var mitt ex's vänner så skulle jag inte bjuda dem.

  • MolsonCanadian

    Nej, det tycker jag inte att man behöver. Man går ju igenom olika perioder i livet och betyder olika mycket för olika människor under de olika perioderna. Jag var på ett bröllop för 10 år sedan och jag kommer inte att bjuda tillbaka.

    Jag har också funderat på vilka man "bör" bjuda och inte. Min far sa något som jag tar efter: "Tänk på de som betyder något för dig och bjud dem."

  • Linn74

    Tack för svaren!
    Då tror jag att jag med gott samvete kan avstå från att bjuda dem. Skulle bara kännas konstigt - och ännu mer för min m2b eftersom den korta period vi umgicks var när jag var tillsammans med mitt ex.

  • Brudgummarna

    Fundera själv: Skulle du vilja bli bjuden på en fest för att värdparet kände att de borde bjuda dig men inte riktigt ville? Givetvis ska ni bara bjuda de gäster ni längtar efter att dela er dag med.

  • Linn74

    Tack! Precis så argumenterade jag också, det är bara min mamma som oroar sig. Men det är ju inte hennes bröllop


    Brudgummarna skrev 2008-11-28 16:45:43 följande:
    Fundera själv: Skulle du vilja bli bjuden på en fest för att värdparet kände att de borde bjuda dig men inte riktigt ville? Givetvis ska ni bara bjuda de gäster ni längtar efter att dela er dag med.
Svar på tråden Måste man bjuda tillbaka?