• JustMeAndMyLove

Tips om inbjudningskort?

Köpte hem massa fina papper på dollar i förra veckan! Blev så förvånad för de var exakt i de nyanserna som jag och M vill ha på bröllopet (mörkgrönt och rosa)
    Köpte lim och lite sånt med och gick glad i hågen hem. Tänkte att det blir juh otroligt billigt om man kan köpa grejerna där..

Men nu gör jag upptäkten - jag pysslar som ett dagisbarn! Det blir bara inte snyggt!
    Hur jag än gör så ser det jättefult ut. Det syns att det är hemmagjort, minst sagt.

Blev jättesur och funderar på att slänga grejerna.

Så nu undrar jag, vart i hela friden kan man hitta fina inbjudningskort som inte kostar mulltum?
    Jag har letat och letat på internet men hittar inte nått jag gilla!

• Svar på tråden Tips om inbjudningskort?
  • laris

Jag gjorde samma sak och blev besviken över att de såg så billiga och hemmagjorda ut. Men jag tror att man inte så krångla till det med många lager och färger. Nu har jag äntligen gjort mina väldigt enkelt och är nöjd. Titta i mitt galleri..Men sen så tycker vi olika. Du kanske tycker de ser "billiga" ut. Men Calligraphen rekommenderar jag annars också.

• Joji
    laris skrev 2008-12-01 12:16:52 följande:
    Jag gjorde samma sak och blev besviken över att de såg så billiga och hemmagjorda ut. Men jag tror att man inte så krångla till det med många lager och färger. Nu har jag äntligen gjort mina väldigt enkelt och är nöjd. Titta i mitt galleri..Men sen så tycker vi olika. Du kanske tycker de ser "billiga" ut. Men Calligraphen rekommenderar jag annars också.
    Jag tycker dina kort är jättefina!! Stilrena och snygga!
  • Joji
    Joji skrev 2008-12-01 12:27:53 följande:
    Jag tycker dina kort är jättefina!! Stilrena och snygga!
    Hm, jag menar givetvis ERA kort!
  • laris

Haha..tackar så mycket! Jag säger MITT bröllop heeela tiden av någon konstig anledning !

Joji skrev 2008-12-01 12:28:10 följande:
    Hm, jag menar givetvis ERA kort!
  • MulleNuh

Jag köpte ett "bröllopskit" på Panduro.. Då är det "hårda" vikkort. Och så har jag gjort texten med bild på PS. Sen har jag klippt och klistrat.. Ser faktiskt riktigt fint ut!!

• Joji
    laris skrev 2008-12-01 12:33:12 följande:
    Haha..tackar så mycket! Jag säger MITT bröllop heeela tiden av någon konstig anledning !
    Hehe, ja det blir lätt så... Jag gör det också, särskilt här på BT...
  • mamma68

Panduro köpte vi våra från. De har färdiga inbjudningsset för just bröllop. 240 kr eller nåt sånt för 20 st inbjudningskort med kuvert. Det följde med massor med pyssel och sånt och då kan man ju använda allt eller delar av det. Jag använde bara en liten del av pysslet och de blev jättefina. Du hittar dem på:
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=652909

• MulleNuh

Ja dom har vi med..
    Har inte heller använt ens en 4:e del av allt som följde med..

mamma68 skrev 2008-12-01 13:37:58 följande:
    Panduro köpte vi våra från. De har färdiga inbjudningsset för just bröllop. 240 kr eller nåt sånt för 20 st inbjudningskort med kuvert. Det följde med massor med pyssel och sånt och då kan man ju använda allt eller delar av det. Jag använde bara en liten del av pysslet och de blev jättefina. Du hittar dem på:www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet
  • JustMeAndMyLove

Laris: De är jättefina! Jo det kankse är att jag ska göra så många lager och klistra och har storslagna planer på hur det ska se ut innan jag börjar :P
    Haha, jag säger och mitt bröllop :P

mamma68: ska kolla det! Kanske dyrare än dollar men jag vill så gärna göra fina kort. Det är ju nått folk brukar spara :)

• laris

Tack! Men tyvärr så tror jag inte att folk sparar ens inbjudningskort.

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-01 21:07:42 följande:
    Laris: De är jättefina! Jo det kankse är att jag ska göra så många lager och klistra och har storslagna planer på hur det ska se ut innan jag börjar :PHaha, jag säger och mitt bröllop :P mamma68: ska kolla det! Kanske dyrare än dollar men jag vill så gärna göra fina kort. Det är ju nått folk brukar spara :)
  • JustMeAndMyLove

Hehe, nä inte alla såklart men du ska se min mammas och min mormors kylskåp!
    Där är det allt från ultraljudsbilder till kort på studentfester :)

Jag själv (har ovanan) att spara ALLT i kortväg, brev, foton Något jag lider för nu när vi ska flytta :P

laris skrev 2008-12-01 21:26:54 följande:
    Tack! Men tyvärr så tror jag inte att folk sparar ens inbjudningskort.
  • camric

Hej. Jag gjorde våra inbjudningskort och allt sånt själv. Du får gärna kolla in på min blogg för inspiration. Säg till om du behöver nån hjälpa med att göra dem!

min blogg:

bymillan.bloggagratis.se/

Lycka till

• camric

Föresten så vet jag oxå flera som har kylskåp och annat fullt med gamla bröllopsinbjudningar och annat. Jag tror att många sparar kort och så iaf om någon tagit sig tid till att göra dem själva. Jag hoppas det iaf!!

• Juni2009

Jag vet inte hur du gjorde.

Jag klippte papper som ska bli vikkort sen skrev vi ut texter (photoshop) på annat färg på papper som jag rev runt, dvs inte klippa ut dom.
    Sen tog jag grov snöre o knöt runt kortet.
    Det blev jättebra tycker vi.

Så den har bröllopsgäster nu hemma o ska nog anmäla sig snart eller så väntar dom till sista minuten...

Jag vill önskar dig lycka till med inbjudningskort!

• you and I both

Hej! Jag ska också tillverka egna inbjudningskort och på Gotland där vi bor finns inte så bra pappersbutiker så jag funderar på att beställa. Läste att någon hade handlat på Dollar, vet ni om det finns någon hemsida? Eller något annat bra tips på vart man kan beställa papper och dekoration förutom Panduro, där tittar jag just nu! :)

• camric

Hej You and i both det finns massor av scrapbooking affärer som har allt du behöver till att göra egna inbjudningskort. Min favorit affär ligger här i stan och heter Pappersbiten. där kan man även beställa på :www.pappersbiten.se/shop/
    Om du inte hittar det du söker där kan du ju söka på scrapbook på google eller nått så hittar du säkert något bra!
    Lycka till!!

• Lööve

laris: var köpte du dina blanka inbjudningskort?

Svar på tråden Tips om inbjudningskort?