• laris

Vilken tid för vigsel??

Vi har två tider att välja mellan för vår vigsel:

antingen 13:00 eller 17:00.

Viger vi oss klocka 13:00 kommer fotograferingen att äga rum efter vigseln vilket innebär att våra gäster åste mingla i ca 2 h och middagen kommer att vara ca 17:00.

Viger vi oss klockan 17:00 hinner vi fotografera oss innan och då slipper våra gäster att vänta i 2 h. Men å andra sidan kommer middagen att förskjutas till ca 19:30.

Vad tycker ni låter bäst??

• Svar på tråden Vilken tid för vigsel??
  • Tetran74

Varför måste middagen ligga 2,5 timmar bort. En vigsel tar väl inte så lång tid?! Jag hade nog valt 17 tiden. Om vigseln tar 1 timma högst, kanske middagen blir 1830 tiden??!

• laris

Ja, jag vet inte riktigt hur lång tid en vigsel tar..Säg att det tar 1 h, sen ska alla gratta utanför kyrkan och det kanse tar 30 min. ja ...det låter rimligt med 18:30 19:00 tiden..

Tetran74 skrev 2008-12-01 13:06:44 följande:
    Varför måste middagen ligga 2,5 timmar bort. En vigsel tar väl inte så lång tid?! Jag hade nog valt 17 tiden. Om vigseln tar 1 timma högst, kanske middagen blir 1830 tiden??!
  • Tetran74

Ja, det kanske tar så lång tid... Kanske tar längre tid än vad man tror. Själv ska jag gifta mig 30 maj nästa år så jag kanske får ha med det i beräkningen, haha. (vet inte hur man gör smilies)

• laris

så här gör man smilies : - ) (utan mellanslag!)

Vilken tid viger ni er?

Tetran74 skrev 2008-12-01 13:22:13 följande:
    Ja, det kanske tar så lång tid... Kanske tar längre tid än vad man tror. Själv ska jag gifta mig 30 maj nästa år så jag kanske får ha med det i beräkningen, haha. (vet inte hur man gör smilies)
  • chokladflingan

Välj 17 ni kommer få det lugnast så, det kan jag garantera! Vi gifte oss 16 och kan i efterhand inte förstå hur folk hinner viga sig tidigare än så. Det finns så mycket man ska hinna den dagen, och man vill ju kunna njuta utan att stressa.

• älskarlivet

En vigsel tar 30-40 min max!

• MulleNuh

Ja ca 25-40 minuter tar en vigsel.. Så jag hade kört på 17-tiden.

• laris

Det känns fakiskt mycket bättre med 17:00 så nu har jag ringt kyrkan och ändrat tiden från 13:00 till 17:00! Nu känns det mycket bättre. Det känns skönt att våra gäster kan välja att åka på lördagen istället för fredagen.

• Hemlig2009

Vi ska vigas 16.30 och det känns jättebra tycker jag. Så du gjorde ett mina ögon ett bra val.

• Tetran74

Laris - lite sen att svara kanske. Men vi gifter oss kl 15.

• Villemoa

Såg att du precis valt att byta tid till kl.17, jag hade också valt det om det var de två tiderna som fanns. Vi kommer att vigas kl.16 och det tycker jag känns som en bra tid!
    Lycka till!

• Rosenpetunia

Låter som ni gjort ett bra val

Vår vigsel var kl.16.30 och middagen kl.19. Fungerade kanonbra! Dessutom var det sååå skönt att ta det lite lugnt på förmiddagen, ingen stress nånstans.

Lycka till med er stora dag, hoppas att den blir precis som ni vill ha den!

• laris

Det är skönt att alla ni som har svarat inte tycker att 17:00 är för sent =)

Det ultimata hade ju varit klockan 16:00 men vafasen, det är sommar trots allt och då gör det inget med något senare middag. Sen så är det faktiskt inte så sent med middag klockan 19:00.

Det ska bli så himla spännande!

• Comfortably numb

vi har vigseln kl. 17, ingen stress och vi kan fotas innan utan att gästerna får tråkigt... och så blir det ju mörkt ute i Mars ... ¨

• ozita

Vad skönt att många tycker att kl.17 är ok! Jag ville först ha vigseln kl.15 eller 16, men vi får inte komma till lokalen för middagen förrens kl.18... Vi ska ha vigseln på samma ställe som middagen och räknar med att vigseln tar en halvtimme och sedan brudskål och mingel en dryg halvimme. Och det är nog sant att det kan vara skönt med lite tid under dagen...

Hur dags tror ni man ska boka frisör om man vigs kl.17 och ska fotas innan då?

• laris

Om man är hos frisören klockan 09:00...är det för tidigt? Själv kommer min vän att fixa mitt hår så jag vet inte riktigt när man ska börja.

• ozita

Ja, jag funderade på 9-10, så borde man ju kunna ta det lugnt och äta lite frukost hos frisören och så... (Är inte så morgonpigg... )

• laris

Nej, inte jag heller =)

ozita skrev 2008-12-01 21:39:58 följande:
    Ja, jag funderade på 9-10, så borde man ju kunna ta det lugnt och äta lite frukost hos frisören och så... (Är inte så morgonpigg... )
  • Rosenpetunia

Kl.9-10 borde funka bra. Jag hade tid hos frissan kl.11 - 14 och det var toppen. Vi fotograferade oss efteråt, men hade vi haft fotografering före vigseln skulle jag nog bokat frissan lite tidigare.

Svar på tråden Vilken tid för vigsel??