Inlägg från: laris |Visa alla inlägg
  • laris

Vilken tid för vigsel??

Vi har två tider att välja mellan för vår vigsel:

antingen 13:00 eller 17:00.

Viger vi oss klocka 13:00 kommer fotograferingen att äga rum efter vigseln vilket innebär att våra gäster åste mingla i ca 2 h och middagen kommer att vara ca 17:00.

Viger vi oss klockan 17:00 hinner vi fotografera oss innan och då slipper våra gäster att vänta i 2 h. Men å andra sidan kommer middagen att förskjutas till ca 19:30.

Vad tycker ni låter bäst??

• Svar på tråden Vilken tid för vigsel??
  • laris

Ja, jag vet inte riktigt hur lång tid en vigsel tar..Säg att det tar 1 h, sen ska alla gratta utanför kyrkan och det kanse tar 30 min. ja ...det låter rimligt med 18:30 19:00 tiden..

Tetran74 skrev 2008-12-01 13:06:44 följande:
    Varför måste middagen ligga 2,5 timmar bort. En vigsel tar väl inte så lång tid?! Jag hade nog valt 17 tiden. Om vigseln tar 1 timma högst, kanske middagen blir 1830 tiden??!
  • laris

så här gör man smilies : - ) (utan mellanslag!)

Vilken tid viger ni er?

Tetran74 skrev 2008-12-01 13:22:13 följande:
    Ja, det kanske tar så lång tid... Kanske tar längre tid än vad man tror. Själv ska jag gifta mig 30 maj nästa år så jag kanske får ha med det i beräkningen, haha. (vet inte hur man gör smilies)
  • laris

Det känns fakiskt mycket bättre med 17:00 så nu har jag ringt kyrkan och ändrat tiden från 13:00 till 17:00! Nu känns det mycket bättre. Det känns skönt att våra gäster kan välja att åka på lördagen istället för fredagen.

• laris

Det är skönt att alla ni som har svarat inte tycker att 17:00 är för sent =)

Det ultimata hade ju varit klockan 16:00 men vafasen, det är sommar trots allt och då gör det inget med något senare middag. Sen så är det faktiskt inte så sent med middag klockan 19:00.

Det ska bli så himla spännande!

• laris

Om man är hos frisören klockan 09:00...är det för tidigt? Själv kommer min vän att fixa mitt hår så jag vet inte riktigt när man ska börja.

• laris

Nej, inte jag heller =)

ozita skrev 2008-12-01 21:39:58 följande:
    Ja, jag funderade på 9-10, så borde man ju kunna ta det lugnt och äta lite frukost hos frisören och så... (Är inte så morgonpigg... )
Svar på tråden Vilken tid för vigsel??