• DanKat

Någon som är duktig på skatterätt (sociala avgifter)?

Vi funderar på hur det är med sociala avgifter, har för mig att jag hört något om att om man inte betalar mer än 10 000 i lön under ett år så slipper man betala sociala avgifter för personalen. Stämmer det eller har jag hört/förstått helt fel??
    Vi klurar nämligen på hur vi ska göra med serveringspersonal, vår catering-företagare som vi ska anlita har sagt att han kan fixa ungdomar som kan servera åt oss så vi slipper tänka på det, men om det stämmer det jag skrev så borde det väl vara billigare om vi fixar dom själva (och alltså betala själva direkt till dom, i stället för att betala via honom som ju lätt kommer över 10 000kr-gränsen).

• Svar på tråden Någon som är duktig på skatterätt (sociala avgifter)?
  • DanKat

Det kommer förmodligen bli typ samma personer oavsett om det är vi som "anställer" dom eller om han fixar det. Han vi beställer cateringen från är väldigt serviceinriktad och har sagt att han kan fixa att höra med dom och fixa betalning och allt sånt, men han har nog inte tänkt på ev. skatteskillnader som blir beroende på om det är vi eller han står för betalningen...

Svar på tråden Någon som är duktig på skatterätt (sociala avgifter)?