Inlägg från: thildamy |Visa alla inlägg
  • thildamy

September 2009 del 2

Trudilut när är det dags för er att gå fram till prästen?
    Hu långt har du kommit i er planering?

Vi gifter oss 090909 i sundsvall
    planer upp över öronen!

• thildamy
    Trudilutt skrev 2009-02-08 20:40:15 följande:
    Vi gifter oss 20090926, hittils har vi kommit så långt att min älskade har friat Vi har valt den lördagen eftersom min blivande fyller jämnt i nära anslutning =)Jag har hittat en brudklänning som jag ska åka och kika på i mitten av mars.Tärnor är tillfrågade och har tackat ja Likaså värdinna för middagen.Lite dåligt påläst, men ska ni ha stort bröllop?
    Vi är en ca 40 st totalt så litet men ändå nog stort..
    klänning köpt men inte fått hem ännu
    näbbklänningar köpta
    och lite dekorationer mm.

vars ska ni gifta er?
  • thildamy

done that alredy!

sitter redan nu med festprogrammen..
    vill få det klart så "jag slipper" det sedan..
    Jo jag vet är tidigt ute men jag är arbetsökande så jag har såå mycket fritid!!!

• thildamy
    Trudilutt skrev 2009-02-09 07:55:26 följande:
    Är vi sent ute om vi ska skicka våra i böran på maj?
    Nej det är ni nog inte för man ska väl enligt traditionen skicka dom 8veckor innan med osa 6veckor innan..

Varför vi skickade ut dom till 2 januari var...
    * vill inte hemlighålla det längre
    *vi gifter oss en vardag och det kan behövas planering för det
    *vi har hela släkten i NORR NORR..
    Minst 87mil för dom att ta sig hit till oss så man vill ju vara i godtid med planering..

Fast vi ska nuj i april skicka ut lite stajlade kort med inlagor om ditt och datt..
    I inbjudningskorten vi skickad ut stod det endast
    Välkommen till vårt bröllop... när.. var...osa 31mars.
  • thildamy

jo visst var dom fina.....
    blev super duper nöjd!!!

september2009bröllop skrev 2009-02-09 18:36:16 följande:
    här står allt stilla med bröllopet då vi är mitt uppe i husletande.. tildamy: så de blev de klänningarna till slut ursöta va dina töser i dem
  • thildamy
    carolaj83 skrev 2009-02-09 19:36:18 följande:
    Trudilutt - vi ska oxå ha vår fest i kyrkans prästgård...e gratis, fin har snyggt porslin och hela övervåningen består av lekrum där vi har anställt mina kusinbarn som barnvakter idag kom min klänning
    vad kul!!! vad glad jag blir för din skulle längtar ivrigt sjäv

Är det den i galleriet , den var jätte fin
    vars har du köpt den?
    kina? tog det lång tid?
  • thildamy
    TesshjärtaFred skrev 2009-02-09 13:58:00 följande:
    Hej hej, hur går det för er alla?Jag är just nu ute på Melodifestivalturné i sex veckor, så det blir inte så mycket bröllopsplanering för tillfället. Men det känns som om läget är under kontroll, tror jag. Angående att sova tillsammans så hade vi tänkt att jag ska sova med tärnor och han ensam (vi ska åka till stället där vi ska vara kvällen innan och fixa) eftersom jag tyckte att det kunde vara mysigt, men nu vet jag inte riktigt ändå. Har börjat tänka att det skulle vara mysigt att vakna upp tillsammans, som en bra start på dagen liksom. Får fundera lite på det, det är ju ett tag kvar.
    Vad kul att få vara ute på turné !
    Min bröllopsplanering går sakta framåt men inte i så stora kliv
    Har börjat med att knåpa ihop festprogram
    Känns tidigt men jag vill vara klar med det och få lägga min tid och tankegång på annat kul...
    Jag tycker att många sitter med det i sista stund och har panik för att få klart det så jag vill inte ha det så

Vi ska nog sova hemma som vanligt och på bröllopsnatten tar vi in på hotell och få vakna upp och mysa tillsammans utan våra små barn...
  • thildamy

hej.. vi har grönt brunt vitt
    jag tror jag har en bild i galleriet på inbjudningskortet det första..
    grön upptill botten i brunt och snöre i brunt och grönt..
    festprogrammen blir grönagör dom i A4 och viker på längden med ett vit snöre på kanten
    andra utskicket på info om allt blir bruna med vitt snöre
    placeringskorten blir gröna med brun text.

Trudilutt skrev 2009-02-11 08:06:40 följande:
    jag kan inte bestämma mig för om vi ska ha lila eller gröna inbjudningskort/tackkort...antingen lila/grönt/vitteller grönt/brunt/vittJag lutar år det gröna för attt vi bor på landet.Men både jag och min blivande tycker mycket om lila...Va ska ni ha för färger?
  • thildamy

den var jätte fin ju!

Trudilutt skrev 2009-02-13 13:57:53 följande:
    Nu har jag hittat MIN klänning.Finns i mitt galleri!Spännande...
  • thildamy

vi har skickat ut våra till 2/1 just för att alla ska kunna planera in våran stora dag!

alltidvi skrev 2009-02-13 14:08:02 följande:
    En liten fråga - när tänkte ni skicka ut era inbjudningar?Vi planerade först att skicka ut dem i juni men nu har flera av mina vänner (som vet om vårt bröllopsdatum) sagt att vi ska skicka dem tidigare då de redan börjar bli bokade i september.. (De kommer till vårt bröllop, men de tänkte på de gäster som inte vet om datumen ännu) Vad tycker ni?
Svar på tråden September 2009 del 2