• DanKat

    Tror ni att Posten kommer sälja speciella Alla hjärtansdag frimärken - som man kan använda till sina inbjudningar i sommar??

    MulleNuh skrev 2008-12-03 10:31:19 följande:
    ohhh gud!! haha.. Hur frimärkena ska se ut har jag inte lagt en tanke på! Tror ni gästerna kommer lägga märke till det??Oj nu lät det som jag var dryg eller något.. Menar det itne så alls! Tyckte det lät lite kul bara! Men frimärken med hjärtan borde väl gå att få tag på?? Det finns väl en massa olika sorter?
    Hehe, jo det FINNS definitivt folk som lägger märke till det! Själv fick jag en inbjudan till ett bröllop i fjol våras där dom hade hjärt-frimärken, och det var det första jag såg, blev grymt imponerad!! (och då hade jag aldrig någonsin haft en tanke på att man kan välja frimärken medvetet ) Men man kan förstås inte räkna med att alla lägger märke till det.

    Men det är faktiskt inte alltid så lätt att få tag i hjärtfrimärken som man kanske kan tro. Finns inget nu t.ex. (utom då på julfrimärkena, men det kanske inte alla vill ha...) Här är dom frimärken man kan beställa nu www.posten.se/m/frimarken Alltså inte alls något särskilt bröllopspassande enligt min mening...
  • DanKat

    Men jag har ett strålande tips förresten! Jag har själv tipsat posten (via deras hemsida) att dom borde se till att alltid ha frimärken som har t.ex. hjärtan på, som kan passa extra bra till just bröllop. Det är ju ändå ganska många som faktiskt verkar vilja ha det (har varit ett antal trådar om det här på BT tidigare). Och om så många som möjligt av er OCKSÅ tipsar om det så måste dom ju nästan införa det!! För då ser dom att det verkligen finns efterfrågan och dom gör många av sina kunder MYCKET mer nöjda, eller hur!

  • DanKat
    koholma skrev 2008-12-03 10:54:00 följande:
    De som heter Vill se dig är ju 'hjärtiga'! Åtminstone tre av fyra.
    Men fruktansvärt fula!!!!!!! Aldrig att jag skulle vilja sätta dom frimärkena på våra bröllopsinbjudningar, tycker verkligen dom är hemska!!
  • DanKat
    Tjinglan skrev 2008-12-03 13:54:13 följande:
    Alla frimärken(dvs även de med hjärtan på som fanns för några år sedan) finns att köpa på postmuseet som ligger i gamla stan i Stockholm.
    Oj, vad bra! Men då måste man ta sig dit antar jag, det går väl knappast att beställa eller..? Inte ofta jag är där direkt...
  • DanKat

    Lennarts Fru skrev 2008-12-03 14:48:41 följande:


    man kanske inte behöver frimärken med hjärtan, men kanske kan man ha kuvert med hjärta eller kanske rita dit ett hjärta eller nå ? man lägger nog mer märke till de än frimärket..
    Men det är mycket roligare om även frimärkena är genomtänkta
  • DanKat
    Silla69 skrev 2008-12-03 14:48:25 följande:
    JAG HITTA HÄR ATT DU KAN BESTÄLLA DOMwww.postmuseum.posten.se/frimbas/seek8.asp
    Hmm, men jag ser inte att man kan beställa dom där frimärkena... det verkar bara vara så man kan söka och se vilka som finns, men inte att man kan köpa dom. Och så är det som sagt fel valörer på dom flesta som Pentan sa. Vad synd...
  • DanKat
    paradisfågel skrev 2008-12-03 18:49:43 följande:
    Finns ett ställe där man kan beställa egna frimärken för de som e väldigt intresserade. www.posti.fi/svenska/kortochbrev/frimarken/pe...Har själv inte provat beställa därifrån men kanske kan hjälpa någon..
    Gäller det där verkligen i Sverige?? Det är ju en finsk sida...
  • DanKat

    paradisfågel skrev 2008-12-03 18:57:06 följande:


    DanKat, nu när du frågar så blir jag lite osäker.. Googlade på de o va de va en av träffarna jag fick fram..
    Då lär det nog bara funka om man postar frimärkena i Finland Annars hade det varit en kul grej (men jag antar att det hade varit en hel del dyrare än vanliga frimärken...)
  • DanKat

    postar BREVEN menade jag förstås

Svar på tråden Tror ni att Posten kommer sälja speciella Alla hjärtansdag frimärken - som man kan använda till sina inbjudningar i sommar??