• nni

Italien - Terracina!

Vi har velat fram o tillbaka mest mellan Italien o Grekland som semesterresemål i sommar.
    En ultimat smekmånad för oss e att njuta av ett vackert land. Sol o bad o gärna mer därtill att se o uppleva.
    Därför tänkte vi Terrasina. För det verkar vara otroligt fint med stränderna o gatorna bland annat. Sedan ligger det bra förbindelser till Rom därifrån.

Så nu undrar jag, någon som semestrat i Terracina??

• Svar på tråden Italien - Terracina!
  • nni
    27juni2009 skrev 2008-12-03 16:32:29 följande:
    hej hej visst pratade ni om tunisien eller nåt innan oxå?har tyvärr inte varit där o vi ska bara lata oss på vår smekmånad, får passa på när mane barnfri ju
    Ja det stämmer vi har varit inne på en del. Haha.
    Det låter skönt det :) vi vill mest också lata oss, men inte i Rom om det blir av.
  • nni

didis; Det låter perfekt! När vi ska dit (juni-juli) så stod det något om att det ska vara runt 26-28 grader. Helt lagom tycker jag. Vi vill lata oss mycket men som sagt inte i Rom naturligtvis.
    Var det jätte dyrt där då? Maten o drickan var god?

Vi har varit på Kreta o där trivdes vi jätte bra! Men vill till en ny ö för oss. Zakhyntos verkar fint. Varit inne på den ön mycket samt Kefalonia.
    Men vi tycker att Terracina o Rom skulle vara perfekt ihop som smekmånad. Återvända till Grekland ska vi ändå göra!

• nni

Jo att prisnivån inte e så låg förstår man ju eftersom det e Italien det gäller! Bara det inte e sanslöst kanske. Maten tror jag nog e god.
    Vi har tänkt vara på ett lägenhetshotell 3 +. Det räcker. Med pool o gångavstånd till stranden o centrum.
    Det jag gillar också e att det e blandat med turister, e mestadels italienska turister. Så det e inte bara e svenskar o tyskar.

Ert hotell låter helt okej ju! Egen strandremsa, nice.

Kommer kanske fler frågor sedan om det e ok. Jag längtar jag med tills sol o bad. Fast först till jul!

• nni

Sedan får man ju ett italienskt efternamn när man gift sig. Så kommer kanske mistas för en italienare -not. Haha.

• nni

Någon mer med synpunkter på Terracina?

• nni
    Evamarianna skrev 2008-12-03 22:25:08 följande:
    Terracina är en trevlig stad! Förutom närheten till Rom, finns den gamla mysiga hamnstaden Gaeta inom räckhåll (längre söderut). Dessutom går färjor från Terracina ut till de underbara öarna Ponza och Ischia.
    tack för din synpunkt. Ja, jag ser inget som helst negativt i Terracina! Blir kanske att vi bokar. Har du varit där, när?
  • nni
    Evamarianna skrev 2008-12-04 07:39:45 följande:
    Jag har bott i Italiane och tillbringat mina somrar i Terracina - Gaeta - Ponza. Det har varit underbart! Jag tycker absolut att ni ska prova
    Okej. Jag håller med! Det blir nog detta resemålet! Känns som romantik på hög nivå!
  • nni

W2B Blom skrev 2008-12-04 17:02:51 följande:

Åh, vi är sugna att åkta till Italien men vet dock inte vart. Terracina lät superhärligt och att det dessutom ligger nära Rom gör inte saken sämre! Är det vacker där? Tänkte man vill gärna ha en romantisk smekmånad i vacker miljö...
    Ja, vi vill själva åka till Terracina för det ligger inte bara nära Rom utan Pompej o andra ställen. En bra utgångspunkt. Verkar fint, med bred sandstrand o fin stad
    Vill också resa till där det e romantik i luften
  • nni

Förresten hur fixar man en sådan undertext du har??

• nni

Tack för era svar!! Kul med så utförliga svar.

Tizia; Ja, vi har tänkt besöka andra ställen som dom du nämnde. Så känns jätte bra att det ligger nära andra sevärda städer/öar. Just ROM. Stranden verkar ju vara fin, eftersom det är en bred o lång sandstrand.
    Annars var stränderna fina?

HB09; Okej, men hoppas de har goda viner där på vissa ställen. Gillar ju rött vin, men lär inte bli för mycket av det (uttorkande). :P

Det stora blå; Det låter roligt att man kan shoppa där med, ett litet + där. Usch vad läskigt med en förföljare, men såna finns på många reseorter. Man får hålla extra utkik då. Hoppas ni hade det bra där annars.

Finns det inga "lugna områden" där, att man hittar en egen plats på stranden tex?? Det vill vi nog ha, för man vill ju mysa lite "ifred". E ju smekmånad.

• nni

Det sora blå; Ok. Jag kommer ihåg det roliga oftast. Haha. E väl olika. Lite otur med vädret, annars ska det vara näst intill regnfria dagar i juli.

Vi är mest nyfikna på detta resemålet! Ligger nära Rom, som vi ska till ifall vi göra vår resa till Italien. Och hittade ett hotell i Terracina som vi fastnade för. Tack för tipsen ändå.

Tizia; Oki. Den är iaf bred och det e en sandstrand. Hehe.
    Tack ska du ha för infon.

Ngn mer med tips!??

• nni
    Tizia skrev 2008-12-08 16:45:31 följande:
    Åkte till napoli när jag var i terracina... det kunde kvittat tycker jag, rätt trist storstad. Men capri e fint å då kan man ta sig dit därifrån (om jag inte minns fel) fast ponza tycker jag var mycketmycket bättre än capri.. När det gäller rom så e d ju bara ett måste såklart =) Helt fantastiskt ! Hoppas ni får en bra resa !!
    Ok, ska ha städerna i tankarna! Tack så mycket! O du, tack för alla råd o beskrivningar!

HannaAndersson79; Vad bra, tack!
  • nni

W2B Blom; aha där ser man. :)
    Jo vi har också varit inne på kombinationsresa. Men vill främst ha avslappning med en del stad. Så tror vi stannar på ett ställe!
    Men Rom e ju aldrig fel! När ska ni åka?

Svar på tråden Italien - Terracina!