Inlägg från: Tizia |Visa alla inlägg
  • Tizia

Italien - Terracina!

Hej, jag har varit på semester där för ca 6 år sedan.. Det e ett jättebra ställe att utgå från om man vill se rom, neapel och ut på öar. Jätte mysig gammal stadsdel med underbart god mat. Stranden tycker väl jag kanske var sådär.. mycket folk + att det är "avstängt" för privata delar överallt på stranden.. inte som i sverige där man kan lägga sig å sola vart man vill.. De finns mindre "strandbitar" där alla får va men där är det som sagt trångt.. Var där i augusti. Finns kanske betalstränder som det är lugnare på.. Förutom stränderna som tyckte jag det var toppen!!

• Tizia

Jag tycker väl kanske inte att stränderna i sig var höjdpunkten på resan.. Kan säga att jag är väldigt kräsen när det gäller sträder/sol och bad iofs. Problemet var att man inte kunde utnyttja de stränder som var fina (tex att de var privata etc.) Men bor man på ett hotell med egen strand så slipper man ju det ifall det är en viktigt del.. Annars var allt toppen =)

• Tizia

Åkte till napoli när jag var i terracina... det kunde kvittat tycker jag, rätt trist storstad. Men capri e fint å då kan man ta sig dit därifrån (om jag inte minns fel) fast ponza tycker jag var mycketmycket bättre än capri..
    När det gäller rom så e d ju bara ett måste såklart =) Helt fantastiskt ! Hoppas ni får en bra resa !!

Svar på tråden Italien - Terracina!