• LindaJoh

behöver nog lite hjälp...är ju en djungel...förlovningsringar.

Min sambo och jag har äntligen (efter nästan 9 år) bestämt oss för att förlova oss..
    Jag skulle behöva ha lite hjälp av er med ringval...

Det är ju en djungel men jag har blivit så förtjust i schalins ring som heter nimbus som vigselring, då är det ju bara frågan vilken förlovningsring som kan passa...någon som kan hjälpa mig lite?

www.schalins.se

• Svar på tråden behöver nog lite hjälp...är ju en djungel...förlovningsringar.
  • LindaJoh

jag har ganska små fingrar så jag tror inte att jag kan ha för breda men jag antar att jag får prova lite i affären. Ska kolla lite på de ringarna du nämner...har bara bläddrat i broschyren.
    tack så mycket för din hjälp.

Villemoa skrev 2008-12-04 22:16:58 följande:
    Grattis till förlovningen! Nimbus är jättefin! Har själv en liknande.Om du klickar på nimbusringen så kommer det upp fyra alternativ till förlovningsringar. Eftersom Nimbus är 5mm så kanske det skulle passa med en 4mm ring till eller kanske 5mm till och med. De jag tänker på heter 237-4 och 237-5. Min f-ring är 6mm och vigselringen kommer att vara 4mm. Jag tycker det är snyggt att ha breda ringar men det beror ju förstås på hur ens fingrar ser ut.Lycka till!
  • LindaJoh

Tack, ja det är jättekul..men vad svårt det är att välja!

Lissdaniels skrev 2008-12-04 22:38:04 följande:
    Fast grejen med Schalins är ju att de är jätte lätta att matcha och hittar man en ring man gillar kan de göra dem i samma skena för att få dem lika. Engelbert göra väldigt fina ringar (har en själv som jag har fått i examenspresent) men de är onödigt dyra eftersom du betalar för märket. Det finns flera ringar som både Schalins och Engelbert har som ser nästan identiska ut.Till TS:Grattis till förlovningen! Det är så roligt att titta på ringar Jörgens fru skrev 2008-12-04 22:16:47 följande:
  • LindaJoh

jag gillar också Alliansringen Fortuna och Venedig ur serien Europa Exklusiv.

• LindaJoh

Vet ni förresten om de brukar ha ringarna hemma i butiken så man kan se hur de ser ut?

• LindaJoh

jag tycker inte det är snyggt med helt raka kanter...!
    jag vet ju på ett ungefär hur jag vill att min vigselring ska se ut så då kan man ju utgå från det...men sedan är det ju inte alls säkert att det passar en med modellen...vi får se..!
    Vi hade väl tänkt förlova oss på juldagen men tiden rusar iväg nu så risken är ju att vi inte hittar "vår" modell i tid...!

Hemlig2009 skrev 2008-12-05 09:32:47 följande:
    Det bästa är ut och prova. Jag tycker det är så himla fint med helt raka kanter men sen när jag provade så var det inte jag alls. Så det finns många fina men det ska kännas rätt när den sitter på också. Dessutom kan en ring man inte tycker är så fin på bild vara rena drömmen på.
  • LindaJoh

någon som vet vilken leverantör albrekts ur & guld har förressten?

• LindaJoh

så..nu är ringarna beställda...skulle komma på onsdag.
    det blev schalin ur serien romans som heter 720-5 tror jag det var...!

Vi fick jättebra hjälp och vi var snabba och effektiva och valde bort tills det bara fanns 1 kvar som vi båda gillade så den fick det bli

• LindaJoh

serien klassisk menar jag

LindaJoh skrev 2008-12-06 14:47:14 följande:
    så..nu är ringarna beställda...skulle komma på onsdag.det blev schalin ur serien romans som heter 720-5 tror jag det var...!Vi fick jättebra hjälp och vi var snabba och effektiva och valde bort tills det bara fanns 1 kvar som vi båda gillade så den fick det bli
  • LindaJoh

tack!
    kvinnan i affären hjälpte oss jättebra och sa att den ringen vi valde kan man kombinera med vilken annan ring som helst sedan nästan. (eller tillverka en egen som har samma höjd...)

Villemoa skrev 2008-12-06 22:17:03 följande:
    Jättefina!
Svar på tråden behöver nog lite hjälp...är ju en djungel...förlovningsringar.