Ledsen – han vill inte gifta sig
Jag drömmer om att gifta mig med min sambo ? vi har varit tillsammans i drygt 2 år, han är 45 år och jag är 36. Vi är så säkra på varandra och vår gemensamma framtid som man kan vara så det är inga problem där. Men med tiden har jag insett att han inte vill gifta sig. För mig är det här viktigt ? för att visa att vi hör ihop, för att det är enklare om vi får gemensamma barn o s v. Det är inte själva bröllopet som är viktigt utan snarare att få ha ringen på mitt finger, att dela hans namn och visa att det är han och jag på riktigt.
Jag har varit gift en gång tidigare men den gången insåg jag efter ett tag att mannen egentligen inte alls brydde sig om bröllopet/äktenskapet utan att han gjorde det bara för att det var viktigt för mig. Just därför är jag livrädd att göra samma misstag igen, att fria själv eller att driva på något som min sambo egentligen inte vill eller är redo för. Han har egentligen inget skäl till varför han inte vill gifta sig, det är bara något han känner och tycker.
Visst kan man visa att man hör ihop även som ?bara sambo?, men det här är så viktigt för mig och därför känner jag mig så ledsen och besviken nu när jag inser att det är en dröm som sannolikt aldrig kommer att bli verklig. Jag väntar mig ingen lösning på detta utan vill mest bara skriva av mig eftersom det känns lite sorgligt just nu ? som en dröm som har gått i kras.