• jeanne

Present till gravid

Har en kompis i USA som jag ska köpa julklapp till. Jag har total idetorka och försöker komma på nått. Hon är gravid och det skulle vara kul att ge nått som har med graviditeten eller nått som kan vara bra att ha. Någon som har förslag? :)

• Svar på tråden Present till gravid
  • passionsblomman

Jag för min del uppskattade väldigt mycket presenter som INTE hade med min bebis att göra och som bara var för att jag själv skulle kännamig omtyckt/uppskattad/ompysslad.
    Medan jag var gravid, men även när jag just blivit mamma. man kan ibland känn asig nästan som att man blivit ockuperad när man går gravid, och senare som en ren mjälkmaskin...

Vet att jag önskade mig en ny, fräsch och lite SNYGG morgonrock i julklapp det året, för den visste man ju att man skulle gå omkring i en del...

Annars kanske ngn skiva med avslappningsmusik eller så kan vara kul, det finns särskilda för gravida.

• Lillmi

En skön bodylotion eller en fin badbomb. Eller massage. Ja allt som gör att hon får njuta lite grann!
    Är själv höggravid nu och vet att minsta lilla som får kroppen att slappna av är guld värt!!!

• passionsblomman

Ja visst är det1

och vänta bara till SEN, då får ordet avslappning en gyllene klang...

Å vad roligt att du snart ska få barn förresten! Är det för första gången?

Lillmi skrev 2008-12-10 18:57:39 följande:
    En skön bodylotion eller en fin badbomb. Eller massage. Ja allt som gör att hon får njuta lite grann!Är själv höggravid nu och vet att minsta lilla som får kroppen att slappna av är guld värt!!!
  • Fly by night

Jag föreslår boken: Drinkar för gravida. En bok med recept på riktiga drinkar (utan alkohol) och inte "läskeblask". Använder själv boken när jag har middag och det finns vänner som av olika skäl vill avstå från alkohol.

• passionsblomman

Alltså, tråden är från 2008, så barnet i fråga är vid det här laget bortåt 4 år. Tungan ute

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • daniiel
    passionsblomman skrev 2012-04-07 17:12:07 följande:
    Alltså, tråden är från 2008, så barnet i fråga är vid det här laget bortåt 4 år. Tungan ute
    Haha ja, jag tror nog alla har koll på det, men det kan ju ändå finnas andra som vill ha tips :) Men det tål verkligen att påpekas, för ibland tror jag inte att en del kollar på datum och år på tråden :P
  • Annan brud

Haha! Ja, inte kollade jag (årtal!) när tråden var inlagd! Tungan ute

• passionsblomman
    Annan brud skrev 2012-04-09 00:58:03 följande:
    Haha! Ja, inte kollade jag (årtal!) när tråden var inlagd! Tungan ute
    Hihi, nä, det gör man kanske inte...
    En ledtråd till att trådar är ganska inaktuella och gamla, är när många av nicken är svarta istället för lila, det betyder nämligen att man är avregistrerad.

Förr var trådar bara öppna i några månader, så då märkte man om inte annat när man tänkte skriva att det inte gick längre.
Svar på tråden Present till gravid