• Myrmor

För att vara på den säkra sidan...

Jo så kan man göra. Ett tips är att fundera noga innan man väljer att krångla med namn. Tänk dig scenariot att boka flygbiljetter till famljen eriksson nilsson, där alla heter olika namn i olika konstallationer . Och om ni har barn sedan tidigare (som vi har) kan de inte heta samma som barnen som kommer födas i äktenskaper. Det är en värld av regler

MolsonCanadian skrev 2008-12-22 21:29:24 följande:
    En ny variant på frågan: Kan han ta mitt efternamn som mellannamn OCKSÅ?Dvs, att jag tar hans efternamn som mellannamn och han tar mitt efternamn som mellannamn?T ex Maria Nilsson Eriksson & Jonas Eriksson Nilsson?Eller snurrar det till tillvaron då?
  • Myrmor

Jo vi tänkte också göra så, men det kändes lite struligt, så vi blir (med andra efternamn) familjen svensson eriksson / eriksson svensson svensson

MolsonCanadian skrev 2008-12-22 21:56:34 följande:
    Nä, några barn sedan tidigare har vi inte. Min tanke var att jag kunde lägga till hans efternamn som mellannamn och han kunde lägga till mitt efternamn som mellannamn. På så sätt skulle bägge behålla resp. efternamn men ha varandras efternamn som mellannamn. Eventuella barn ska förstås ha mitt efternamn.
Svar på tråden För att vara på den säkra sidan...