Polygami
Jag kan inte se något positivt i NÅGON form av månggifte eller kärlek till fler. Jag känner BLÄ för den tanken..
Jag kan inte se något positivt i NÅGON form av månggifte eller kärlek till fler. Jag känner BLÄ för den tanken..
Men det är ju lite som öppen otrohet! Och otrohet är väldigt vanligt.
Även om man skulle göra detta lagligt så tror jag INTE att de inblandade skulle få 100% bra utav det..
Otrohet för mig är när det finns en annan människa i min karls liv. Och då menar jag inte som en vanlig kollega.
Fast det är ju inte så jag menar.
Jag tror iaf inte att så många skulle vara lyckliga om det fanns månggifte.
Då får dom visa sin kärlek på annat sätt. Bra isf!
Nej absolut inte.. Bara personliga!
hahaha! Det var rätt roligt..
Jo visst. Jag håller med dig helt.. Jag blir ju äcklad just för att det känns väldigt avlägset för just MIG. Jag vet ju inte alls hur de som vill ha flera partners fungerar eller hur dom känner/tänker.
haha.. Nej men jag kände nog äckelkänslor bara för man börjar tänka sig in i det som att min darling helt plötsligt ska få för sig att ta sig en till fru!
Men ser man till de som verkligen lever med detta så kanske man bör gå in i det lite djupare än jag och vissa andra här inne har gjort.
Kan man älska nån på aaaavståååånd..
JAG tycker folk kan leva i sådana förhållande.. Bara inte jag råkar ut för den killen!
Oj vilken märklig jämförelse!!
Fast ett EMBRYO som det heter i tidig graviditet är ingen människa.
Klart växer det till sig.. Ok nu handlar inte denna tråd om aborter, men jag tycker det är väldigt bra att aborter finns! Sen att det finns de som använder sig av abort som ett preventivmedel är ju så klart HELT galet!
Men jag var en gång tvungen att göra en abort. Tänk om jag inte hade fått det?! Katastrof hade det blivit!
Ja en bra fråga. När blir man människa?!
Jag vet faktiskt inte vad som sagts om detta av läkare osv..
Abort kan mycket väl vara oansvarigt. Som jag skrev ovan så använder vissa abort som ett preventivmedel.
Jag har vissa vänner som har gjort uppåt 5 aborter!
Jag kan väl säga att min abort blev tvungen att ske pga att vi var oansvariga!! Har inget annat att "skylla" på, men jag är tacksam för att jag fick göra en..
För mig är en människa någon som ser ut som en människa. ELle när barnet har blivit ett BARN.
Ett embryo är bara celler.
Det vet jag inte.. Men det vet en läkare eller barnmorska om man frågar.
Det jag vet är att ett embryo inte är ett barn utan celler.
och det är oftast i det stadiet man gör en abort,.