Inlägg från: Miss Biii |Visa alla inlägg
  • Miss Biii

Polygami

i "vad i..."-tråden

• Miss Biii

inte superinsatt, kollade in där en snabbis för nga dagar sen. vissa verkar tycka att det skulle vara okej att legalisera månggifte... vilket jag tycker är otroligt skrämmande!!!

• Miss Biii

vad är det för bra med det???

• Miss Biii

JAG säger ju oxå det

chokladflingan skrev 2008-12-11 09:43:58 följande:
    Är det bara jag som vågar yppa att jag faktiskt inte är för månggifte?
  • Miss Biii

säger som "anne på grönkulla" finns det stor efterfrågan? Varför skulle vi legalisera det? Tycker inte du att det är bra att vi går mot ett jämställt samhälle? Tror tyvärr att det i de flesta fall handlar om gubbar som har fler fruar nämligen... Det finns i vissa länder idag... väldigt märkligt att du vill ha det så här...

(sorry, men jag blev nog lite upprörd nu )

Tooticki skrev 2008-12-11 09:50:06 följande:
    Miss Biii skrev 2008-12-11 09:42:06 följande:
    Varför skulle deras kärlek vara mindre värd än din bara för att den tar sig andra uttryck?
  • Miss Biii

Håller med dig

MulleNuh skrev 2008-12-11 09:58:42 följande:
    Jag kan inte se något positivt i NÅGON form av månggifte eller kärlek till fler. Jag känner BLÄ för den tanken..
  • Miss Biii

Jag hade ingen aning om att det fanns människor som hade sånna värderingar att det skulle vara okej, läskigt tycker jag!! Vad mer ska vi legalisera då? nej föresten- skona mig! vill inte veta...

skulle vara intressant att höra vad du kan komma med för fakta som säger att det skulle gynna svenska samhället?

Äktenskap omfattar TVÅ personer och jag hoppas verkligen att det förblir så!!!! Ja, jag är väl konservativ, men det är jag stolt över

Var ska gränsen gå då? Ska barn få gifta sig? ska djur få ingå äktenskap? Om nu hela lagen (äktenskapsbalken) ändå ska ändras så kan man väl köra på ordentligt. Kan bli spännande vid bodelning

Hemska tanke

• Miss Biii
    Tooticki skrev 2008-12-11 10:16:35 följande:
    Miss Biii skrev 2008-12-11 10:12:16 följande:
    Ett äktenskap ska alltid bestå av människor som ingår det av fri vilja.
    Då är vi överens om nått iaf
  • Miss Biii

oj det där blev konstigt... men ni hajar väl

• Miss Biii

Förstod det... håller med dig i mkt!!

chokladflingan skrev 2008-12-11 12:57:51 följande:
    Ja, nu har jag gjort det igen... det är bara första stycket på ovanstående inlägg som ska vara ett citat, resten har jag skrivit.
  • Miss Biii

Ja och det är väl tragiskt att folk inte vågar det... man ska väl våga stå för vad man tycker?
    Då jag vet hur man kan bli påhoppad här så ska jag understryka att jag tycker INTE "ush" och "blää" om samkönade äktenskap! (bara så vi rätt ut det)

Stardusty skrev 2008-12-11 12:50:00 följande:
    Ja precis, ingen skulle våga skriva så om samkönade relationer tex.
  • Miss Biii

Låter fruktansvärt att "köpa för att dela på"... verkligen superfrivilligt!!

JPerlestam skrev 2008-12-12 10:18:12 följande:
    Detta är vanligt i en speciell provins(?) i Kina på svenska kallad Ropberget. Provinsen är mycket fattig och för att alla män ska få en fru så gör familjerna helt enkelt så att de köper en fru till alla sina söner som de får dela på, blir för syrt med varsin. Skoj. Finns att läsa om i bla boken De goda kvinnorna från Kina som jag varmt rekomenderar!
Svar på tråden Polygami