Inlägg från: Bride in England |Visa alla inlägg
  • Bride in England

Maldiverna!

Hej dar ar du

Vi kom hem i mandags efter en helt UNDERBAR resa!! Kuredu ar ju verkligen paradiset. Langtar tillbaka sa det gor ont inombords. Fick en O-villa som vi bad om! Nummer 278 - perfekt lage, inte for nara restaurangen men inte for langt bort och underbar havsutsikt. Vi snorklade en del till vanster om centrum (om man blickar mot havet) och sag skoldpaddor, mantror, smahajar och megastora akvariefiskar At supergod mat pa O-restaurangen och besokte aven Koamas restaurangen och Francos nagra ggr. Alla var jattetrevliga och vi larde oss tack och varsagod pa Maldivianska (vet ej hur det stavas men uttalas typ sokoriya och maharaba ) Fick uuuuunderbara massager pa O-spa och spelade golf tva ggr (forsta gangen for mig, var jattekul). Akte ut pa solnedsgang-cruise och sag delfiner. Allt var PERFEKT!! Tack sa jattemycket for alla fina rad vi fick av dig innan vi reste, det hjalpte verkligen jattemycket

• Bride in England

Jag kan bara jamfora det med en paradisö i Malaysia jag akte till som fattig backpacker - som jag sagt till mina backpackervanner sa ar Maldiverna som den ön plus lyx = perfekt!

Kuredu ar en san fantastisk, vacker, paradisisk ö. Vi kande oss avslappade fran ogonblicket vi klev av sjoplanet. Det regnade lite varje dag, men det gjorde inget alls, dels var det skont for det blev inte lika hett och dels fanns det sa mkt att gora! Personalen som arbetar dar ar alla supertrevliga, servicen var kanon, maten suberb... Ja du vet ju vad jag pratar om

Nagon kvall halvlag vi pa de skona fatoljerna utanfor O-restaurangen och kollade upp mot den stjarnklara himlen och sag flera stjarnfall. En annan kvall var vi med i en "Mrs and Mr"-lek i Akiri-baren och njot av "gratis" drinkar.

Basta semestern jag nagonsin varit pa

Svar på tråden Maldiverna!