Maldiverna!
Hej, hej!
Jag hjälper gärna till om ni har frågor osv om Maldiverna! Gifte mig där den 4 april 2007. Fantastiskt!
Fru Hä
Hej, hej!
Jag hjälper gärna till om ni har frågor osv om Maldiverna! Gifte mig där den 4 april 2007. Fantastiskt!
Fru Hä
Hej!!!
Vad roligt att ni haft det så bra!! Vad säger du? Går Maldiverna att jämföra med något annat resmål???
fru Hä
Bride in England skrev 2008-12-12 12:27:17 följande:
Hej!
Bästa JBV (i min mening) 240-260. Dricks? Ja! typ 10 dollar/vecka till roomboy o servitör. Nån dollar då o då i baren gör susen!
Tänka på? Snorkla eller dyk! Åk på utflykter!!! speciellt heldag MUNA eller BRITT är fantastiskt.
mvh fru Hä
Hej!
Du kan bo på flera öar under din semester, men inte "luffa" som i t.ex. Thailand. För det första är öarna alldels för små. Kuredu som är en av de största promenerar jag runt på 40 minuter!!!!!! Varje "turistö" är en enda anläggning - iga hotell - bara bungalows runt strandlinjen. Underbart!
En anna anledning är att man inte vill att vi ska "förstöra" deras kultur - dvs vill undvika de konsekvenser vi ser i resten av turistvärlden med hejdlös kommers, kriminalitet, prostitution, nedskräpning osv. Eftersom även de bebodda öarna är väldigt små är det nästan omöjligt att rymma nåt hotell och skulle inte alls bli så uppskattat tror jag. Du kommer att förstå när du är där!!!!
Det är för Maldivianernas bästa i förtsa hand. Du kan givetvis "hälsa på" en vanlig ö över dan t.ex. De flets öar har båtutflykter där du får se en hel del också.
Missa inte Maldiverna. Helt unik plats.
LInda
Hej!
Vill ni ha lugn och ro är Maldiverna det ultimata resmålet! De flesta öar har stränder som - mer eller mindre - löper runt hela ön. Exakt HUR privat snackar vi?
Vad har ni annars för förväntningar? December är en m bra och prisvärd månad OM man kan åka före julhelgen kör igång. Ett m bra val!
Linda
Hi, hi, hi.....
Kuredu, Kuramathi...någon av de större öarna. Varför jag fnissar? Det finns INGEN shopping att tala om på nån maldiviansk ö. Det är bara de större öarna som har fler än EN restaurang. Känn er lugna!
Skriv gärna i min göstbok så kan jag svara mer!
Linda