solhatten skrev 2009-01-11 19:55:36 följande:
PiggelinO:Jag har varit på rundresor i brasilien två gånger. MItt ABOLUTA favoritmål är en liten stad vid östkusten som heter Salvador de Bahia (eller bara Salvador ibland). Stans lilla centrum är underbart. På kvällarna går det runt ungdomar på gatorna i stora "orkestrar" och spelar trummor, det är dans på torgen och ja, helt underbart. Stan är förresten med i en Mikael jacksons musikvideor. "They don´t really care about us" tror jag. Där ser man lite av stan o trummorna. Utanför stan, en liten båtresa bort ligger en pyttepytte ö som heter Morro de sao paulo. Då denna ö finns inga bilar, utan alla vägar består av sand. På kvällarna dukas det upp stora fruktbord och så på tränderna. Oj så underbart.skulle också rekomendera några dagar på en lodge på amazonfloden. Ber om ursäkt för mitt långa men förhoppningsvis lite inspirerande inlägg=)ska bara tillägga att jag bara varit där på hösten/vintern (i sverige) så jag vet inget om vädret på sommaren
Hehe, du är inte den enda som älskar Salvador, det gör brassarna också. "Där Brasilien föddes" Bahia lär vara den bästa landsdelen enligt dem själva. Natal skall också vara jättefint :) Tror inte faderskapet varit i de krokarna, utan mer runt ...äh, vad heter det...
Och Piggelin, det är möjligt att jag snurrat till det lite i skallen ang temperaturer, det är ju klart det är varmare nära ekvatorn=) Av någon anledning vill jag alltid placera den vid stenbockens vändkrets, vilket ju är lite vilse =) Så långt upp skall det nog som sagt inte vara några problem
Åker ni Till Brasilien dock. Åk dit med inställningen att ingenting någonsin funkar, och funkar det är det bara en positiv överraskning. Ingen kommer i tid, men varför hetsa upp sig? Och alla försöker alltid lura varandra litegrann, men det är som helt ok eftersom ALLA gör det, så vad gör det om man lurar varandra lite, liksom. ;)