Inlägg från: lillP |Visa alla inlägg
  • lillP

December brudar del 2

Vad skönt att programmen är klara! Printa snabbt innan de springer och gömmer sig igen Har du bild på ringen? *vill se*

I fredags var jag hos frissan och slingade mig, hon klippte även av en decimeter av håret(!) för att det var för långt. Och jag som trodde att jag skulle behöva hårförlängning Just det var även hos make up store och blev provsminkad inför dagen B, så nu har jag fått med mig smink hem som jag knappt vet hur jag ska använda haha

I eftermiddag ska jag prova klänningen!!! wohooo! fick sms igår om att den är sååå fin och underbar och att han (designern) är så nöjd! pirrar lite i magen nu - vet inte om det är för klänningen eller att det inte är så många dagar kvar

• lillP

Vad skönt att du slapp sy ut klänningen

Jag vill gärna se klänningen och allt annat, men du har ju inte gjort ditt galleri tillgängligt för oss andra

ss skrev 2008-12-12 följande:
    Provade klänningen i tisdags och jag har lyckats tappa 5 kg så jag behöver inte ta ut den som jag var rädd för. Den ska justeras lite i längd annars så är den klar.
    Min klänning känns bara mer och mer rätt för var gång jag provar. Har lite besluts ångest med bolero/cape bara har en mink bolero jag kommer ha under vigseln, men sen så har jag två olika vita capes som jag tänkt ha om det känns bart under middagen (Jag är lite frusen av mig).

Har lagt upp bild i galleriet på min kl, ring frisyr, min inspiration till bordsdekoration mm. kika gärna in.
  • lillP

ingenjörsbruden: ja, ta en tjock kedja - så det inte är risk att den går av Svårt val om det ska vara färg eller sv/v. Ska du ha vitt papper? Tycker du ska köra på färg isf, det är ju bara 24s! Man får väl lyxa till det lite i bröllopstider?

Ska faktiskt bli sminkad av MUS på dagen, något annat skulle inte funka. Är verkligen värdelös på sånt där En kompis ska "ta sig an" mig och se till att jag använder de produkter jag tog hem. Tur man har vänner som bryr sig haha

Oj, vet inte alls när jag får hem klänningen. Funderade förut på vart jag ska göra av den Undrar just om jag kan få hämta den dagen innan, när vi åker ner till Vadstena Måste komma ihåg att fråga

Kul att ngn mer än jag är praktisk och tittade på v-ringen på en gång

• lillP

Oh no!! Tänkte just fråga hur det gått med printandet...

Rydeborn och ingenjörsbruden: nu har ni inte många dagar kvar, måste vara härligt att "få det gjort" snart - det man längtat efter så länge?

ingenjörsbruden skrev 2008-12-15 10:27:35 följande:
    Baaaaaahhhh!!!Insåg precis att jag i festhäftet missat en sång som mamma gjort till oss!!!! O jag som printat allt redan!!!!!!*GRRRRRRR*Nåja...tur att man har bra printer på jobbet....
  • lillP

Ojoj! Nu är det inte många dagar kvar, för någon av oss... Men imorn är det ju dags för ss - LYCKA TILL! (säger man så? ) och på söndag ingenjörsbrudens tur *wohoo*

Nu är det bara en vecka av väntan för oss, eller mest för mig eftersom jag är helt ledig fram till bröllopet. Känns som en evighet, fast ändå inte... äh, ni förstår säkert vad jag menar

Wingtear: vad skönt att ringen ÄNTLIGEN kommit! Kikade in i ditt galleri, jättefin och annorlunda Alltid kul när man ser än ring som man inte sett hundra gånger (minst)

• lillP

Vad kul att den känns helt rätt, fast annars kanske det hade varit dumt att köpa den Har du fått den specialdesignad?
    Hehe, började direkt fundera på Puh, speciellt som h:t är bakvänt Men ingen idé att fråga alltså

• lillP
    haha, man vänjer sig snabbt vid engelska termer
    Äsch, ingen historia är för pinsam för att berättas här på BT, det har jag lärt mig från alla trådar

Fick ikväll veta att jag ska hippas imorn!! Jag trodde absolut inte att jag skulle hippas. Är supernyfiken på vad som kommer hända. Fick en lapp med lite info: att jag ska infinna mig i Ga Stan vid halv elva, ha fina underkläder, bekväma kläder och skor samt ha packat träningskläder och en eller två handdukar... Vad sjuttsingen kommer att hända? TVÅ handdukar?!
  • lillP

Det var väl inte så fånigt, bara gulligt

Wingtear skrev 2008-12-20 11:12:48 följande:
    Okej då... Puh...Vi är helt tvåspråkiga, och skiftar utan att tänka, mer ofta än inte så går vi på stan och pratar varsit språk med varandra. Och jag minns inte exakt vilket or endelsen poh hamnade på men nånting som "I love you, honeypoh" och sen blev det poh på alla ord och sen bara poh... vi använder det båda, han bara skrattade när det hamnade i ringen.
  • lillP

Hur har ni haft det i helgen, ni som blev fruar? Motsvarade bröllopet förväntningarna?

Min lördag var underbart rolig! Fick bla testa på "river dance"

• lillP

ingenjörsbruden: Låter som allt blev lyckat för er!! (vad annars?) Kul att din man blev rörd flera gånger om Ska bli spännande att få se lite bilder sen.

ss: Vad fina ni var! Var snyggt med grå pälsbolero som bröt av Och bilderna i sig var också jättefina!

• lillP

Nu är vi också avklarade! Hade en helt fantastisk dag! Både vi och våra gäster är helnöjda!! Blev inte alls stelt och tråkigt som jag var rädd för. Har lagt upp ett par bilder i galleriet om ni vill se

NyårPåIsland: Jag var inte heller nervös innan vigseln, det skötte alla runtomkring alldeles utmärkt åt mig Det var först när ingångsmusiken började spelas som jag blev nervös

• lillP

Är alla decemberbrudar förutom jag på smekmånad?

• lillP

Vi har inte pengar just nu (eftersom jag började plugga under hösten) så vi tänkte vänta tills jag är klar om knappt 1,5år. MEN i bröllopspresent fick vi en dag på Yasuragi, så det blir som en minibröllopsresa Och så fick vi flygresa till Spanien, en av mannens vänner bor där och har tröttnat på att vi inte kommit och hälsat på än. Den resan blir nog i sommar, kanske kan kalla den för bröllopsresa?

Vart ska ni åka?

Alla goda ting är tre skrev 2009-01-02 13:25:43 följande:

Vi väntar till i mars :) När och vart åker ni?
  • lillP

Vad kul att få så mycket beröm!

Vi fick också det, alla undrade hur vi kommit på tanken att vara i den "fantastiska miljön". Hehe, internet?!

Jag ska försöka hålla ut till den 17e...

ingenjörsbruden skrev 2009-01-02 10:22:34 följande:
    Japp! Va harligt att hora att ni blev sa nojda med dagen! Lite pay-off for all planering o fixande!Vi har fatt massor av berom for att allt flot sa perfekt o var sa underbart o valfixat!! Snacka om att man pyser lite av all berom! Mannen inser ju nu hur mkt tid o planering som det verkligen har gatt at....o det kanns ju ratt bra! Ar ju ivag pa honeymoon.....kommer tillbaka till verkligheten 17 jan! Hoppas du overlever sa lange! KRAAAM!
  • lillP

Vart har ni tänkt att åka?

Här är det också förkylning med allt vad det innebär som gäller

S S skrev 2009-01-02 20:31:14 följande:

Vår resa blir nog också i mars, nu ligger vi däckade i förkylning.
  • lillP

Har ni bestämt ungefär vilket land eller världsdel?

S S skrev 2009-01-03 19:06:29 följande:

Vi har inte bestämt kikar runt för fullt.Har varit tillsammans i 8 år, men aldrig hunnit med semester. kanske blir en sista minuten för att inte bygga upp för mycket förväntningar ;)
  • lillP

Vad spännande! Blir ni borta länge?

Alla goda ting är tre skrev 2009-01-05 07:55:26 följande:

Vi ska till kina :) Ser fram emot det riktigt mycket. Yasuragi låter nice och som en bra getaway :)
Svar på tråden December brudar del 2