• EhjärtarE

    Synpunkter på inbjudningskort!

    Nu har vi äntligen kommit fram till hur vi ska formulera vårat inbjudningskort, tror vi. Bild finns i mitt galleri: www.brollopstorget.se/hem/ehjartare/galleri.php

    Vad tycker ni? Bra formulerat? Förstår man? Ser man vad det står? Förstår man att man kan gå in på vår bröllopssida för mer information? Förstår man när och till vem man ska svara?

    Använd era kritiska ögon!

  • Svar på tråden Synpunkter på inbjudningskort!
  • SaraPayam

    Det ser bra ut, men ska ni ha bröllopsfesten i kyrkan? Annars tycker jag att det ser fint ut

  • EhjärtarE

    Japp, det ska vi Vad bra, tack!

  • Boomtown

    Jag tycker att det ser jättefint ut, men tyvärr tror jag många missar bröllopssidan. De kanske inte tror att det behövs gå in där, bara om man vill kolla läget

  • SaraPayam
    EhjärtarE skrev 2008-12-14 14:18:05 följande:
    Japp, det ska vi Vad bra, tack!
    Då tycker jag att det ser toppen ut
  • MolsonCanadian

    Jag tycker att det blir lite "brötigt" med det typsnittet i all text, men det är ju en smaksak. Jag hade haft ett annat typsnitt på brödtexten.

  • Hemlig2009

    Om jag ska sätta på mig mina kritiska ögon håller jag med ovanstående om att all text i samma snirkiliga stil ser lite rörigt ut. Lite "kaka på kaka", självklart bara en smaksak!

  • Delsbostintan

    Håller också med ovanstående. Dessutom skulle jag ha ökat fontstorleken på era namn så man får dessa att framträda ordentligt! Ni är ju viktigast! Men som sagt, det är ju en smaksak :)

  • fjutjur brajd

    Jag får känslan av att festen ska vara i kyrksalen... men jag antar att det är i någon annan samlingslokal i kyrkan (eller?). Men det är ju ändå i kyrkan så visst kan man skriva så (även om jag nog hade valt att skriva t ex "kyrkans samlingssal").


    Jag håller också med om att det snirkliga typsnittet känns lite för mycket. Jag skulle antingen valt ett lite mindre snirkligt typsnitt eller valt att bara skriva vissa saker med det snirkliga typsnittet (t ex era namn och "Välkommen på vigsel"). Ska jag vara petig hade jag också skrivit "i Bröllopskyrkan" med litet i.


    Jag fortsätter med min petighet (antar att det är det du vill{#lang_emotions_wink}). Jag skulle nog skrivit mail och telefonnummer först under osa-datum. Då tycker jag det blir tydligt att man ska osa på e-mail eller tel till er. (Kanske bra att det framgår att det är ert nummer och mail, så att folk vet vem de ringer till när de ringer. Det är ju olika vem man osa:r till...)


    För att förtydliga att det finns mer information på er hemsida tycker jag att du kan skriva: "Mer info: er hemsida".


    Men det här är ju bara petitesser, och jag tycker absolut att inbjudan funkar bra som den är nu med!


  • EhjärtarE

    Min M2b gjorde ett nytt förslag redan igår eftermiddag, där alla saker som ni har sagt redan är ändrade. Det finns i mitt galleri, bättre? Jag måste erkänna, även om det tar emot lite att jag också tycker det

    Vad gäller kyrkan/kyrkans samlingssal så kommer vi faktiskt vara lite i själva kyrksalen också under festen. Det går att öppna upp mellan kyrksal och samlingssal så vi ska ha scenen i kyrksalen. Vi kommer nog vara i de flesta rummen i kyrkan (det finns fler) så att skriva bara kyrkan känns helt rätt för mig.

    Tack för all hjälp! Ge gärna synpunkter på det nya förslaget!

  • Delsbostintan

    Supersnyggt tycker jag!!
    Snygg klänning du ska ha också, var har du hittat den..?

  • MulleNuh

    Jag tycker inte ni ska ha texten på kort nr 2. Blir alldedes för mycket krussiduller.
    Men 1:an var bra tycker jag!

  • EhjärtarE
    Delsbostintan skrev 2008-12-15 20:34:29 följande:
    Supersnyggt tycker jag!! Snygg klänning du ska ha också, var har du hittat den..?
    Haha, ja det vet jag inte själv riktigt. Silkesshoppen.se sålde den förut, men jag har inte hittat den någon annanstans...
  • MolsonCanadian

    Mycket bättre. Det ser mer stilrent ut och är också lättare att läsa.


    EhjärtarE skrev 2008-12-15 20:16:52 följande:
    Min M2b gjorde ett nytt förslag redan igår eftermiddag, där alla saker som ni har sagt redan är ändrade. Det finns i mitt galleri, bättre? Jag måste erkänna, även om det tar emot lite att jag också tycker det Vad gäller kyrkan/kyrkans samlingssal så kommer vi faktiskt vara lite i själva kyrksalen också under festen. Det går att öppna upp mellan kyrksal och samlingssal så vi ska ha scenen i kyrksalen. Vi kommer nog vara i de flesta rummen i kyrkan (det finns fler) så att skriva bara kyrkan känns helt rätt för mig.Tack för all hjälp! Ge gärna synpunkter på det nya förslaget!
  • fjutjur brajd
    EhjärtarE skrev 2008-12-15 20:16:52 följande:
    Min M2b gjorde ett nytt förslag redan igår eftermiddag, där alla saker som ni har sagt redan är ändrade. Det finns i mitt galleri, bättre? Jag måste erkänna, även om det tar emot lite att jag också tycker det Vad gäller kyrkan/kyrkans samlingssal så kommer vi faktiskt vara lite i själva kyrksalen också under festen. Det går att öppna upp mellan kyrksal och samlingssal så vi ska ha scenen i kyrksalen. Vi kommer nog vara i de flesta rummen i kyrkan (det finns fler) så att skriva bara kyrkan känns helt rätt för mig.Tack för all hjälp! Ge gärna synpunkter på det nya förslaget!
    Jag tycker det blev jättebra! Lättare att läsa och allt är tydligt. Och då förstår jag absolut varför ni skriver att festen är i kyrkan!

    Möjligtvis att jag skulle vilja ha det lite luftigare runt hjärtat... (petig igen...).


Svar på tråden Synpunkter på inbjudningskort!