Mars 2009 del 2
Hej hej.... nu kan jag äntligen ge mig till känna :)
Inbudningarna har börjat komma fram till folk idag, vi har varit superhemliga :) Den 8 mars gifter vi oss :)
Hej hej.... nu kan jag äntligen ge mig till känna :)
Inbudningarna har börjat komma fram till folk idag, vi har varit superhemliga :) Den 8 mars gifter vi oss :)
Hej hej!
Pnuso: Vad jobbigt att det går er lite emot. Jag förstår att du har dåliga daegar, man vill ju att dagen ska bli perfekt.
Det blir bra ska du se. Bara allt börjar rulla.
Jag trodde att jag hade allt under kontroll....men icke...
Vi har kyrka präst, middagen fixad (allt ingår i hotellets paket, även tårta)inbjudningarna skickade, tärnklänningen klar, skor klara, smycken klara, blommor beställt. Ringarna ska inhandlas i Jordanien, vi åker dit om 2 veckor.
Sminkös, frisör till mig, frisör till näbben och tärnan. Tid för naglar för mig och tärnan dagen innan bröllopet. Hälsar på solarieöarna lite då och då:)
MEN....klänningen kom igår..... den är verkligen jättefint, bra sydd och fint tyg....bara att sömerskan inte tagit hänsyn till att en kvinna med 44-46 inte har behagen på samma ställe som en 34-36. Axelbanden är för korta,vilket gör att midjan hamnar på mitten av ryggen, släpet är alldeles för långt och i livet har de sytt in något som liknar amningsinlägg... och de sitter med 10 cm mellanrum....finns det någon som har så tätt mellan sina bröstvårtor???????? Jag har mailat tjejen som jag beställt klänningen av...får se hur hon tycker att vi ska lösa det här.
För lutar det åt att leta upp en sömerska här i sthlm som kan fixa till klänningen.
Jag visste att det gick för lätt det här :)
Fam Hull: Tack för förslaget. Jag ska ta med mig bilder på
klänningen när vi åker. Vigselringen ska ju också ihandlas där ifall vi hittar en jag tycker om.
Igår var min pappa och hans fru här, de överraskade oss med att ge oss ett ekonomisk bidrag till bröllopet. Det var välkommet :) Vet dock inte hur mycket, men det spelar inte så stor roll, jag tycker att det var så gulligt att de ville hjälpa till.
Idag ska jag åka till sömmerskan, jag hoppas att hon kan hjlälpa mig med klänningen, men jag tror inte att det är några problem, den stoa frågan är nog vad det kommer att kosta. Jag fick 1000:- tillbaka från tjejen jag köpt klänningen av. Hon skötte det på ett förstklassigt sätt. Hon har varit super ända från början.
Angående inbjudningarna så har nästan alla OSAT här hos oss. Bara min Farfar och farmor som bor i Jämtland som väntar på en remiss till röntgen. Vi kommer bli 22 vuxna och 3 barn tror jag.
Ha en bra dag :)
Angående blommor så tog jag med mig bilder hittat på nätet, gick ner till blomsteraffären här i vårat centrum... (3 mil norr om sthlm) talade om vad jag ville ha. Och notan slutar på 1500:- för en brudbukett, 2 tärnbuketter, och 3 coursager. Inte illa va :)
Vill nu: Jag är inte hundra på hur den kommer att se ut då jag inte haft några större krav på vilka blommor det ska vara. Buketten ska vara lime och grön, med inslag av vitt och Rosa. Jag har bett om en limefärgar nejlika för att det var min morfars älsklingsblomma, jag vill känna att han är med på nåt sätt. Den kommer bli halvt droppformad med långa gröna "grässtrån" med pärlor på toppen. Sen ska jag sticka ner pärlor i blommorna. De pärlorna har jag beställt på nätet.
Tärn och näbb buketterna är en ensam ros med gröna blad och sidenband runt själkarna och coursagerna är enkla i samma färgskala som min bukett. Jag tror att det kommer bli superbra :)
Sömmerskan kunde fixa klänningen. Inte riktigt som den skulle se ut från början. Men den kommer bli bra, min uppgift nu är att hitta underkjol och underkläder. Så när vi kommit hem från semestern ska jag ut och leta.
I helgen blir det bröllopsmässa i Nacka :)
wiimii: Vi bestämde oss så sent som i december så vi har haft lite svårt att komma in i bröllopskänslan. Jag ser det som en mysig dag med min tärna. Gå och flukta lite. Jag har köpt alla de stora sakerna, men kanske kan man hitta lite roliga saker till middag och sånt :)
Vi ska till Såstaholm hotell och konfrerens idag, där vi ska ha våran middag och spendera våran bröllopsnatt. Jag har alltid velat ha min middag där, hoppas att det lever upp till mina förväntningarn. Men det tror jag :)
Sen ska jag nog slå en signal till kyrkan och boka en tid med prästen, måste ju börja planera vigseln också jhu. Jag har festprogram och vigselprogram kvar. Jag är en scrapper så jag gör ju allt själv :)
Fam Hull: Vilken lyx med en sömmerksa i familjen :)