Inlägg från: Athena79 |Visa alla inlägg
  • Athena79

Mars 2009 del 2

Nu har jag äntligen fått mitt riktiga nick...
    Marie och Mikael och har nu blivit Athena79

Wiimii: Gud vad kul att klänningen satt så perfekt, måste kännas skönt. Kör du nån dunderdiet eftersom du ska gå ner 10 kg innan 8 mars? Typ Cambridge eller xtravaganza?

• Athena79

Wiimii: Gud vad du varit duktig...har du kört rent hela tiden?

Jag körde Cambridge i våras men jag klarade inte av att köra rent. 8 kg lyckades jag klämma med ren kur, men sen orkade jag inte mer. Jag är en riktigt Jojo bantare... 103 vägde jag i jan 07, nu väger jag 85...men 17 kg till målvikten i alla fall.

• Athena79

Skönt att höra att alla haft en produktiv vecka.

Vi har också fått en massa gjort, men det har betalat sig i svett och nästan tårar. Men det beror inte bara på bröllopet, för mitt i allt bröllopsplanerande så har vi en resa till Jordanien runt hörnet...åker nästa helg. Och jag är mitt uppe i en ADHD utredning, och fick i veckan reda på att jag har ADHD, så nu ska utredningen slutföras och sen får jag förhoppningsvis medicin så livet blir lättare. Men jag ska inte gnälla, jag har ju dragit på mig allt själv, så är det att vara inpulsiv :)

Vi kommer att få en underbar vecka i Jordanien i alla fall :)

Imorgon är det underkjols- och underklädsshopping som gäller, så jag sen kan åka till sömmerskan och få klänningen klar, sen kan jag nog slappna av lite.
    Söndag är det mässa med min tärna :) Ska bli så roligt :)

Måste få "skryta" över min blivande make....i torsdag hade jag haft en supejobbig dag, och kvällen skulle spenderas med att prova ut kostymer till 2 karlar och en 2 åring... när Micke och Albin kommer hem från sin Gympa var jag nästan redo att bryta ihop.... men så kommer min goa son (som för övrigt bråkat med sin mamma hela dagen) och ropar - Mammaaaaaaa..... och kommer in i vardagsrummet med en bukett med 10 långa röda rosor.... mina underbara pojkar :) Längtar SÅ tills vi blir en familj med samma efternamn :)

Hoppas att ni får en underbar helg. Glöm inte att slappna av lite :)

• Athena79

Hej!

Hur går det för er?

Här är det mest rese-förberedelser just nu. Men jag har hunnit med att köpa underkjol och underkläder. Igår var jag till sömmerskan och provade klänningen och hon nålade och fixade. Känns skönt att ha det gjort innan vi åker. Vill ju kunna njuta av semestern också :)

Fick min 30-års present igår... jag fyller nästa vecka men Micke tyckte att det var bäst att jag fick den innan resan, jag fick en systemkamera. Jag har velat ha en i evigheter, nu kan jag fota riktiga kort :)

• Athena79

Wiimi: Jag har bokat ni ett möte med extravaganza nästa vecka, spännande att de vad de har att erbjuda mig, nån ren kur blir det inte alla fall :)

Fam Hull: Va roligt att baka sin egen tårta, hade jag också velat om jag kunde. Hoppas att vi får se bild på den sen.

marsros: Jag har köpt ett par silvriga små skor, tror de finns i mitt galleri (lika som min tärna) sen köpte jag att par vita stövlar på Tradera som jag ska ha mellan sminkös/frisören, fotografen, kyrkan och Hotellet.

Nu börjar allt falla på plats. Lämnade förlovningsringarna på putsning, och sambons ring som ska graveras med vigseldatum. Jag beställde också min vigselring. Jag har texten till festprogrammen klara och nu ska jag "bara" scrappa utsidan på programmet. Vi ska till Kyrkan idag och prata med prästen, och jag vet inte vilken inmarch vi ska ha än....ska kika på det idag. Sen måste jag bestämma mig för vilka sånger som våran solist ska sjunga. Vet inte om hon ska sjunga 1 eller 2 sånger. Vi har en son med massa spring i benen, så kanske underlättar det om seremonin blir relativt kort.
    Jag börjar nojja lite över näbbklännigen som inte kommit än, men har den inte kommit nästa vecka så ska jag ringa och fråga när den kommer.

ur har ni andra lagt upp eran vigsel?

• Athena79

Hur går det för er?

Ingen som skriver alls... har alla fullt upp med förberedelserna nu?
    Igår fick jag mail om att näbb-klänningen har kommit, har fått en postavi så jag hoppas att det är klänningen och inte mina scrapbbok-album. Sen så börjar allt falla på plats.
    Har inte kommit mig för att testa stay-upsen än, men det måste jag ta mig tid till.
    Ska på panduro idag också och köpa papper till vigselprogrammen och festprogrammen. Och så bläck till skrivaren. Fullt upp här alltså :)

• Athena79

Vill nu: Vad underbart med klänningen, kan du låta bli att prova den? :)

• Athena79

Jag väntar fortfarande på näbbklänningen *grrr* Den skickades i torsdags, posten är bra seg. Torsdag är det dags att testa klänningen igen. Förhoppningsvis sitter den bra så jag slipper göra om den ännu mer. Vigselprogramen är nästan klara, men det är ju så tråkigt att scrappa samma sak 30 gånger. *suck*
    Festprogrammen är nästan klara med innehållet i alla fall. Sen ska jag scrappa 28 såna också :)
    Men allt är under kontroll i alla fall.... känns det som :)
    Måste få iväg sambon att köpa skor för att sen åka och fixa till kostymen. Men han har haft influensan så han måste få kurera sig först :)Han fick avbryta sin svensexa i fredags pga sjukan...stackar min lilla sjukling :)

• Athena79

Pnuso: Det gör väl inget om de är mörka? Det är ju hel-inne att bryta av det vita i bröllopsklänningen med en annan färg har jag sett. Hur lång klänning har du?

• Athena79

Wiimii: Jag var där i måndags, och skrev in mig, min grupp börjar efter bröllopet. Men just nu går jag ner bra själv, 4,3 kg sen förra måndagen så jag klagar inte :)
    Jag ska inte gå på helfart, eftersom jag redan har tagit bort mina dåliga vanor, jag fortsätter på samma sätt som förrut, men hoppas på att kunna hålla vikten med hjälp av gruppen. Jag haqr jojo bantat i 15 år, tycker att det räcker nu :)
    På gymet finns det barnpassning, så jag ska dra med mig sambon och träna också :) Inte för att han är överviktig, men han behöver träna :) Sen kan man simma med sonen också. Det är perfekt, en riktig helhetslösning. Jag längtar tills jag hinner ner och träna. Har saknat det enormt :)

Svar på tråden Mars 2009 del 2