Inlägg från: didis |Visa alla inlägg
  • didis

Mars 2009 del 2

Nu börjar nervositeten komma krypande...

Idag var sista osa och alla utom en familj kommer (de hade bokat skidresa). Tyvärr betyder det att nästan ingen från reservlistan blir bjudna men lokalen tar "bara" 100 pers.

VF och vigseltid är bokad, festlokalen tittade vi på idag, bandet är bokat. Hindersprövning inskickad. Maten står på tur, förrätt och efterrätt är bestämt, skall boka catering till huvudrätten.

Klänningen tvekar jag fortfarande över men någon strul skall man väl ha

Iiiih! 14 mars blir det åka av!!

• didis

Vi satt i helgen och gjorde vigselprogram och festprogram. Men jisses så många dåliga sånger det finns här i världen!

Vi tänkte ha lite "nya" och inte bara de som släkten alltid sjunger men alldeles för många handlar om fylla(!) eller lovsånger till spriten. Det känns inte helt ok med både barn och ungdomar på festen.

Har ni några sånger så hit med dem!! *desperationen sprutar*

• didis

8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
    14 mars Marsros, Tegelsmora kyrka, Uppland
    14 mars didis, Norrköpings rådhus, Nkpg
    20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne
    21 mars Wiimii, Råda Kyrka, Mölnlycke

• didis

I natt gjorde maken klart festprogram/sånghäften, dvs nu skall de bara skrivas ut och sättas ihop (men sätta ihop dem får dottern och hennes pojkvän göra mot en pizzakväll eller så).

Hade också tänkt sola liite, bara så jag inte ser så vinterglåmig ut men vet inte om det hinns med.

• didis

Athea79 - vilken otur!!

Hoppas din pappa repar sig snabbt, virus på balansnerven kan vara riktigt besvärligt! Även om han vill kan han ju inte komma om inte kan stå upp eller kräks hela tiden...

• didis

Vi hade samma läge först. Vi erbjöd oss att betala 1000 kr för att de skulle boka av även fredagen så vi hinner duka då och det har de accepterat. Jätteskönt!!

Vill nu skrev 2009-03-05 10:08:44 följande:

Athena79 - vad jobbigt med pappa! Hoppas det går över fort!Vi fick ett litet bakslag igår, då vi fick veta att vår festlokal blivit uthyrd på fredag, så vi får inte duka förrän på lördag förmiddag!! De har egntligen tillträde till lokalen till 12, men de skulle skynda på städningen så i kunde få komma in lite tidigare iaf. Vi gifter oss ju 15!
  • didis

hummle och vill nu:

LYCKA TILL I MORGON!!

Athena79: LYCKA TILL du också, i övermorgon!

Jag förväntar mig full rapport när ni vaknat till liv igen!

• didis

Fam Hull och Vill nu:

Grattis!! Kanon att det blev så lyckat! Just festen är det jag är mest nervös över - tänk om ingen dansar, det aldrig blir någon feststämninge etc etc...

• didis

Vill nu: jo, det BRUKAR var mycket dans på ffa makens släktsida. Men nu har jag fått en tvångstanke om att bandet står där vid ett tomt dansgolv och spelar i sin ensamhet...

• didis

Så var man gift då, efter 20 år...

Bröllopet gick precis som planerat! Festen blev också bra och jodå, folk dansade!

Brudbuketten anlände en knapp timma före vigseln, personligt levererad av passionsblomman här på BT. Otroligt vacker men mycket svår att beskriva!! Många kom fram och påpekade vilken vacker och ovanlig bukett jag hade!

Bild på buketten finns i galleriet och fler bilder kommer!

Svar på tråden Mars 2009 del 2