Mars 2009 del 2
Åh, spännande! Blev den bra? Vi ska försöka få till ett möte med konditorn nu i veckan. Ska träffa floristen oxå då! Och idag ska jag iväg och prova klänningen! =)
Fam Hull skrev 2009-02-01 21:21:24 följande:
Åh, spännande! Blev den bra? Vi ska försöka få till ett möte med konditorn nu i veckan. Ska träffa floristen oxå då! Och idag ska jag iväg och prova klänningen! =)
Fam Hull skrev 2009-02-01 21:21:24 följande:
Mastigt är bra! =) Då behöver man inte vara orolig för att det ska ta slut!
Jo, gick jättebra med klänningen! Får hem den nästa vecka!
Fam Hull skrev 2009-02-02 18:52:49 följande:
Jag kommer att ha ett par vanliga pumps, sen har jag ett par "mormors-kängor" som jag tänkte ha under fotograferingen, utomhus, som har lika hög klack. Tänker att ingen ändå ser dem då!
Vad knepigt att det blev olika priser! Du får fråga, varför det var så markant högre än på hemsidan! De måste ju kunna ge en förklaring! Kan ju ha höjt priset utan att uppdatera hemsidan, men i så fall var det en rejäl höjning...
Har varit och hämtat klänningen ikväll, så nu hänger den här hemma!
så har vi beställt blomorna och tårtan, och jag har bokat tid för nagelförlängning... Känns som det mesta börjar falla på plats. Vigselprogrammet är så gott som färdigskrivet. Ska färdigställa det när vi träffat prästen. Har börjat på festprogrammet oxå, men har lite svårt att bestämma oss som ska vara däri, då min mamma gör ett hemligt allsångshäfte...
Prövade den när jag hämtade den, så hittills går det bra! Återstår att se om jag kan låta bli i helgen!
Här sitter jag hemma med sjukt barn, så vi har hunnit få bort lite de senaste dagarna!
Ringen är inlämnad på putsning, limon bokad, samtal med prästen inbokat, ska träffa min kollega som ska göra håret nästa vecka, färgade in löshåret igår... Barnvakt fixad...dubbelkollat alla andra bokningar... Börjat sy min cape. Var inte så svårt som jag trodde!
Det som saknas nu (tror jag ) är nog bara manchettknappar och slipsnål till sambon, samt skor till dottern.
Inte länge kvar nu ju! Såg på weddingannouncer att vi hade 18 dagar kvar idag!!! Var har tiden tagit vägen?!
Vad härligt! Du gjorde alldeles rätt som inte kompromissade! Och till vilket kanonpris oxå! Grattis!
Jättevacker!!!
Vad kul! Det är ju så det ska vara! Inte så länge kvar för oss alla nu!
Vi har precis 2 veckor idag! *gaaah*
Här har vi varit sjuka, så vi har stått lite stilla...
Håller på att sy min capa, och igår träffade vi prästen. I morgon ska jag fixa naglarna, och sen åker sambon på kurs i GBG på söndag, och blir borta ända till torsdag, så då hinns nog bara dottern med! Så typiskt att kursen skulle vara samma vecka som bröllopet!!! Men på onsdag nästa vecka, kommer massor av släkt och vänner upp, för att hjälpa till med förberedelserna, så det löser sig säkert!
Vi har inte så avancerat festhäfte, då min mamma och bror har gjort ett allsångshäfte. I vårt festhäfte har vi bara meny, lite rim om gästerna (som det fortfarande fattas några i... Så svårt att rimma om dem man inet känner så väl!) och ett litet tack. Kommer att skriva ut som ett dubbelvikt, stående A4.
Gaaah, bara en vecka kvar, för mig nu! Fattar det inte!!!
Tror ändå det mesta börjar vara klart... Sydde färdigt capen igår, och har varit och köpt tyll till en ev slöja. Dags att bestämma sig snart kanske, om jag ska ha en eller inte!
Har varit och hämtat förlovningsringarna efter putsningen också. Ser ju ut som nya! Trodde inte att de var SÅ matta, men tydligen!
Vilken otroligt vacker kam!
Det går alldeles utmärkt att fästa i ett utsläppt hår, om man tuperar lite i botten.
Och här är det bara fem!!! Var har dagarna tagit vägen?!
Tror det mesta är klart här... Ska skriva in det sista i festprogrammet, och skriva ut dem, vigselprogrammen, och göra placeringskort... Ska även sy slöjan, om jag nu bestämmer mig för att ha den. Fattar inte att det ska vara så svårt att välja!
Jag tror att det blir jättevackert, vilket som! Men prova gärna med kammen innan, så att den inte "försvinner" i lockarna, då den är så pass nätt!
Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ha slöja eller inte, och på lördag är det dags... Fattar inte att det ska var så svårt!!!
7 mars hummle, Örgryte g:ka, Göteborg
7 mars vill ni, Sävar kyrka, Umeå
8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
14 mars Marsros, Tegelsmora kyrka, Uppland
14 mars didis, Norrköpings rådhus, Nkpg
20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne
21 mars Wiimii, Råda Kyrka, Mölnlycke
Satt också i natt, och slet med dem, då sambon är i gbg på kurs, tills i morgon... Ska pröva skriva ut ett idag, då jag blev hemma med sjukt barn... HOPPAS att jag tänkte rätt med sidorna där på småtimmarna!
Athena79 - vad jobbigt med pappa! Hoppas det går över fort!
Vi fick ett litet bakslag igår, då vi fick veta att vår festlokal blivit uthyrd på fredag, så vi får inte duka förrän på lördag förmiddag!! De har egntligen tillträde till lokalen till 12, men de skulle skynda på städningen så i kunde få komma in lite tidigare iaf. Vi gifter oss ju 15!
Hallå!
Ja, då var man Fru Nordin då!
Hade världens bästa dag, och kan faktiskt inte komma på något som kunde gjorts annorlunda.
Jo, att tårtan hade varit klar i tid, så sambon inte hade behövt bli så arg och stressad på morgonen...
Var faktiskt förvånansvärt lugn hela dagen, och det var tärnan och sambon som var stressade.
Jag som trodde att jag skulle gråta ihjäl mig i kyrkan fällde faktiskt bara några tårar under första solosången, och under vigseltalet.
Festen var verkligen alldeles underbar, mycket tack vara mamma och bror, som hade utarbetat ett utomordentligt roligt program, med allsånger, sånger till oss, och fina tal.
Cateringen hade gjort ett underbart jobb med supergod mat, och jättefin service! De hade till och med ringt till killen som hyrde lokalen innan oss, och ordnat så vi fick komma in och duka vid 10 på morgonen!
Sen kom bandet igång vid 21, och röjde på till 01.30. Så jäkla bra! Jag dansade loss fyra knappar i ryggen på klänningen, då jag hängde upp släpet på dem!
Sen blev det varmkorv med bröd (som bandet ställde sig och kokade! ), och sen gick alla nöjda, trötta och glada hem.
Det var verkligen inget problem hos oss! Även de allra blygaste, och de som sagt att de ALDRIG dansar, svängde sina lurviga! =)
Nu har jag fått in några bilder i galleriet. Pappas sambo är inte den bästa fotografen, men i väntan på de andras bilder, får ni hålla till godo med dem!