jaaleme skrev 2008-12-18 09:11:54 följande:
Jag åkte ner med en tom resväska och kastade t.o.m det jag åkte ner med och fyllde sen upp med nytt.. Ja super shopping på höh nivå, silkesmarknaden där finner du allt, finklänningar, jeans, skor,sjalar, glasögon (med optisk styrka) silke, pärlor,skor, elektronik. Köpter ca 30 kilo (allt möjligt)och gick väl på ca 3000,- Ett tips som jag fick var att aldrig betal mer än 200,-för något alls på silkesmarknaden och om du ser något du tyker om kolla alla sömmarna och säg den här var fin men kvaliteten är inte bra nog. Då springer dom iväg och hämtar en vara som är bättre.. 3.e varan är den som är BRA och det tar en stund att stå och pruta men det är kul och så får du bra saker till bra pris.. Köpte ett pärlhalsband till bröllopet och betalade 8 kronor, här för ett likadant skulle dom ha mellan 800-1300 kr :)
Och om det inte räcker för att inte få övervikt så kan man posta hem det. Det är rätt billigt att få det hemskickat via vanliga kinesiska posten om man kan tänka sig vänta 2-3 månader (har för mig att det bara tog ca 1 i realiteten). Det kostar typ 650 att skicka 20 kg har jag för mig- dvs. mkt bättre än att ta övervikt på planet (vilket de iaf i Shanghai är mkt hårda med).