Inlägg från: Gina83 |Visa alla inlägg
  • Gina83

Bröllopsresa till Kina?

Jag och sambon planerar bröllop till den 1 augusti 2009 och vill gärna åka på bröllopsresa några dagar efter bröllopet. Vi är båda historieintresserade och vill uppleva mer än bara sol och bad.

Jag hittade prisvärda resor till Kina - ca 10 000:- per person inkl. allt (flyg, boende, utflykter, guide, vissa måltider...) Arrangören är kinaresor.se

Någon som har några tips eller tankar kring Kina som resmål? Någon som har erfarenhet av kinaresor.se ?

• Svar på tråden Bröllopsresa till Kina?
  • Gina83

Va många bra tips! Jag är jättesugen på att åka nu! Har hört att shoppingen är bra - men era erfarenheter överträffar verkligen det jag har hört!

Sambon är lite tveksam... Han funderar över om det verkligen är så romantiskt att åka till en diktatur på bröllopsresa...

Ska kolla upp tipset med Hainan! Lite sol och bad är ju inte fel.

Har också förstått att det är ganska hett i Kina i augusti, men eftersom jag jobbar som lärare är det väldigt svårt (omöjligt) att ta semester i september när skolan har börjar precis.

• Gina83

Sambon tvärvägrade att åka till Kina. Så det får bli sol och bad i Tunisien istället! Kina får vänta... Tack ändå för alla råd och idéer!

Svar på tråden Bröllopsresa till Kina?