Fruar i Lund - del 2
Hallå!!
Igår var vi bjudna på barndop...trodde vi iaf, men det blev vigsel också. Alltid trevligt! Blev genast misstänksam när vi kom in o kyrkan. Det fanns inga dopprogram och inga nummer på vilka psalmer vi skulle sjunga uppsatta. En kort ceremoni som sedan gick över till dop, trevligt, familjärt och lite överraskande. De hade berättat för sin föräldrar för två veckor sedan och tärnor och bestman fick veta när de kom till kyrkan.
Nattjobb, nja, vänjer sig gör man väl men det blir ingen ordning på sovandet. Ena dagen ska jag upp 0515 och börja jobba 0700 för att nästa dag försöka sova så länge som möjligt för att jag ska jobba natt. Blir snurrigt med mat, träning, sociala livet och sömnen. Får se hur länge det fungerar, en av mina gravida kolleger har blivit sjukskriven nattid. Fick veta i fredags att jag få havandeskapsledigt från jobbets sida från vecka 32, dvs efter påsk ungefär -så j-kla skönt! Hemma och ha det gott halva april och hela maj.
Anja, vad roligt att ni gick lite plus på lägenheten. Gött att kunna stoppa in lite pengar i topplånet på radhuset. Shit vad surt det är med det nya skattesystemet nu, 20% av vinsten rakt in till staten, nu är det slut på uppskov.
Vi var och tittade på ett hus idag...tål att tänkas på och kanske åka dit igen. Ligger på hemnet, Skåne, Kävlinge, Furulund, mantalsvägen 7.
Gabbi, hur gick det med shoppandet idag? Vad blev det? Var det denna veckan du skulle vara borta? Vi MÅSTE komma iväg på gympan någon gång..
Anne, ditt toastmasteruppdrag vara ju inte hur många timmar som helst, efter maten är du väl "ledig" lekar, tal och organisation är ju näsan på klart då och i värsta fall så får väl lilla Alva komma dit då...tänkte om dina bröst håller på att sprängas.