Inlägg från: LillemorL |Visa alla inlägg
  • LillemorL

Luleåtråden del 2

blir spännande med mässa:)
    I helgen ska vi beställa inbjudningskorten men jag är i valet och kvalet vilka vi ska ta, kan jag få lite hjälp???

denna från kortdesign:

www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=6600

eller denna från calligraphen:

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1060862

vad tycker ni??

• LillemorL

hej allihopa nu är jag tillbaka efter några dagars nedbäddning, har haft influensan och varit totalt däckad! men nu börjar jag bli bättre:)

tack för responsen om inbjudningskorten, dem är nu beställda från kortdesign:)!

Ang OSA så har vi satt 1 maj och vi gifter oss 19 juni, så ca 6 veckor innan bröllopet alltså!

Du får ringa och dubbelkolla med kyrkan för säkerhetsskull ang bekräftelsen, vi har fått våran men vet inte var jag satt den dock :/

• LillemorL

Jag är överlycklig! Har precis pratat med en gammal barndomsvän som är frisör och makeupartist hon jobbar nere på björn axen i sthlm och hon ska göra mitt smink och hår!! helt underbart både för mig och för plånboken:)! trodde inte hon skulle komma upp något i sommar men hon skulle fira midsommaren här uppe, snacka om tur:)!

• LillemorL

Middags menyn lät ju helt underbar! vem ska göra maten?=)

skönt att få det bekräftat, jodu man är FÖR nojjig , men det är ju viktiga saker:)

Präst har vi redan fixat, vi ska ha samma som hade begravningsgudtjänsten för min mormor, hon är så mysig och gullig och morfar känner henne oxå så det är han som fixat:) hon va tom ledig midsommar men ville ändå ställa upp! toppen tycker vi:) ska träffa henne i mars och börja planera hur vigseln ska se ut!

Hoppas ni får det roligt på bröllopsmässan allihopa! Själv hinner jag inte fara då vi ska ha alla våra vänner på fest här ikväll och fira min 25 årsd dag och min examen, så det blir full rulle med förberedelser idag:)! skvallra gärna om det var något som ni fastande för på mässan:)!

• LillemorL

pratade med thords foto( han som knäppt förskole och skolfoton), han skrev så här:

Hej! Tack för er förfrågan

Fotografering i vår studio eller i Gammelstad med omnejd kostar 1900:- (+storhelgsavgift 400
    I priset ingår 1 timmas planering, 1 timmas fotografering samt 1 timmas bildvisning.
    Ring gärna för mer info se även vår hemsida
    0920-251191
    www.thordsfoto.se

så han kan ni kontakta om ni är intresserade=) tyckte inte de va så fasligt dyrt! dock vet jag inte hur många bilder som ingår i det priset, har inte orkat kolla heller på hemsidan det kankse står där=)

• LillemorL

intressant, tack för tipset om henne:)!

Idag har våra inbjudningskort kommit!! och dem är såå fina! ska lägga upp en bild i galleriet sen då vi gcjort iordning dem med infoblad och så:)!

• LillemorL

jag tor att det finns högtalare i rutvik, tom mixerbord och sånt tror jag? men jag är inte säker=)

Tårtan ska Vicka81 göra åt oss, kan verkligen rekomendera hennes tårtor,vet att hon gjort tårtor till några här på BT:) tror hon har nån bild i sitt galleri!

• LillemorL

jag ska va i rutvik! och jag tror att dem har musikanläggning om jag inte minns fel! vi ska också åka dit nu här framöver och kika hur det ser ut och vad som finns:)

Jagbehöver lite smakråd, jag coh min sambo har en låt som är lite "våran" och jag har funderat på att ha den som solosång på bröllopet, vad tror ni ?? någon mening måste äändras, men ändå, tycker den är som fin:) lite annorlunda också att ha som solosång kanske men:)

www.lyrics.com/index.php/artists/lyric/chris-brown-p-724933-lyrics-with-yout-12383896

• LillemorL

ha ljudet på så ni hör han som sjunger=)

• LillemorL

Har också bara hört dåligt om andersssons men det ni berättar nu gör det ännu värre, så hemskt att dem får bedriva verksamhet ens!!

Holms gör jättebra tårtor av egen erfarenhet!

idag har vi gjort klart inbjdningskorten och infobladen och imorgn ska vi skicka iväg dem till släkt och vänner, spännande:)Bild finns i mitt galleri!

Är det någon som ska vara i rutvik som varit dit och kollat ang ljudanläggningen och det?

• LillemorL

spännande! det börjar närma sig för oss alla nu:)

Vi har fått in 1 anmälan hahaha! nåja är ju två månader kvar tills vi har osa, så hoppas att någon fler vill komma och anmäler sig ;)

• LillemorL

vi har bjdit 110 haha;) ne men vi vet att de flesta ska komma, är väl många som väntar till att anmäla när vi har betalning för kuveravgift också i samband med anmälan!

Jag och sambon har igår bokat en resa till paris i maj! ska bli skönt å komma bort från den största bröllopsstressen!

Insåg sen att när vi kommer hem är det endast 3 veckor kvar till bröllopet!! herregud!

• LillemorL

4 e april shit det närmar sig:)

Har varit i måndags till ruviks bygdegård och inveterat hehe, så är det någon av er brudar som undrar något så fråga på=)!

• LillemorL

det var jättefint! stoor lokal, har ju aldig sett den förutom då det varit dukat och så! de hade ny ljudanläggning med två stora högtalare längs väggen typ. frågade om man kan spela brända skivor och de visste hon ej eftersomd en va så ny, men jag antar att mankan de =) de har 20 bord, och huuur mycket servis som helst, sen har de äve några candelabrar, och sånna här ikea ljus ni vet? som man kan köpa 4 st för 9, tror de va 36 sånna, sen hade dem vita bordsdekorationsskålar att ha blommor i, dem hade 15 vinkaraffer och några tillbringare, ja de va verkligen toppen! glas i alla möjliga sorter, snaba kafekokare, diskmaskin som tar 2,5 minut per disking, tre toaletter, tv och video/dvd i ett litet rum som mankunde skärma av om man har barn!

Svar på tråden Luleåtråden del 2