Luleåtråden del 2
Nog tror jag man får ta med sig kameran! Bra idé, ska nog ta med mig min jag med!
Jag tycker kortet från kortdesign var finast, även om båda vara fina. Tyckte dock kortdesign var strået vassare.
Nog tror jag man får ta med sig kameran! Bra idé, ska nog ta med mig min jag med!
Jag tycker kortet från kortdesign var finast, även om båda vara fina. Tyckte dock kortdesign var strået vassare.
Vi tänkte posta inbjudningarna kring påsk. Vi har satt osa til 10 juni och vi gifter oss 25 juli
Så här står det på Luleå & co : s hemsida
Bröllopsmässan 2009
Bröllopsmässan 2009 i Kulturens Hus lördagen den 31 januari kl. 10.00 - 15.00. Fri entré.
Kom och inspireras av utställare, få tips och idéer till den stora dagen då allt bara måste vara perfekt! Under dagen visas en modeshow med tema Bröllop.
Arrangör: Boomerang
Har ni fått era bekräftelser från kyrkan ännu?
Dom skulle skicka ut till oss i januari-februari någon gång, men har inte fått ännu. Börjar nojja mig om att dom har tappat bort oss...
Ringde kyrkan igår ( VET man är ju nojjig)
Var inga problem, allt var under kontroll. Bekräftelsen hade dom inte skickat ännu, skulle förmodligen komma redan till veckan.
Vilken präst vi får var inte klart, det var för tidigt ännu.
Nu bär det av till bröllopsmässan!
Jag blev då besviken på mässan. Trodde den skulle vara större, mer utställare, mer inspiration. Nej, liten och fjuttig och ingenting att hänga i julgranen precis.
MEN det som var bra var att växtriket var där, så jag köpte en lott för att tävla om att vinna blommor för 1000:-
Sen hade dom att om man beställde sina blommor senast sista februari så får man 10% på hela köpet. Inte så mycket kan tyckas, men alltid något.
NSD och Kuriren var där. Att annonsera med bild i tidningen kostar 500:- för en tidning och 750:- för båda.
Var en modevisning med en massa brudklänningar, men eftersom jag redan har min så var den inte så intressant för mig.
Eller så kanske man kan säga att vi är sådana bortskämda kräsna bridezillas att ingenting duger åt oss
Tjoho! Nu är jag åter på banan efter en dryg vecka i ofrivillig internet karantän!
Man inser sitt beroende när skiten inte funkar. Kliar i fingrarna...
Idag fick vi våran bokningsbekräftelse från svenska kyrkan, så NU känns det på riktigt!
Funderar som bäst på om man ska ha några dekorationsblommor på borden, eller inte.
Jag har provdukat och känner just nu, att det kanske inte behövs. Blir ganska mycket på borden, med alla glas, häften, ljus osv. Sen kommer det säkert till kameror och annat.
Bild finns i galleriet. Vad tycker ni? Blommor eller ej? Och isf vad?
Har dukat med värmeljus, men det ska vara enkla ljusstakar där ist.
Precis! Man vill ju inte att det ska bli för högt, så folk får leta efter bordsgrannen
Sen blir det ju ändå en massa grejer på bordet, så det får inte vara för mkt.
Tänkte också ha en blomma på var 6:e om det inte blir rankor som ligger ner.
Tänkte köra på 2 pers, vinflaska, nästa 2 pers, vatten, och nästa 2 pers, blommor, å så rullar det på.
Var det någon som fattade det där? Knappt jag själv
Har iaf bokat tid för brudbukett nu, så tänkte passa på och fråga dom vad dom tycker om blommor på borden el ej.
Kan tyvärr inte hjälpa dig. IKEA?
Vi ringde och bokade kyrkan 25 juli i fjol, div 1 år innan vigseln. Dom sa att vi skulle få bekräftelsen i början på 2009. Men när vi inget hört efter januari månads utgång, så tvingade jag sambon att ringa och efterlysa bekräftelsen, det var ju han som bokad tiden. Och allt var som det skulle, dom hade inte börjat skicka ut bekräftelserna ännu. Och för ca 2 veckor sedan fick vi bekräftelsen. Vilken lättnad! VET! Man är ju inte LITE nojjig! Vi vigs i Nederluleå kyrka (gammelstad)
Vilken präst vi får är dock inte klart ännu. Men dag och tid är bekräftat.
Shit! Nu är inbjudningarna postade!
Vi har osa 10 juni.
Trodde aldrig: kan vara så att alla inte fick sina kort samtidigt, utan dagen efter.
Har bara fått positiva reaktioner. Kul! Och endel anmälningar börjar trilla in redan
Neeej! Ja missade det! Var det något att se? Var det bra? Måste kolla om det går i repris
Tror jag såg en gästbok med färdiga frågor på Akademibokhandeln