• spindeln

Vart har ni åkt/ska ni åka på bröllopsresa?

Hej alla!

Vart planerar ni att åka/har ni åkt på bröllopsresa?

Någon som "önskat" sig detta i bröllopspresent? Hur gjorde ni i så fall?

Jag och min m2b vill åka till Skottland på bröllopsresa, och har funderingar på att önska oss bidrag till resan i present. Dock vet vi inte riktigt hur vi ska lägga upp det. Om vi ska ordna ett konto där de kan sätta in valfritt bidrag, eller bestämma resebyrå och att gästerna får köpa presentkort...?

• Svar på tråden Vart har ni åkt/ska ni åka på bröllopsresa?
  • Pumpkin

Vi åkte till Kalifornien och bilade runt i nästan 3 veckor. Helt underbart

Vi önskade oss bidrag till resan och lämnade vårt bröllopsresekontonummer (fint ord va? ) på infoskivan som skickade med i inbjudan. En del satte sen in pengar där, men många lämnade helt enkelt ett kort+kuvert med pengar på presentbordet på festen

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Boomtown
    spindeln skrev 2008-12-21 22:51:14 följande:
    [citat)
    Hej alla!Vart planerar ni att åka/har ni åkt på bröllopsresa?Någon som "önskat" sig detta i bröllopspresent? Hur gjorde ni i så fall?Jag och min m2b vill åka till Skottland på bröllopsresa, och har funderingar på att önska oss bidrag till resan i present. Dock vet vi inte riktigt hur vi ska lägga upp det. Om vi ska ordna ett konto där de kan sätta in valfritt bidrag, eller bestämma resebyrå och att gästerna får köpa presentkort...?
    [/citat]

Hej!

Vart i Skottland vill ni åka? Vilken årstid? Vi vill också dit. Till Edingburgh. Har du några bra tips
  • Ab fab

Vi åkte till Argentina i 16 dagar förra året. Buenos Aires, pampas och regnskog- en fantastisk resa.

Vi önskade oss presentcheckar på Resia och köpte flygbiljetten genom dem.

spindeln skrev 2008-12-21 22:51:14 följande:
    Hej alla!Vart planerar ni att åka/har ni åkt på bröllopsresa?Någon som "önskat" sig detta i bröllopspresent? Hur gjorde ni i så fall?Jag och min m2b vill åka till Skottland på bröllopsresa, och har funderingar på att önska oss bidrag till resan i present. Dock vet vi inte riktigt hur vi ska lägga upp det. Om vi ska ordna ett konto där de kan sätta in valfritt bidrag, eller bestämma resebyrå och att gästerna får köpa presentkort...?
  • sokkerstruten

Vi ska åka till Kenya på safari en vecka med personlig guide, och sedan vidare en vecka till zanzibar på en spa resort vid stranden!
    Vi har redan betalat resan, men kommer ändå önska oss bidrag till resan, mest faktiskt för att vi inte visste vad vi skulle önska oss annars, vi har allt annat!

Vi har ett bröllopskontonummer som vår tjej som har hand om anmälningarna till bröllopet gav ut i telefon, men det visade sig att det var jättemånga som ville ge kuvert och pengar istället. Så vi kom fram till att båda sakerna gick bra! Förhoppningvis så kommer vi få ihop till lite fick pengar på resan!

• sokkerstruten

Hur gjorde ni med dom kuverten, vem tog hand om dom för att vara säker på att inga pengar försvann? Vi funderar lite på hur man ska göra?

Pumpkin skrev 2008-12-21 23:56:31 följande:
    Vi åkte till Kalifornien och bilade runt i nästan 3 veckor. Helt underbart
    Vi önskade oss bidrag till resan och lämnade vårt bröllopsresekontonummer (fint ord va? ) på infoskivan som skickade med i inbjudan. En del satte sen in pengar där, men många lämnade helt enkelt ett kort+kuvert med pengar på presentbordet på festen
  • Pumpkin

Våra toastmasters höll reda på dem.

sokkerstruten skrev 2008-12-22 17:21:04 följande:
    Hur gjorde ni med dom kuverten, vem tog hand om dom för att vara säker på att inga pengar försvann? Vi funderar lite på hur man ska göra?
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • W2B Blom

Vi tänkte åka till Italien på vår smekmånad och på vår bröllopshemsida har vi skrivit så här:

"Vår högsta önskan är att bli make och maka,
    och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.
    Vi tänkte ge ett litet tips,
    på hur ni problem med en eventuell gåva löser vips.
    Vi har grubblat och funderat,
    och vårt hushåll grundligt studerat.
    Man kan snabbt konstatera
    att vi inte behöver några brödrostar mera.
    Er närvaro är mer än nog, men om ni än mer vår dag vill hylla,
    ett litet bidrag till bröllopsresan vår framtid kan förgylla"

Då tänkte vi att de eventuella pengar vi kanske får, det får vårt värdpar ta hand om. Sedan har många i vår omgivning frågat oss redan nu vad vi önskar & då har vi sagt gärna ett bidrag till resan är alltid välkommet, så de flesta av våra gäster vet om detta.

♥ Att inte bestämma är också att bestämma ♥
  • Hvidbrud

Vi var i portugal. Härligt! God matt vakert väder trvliga människor och gott vin.
    Vi hade en dekorerad låda på pressentbordet där gästerna kunde lägga sina kuvert med pressent/resebidrags pengarna i. Sen öppnade vi den i bröllopssviten och läste alla fina hälsningar.

• spindeln
    Boomtown skrev 2008-12-22 11:34:01 följande:
    [/citat]Hej!Vart i Skottland vill ni åka? Vilken årstid? Vi vill också dit. Till Edingburgh. Har du några bra tips
    [/citat]

Vi vill i alla fall se Loch Ness (eller, JAG vill se den ).
    Och min sambo vill besöka whiskydestillerier.

Det är väl det enda vi vet bestämt...
Svar på tråden Vart har ni åkt/ska ni åka på bröllopsresa?