Bröllop 2010 nr 5
hej igen!
var länge sedan jag skrev i tråden men nu känns det mer realistiskt att sätta igång att planera lite.. vi funderar nu på save-the-date kort och har hittat en sort som vi båda gillar. (KORS=))
hej igen!
var länge sedan jag skrev i tråden men nu känns det mer realistiskt att sätta igång att planera lite.. vi funderar nu på save-the-date kort och har hittat en sort som vi båda gillar. (KORS=))
det där med lokalhyra är så fruktansvärt olika i landet..
Där vi ska vara hade inte gått att lösa om vi skulle hyra motsvarande ställe i sthlm..
hej allihopa!
Jag tänkte sy mannens och sonens väst och sedan på något vis använda samma tyg i min och dotterns klänning. Någon som vet var man hittar snygga tyger till detta?
ang. förlovningsfrågan så hade jag nog föredragit att spendera det intima tillfället men bara mannen jag tänkt dela mitt liv med.
Alla är ju olika men för mig hade det känt mer rätt och så är det ju så kul att berätta för alla sen.. Och "råka" visa upp ringen för alla jag spenderade en hel del tid med att titta på ringen i speglen när jag var nyförlovad (för snart 4 år sedan)=)
Ang. mitt eget bröllop så börjar jag nu tvivla.. vi ska ju gifta oss i en slottsruin och sedan preliminärbokat ett slott att ha festen i men nu börjar jag sakna allt pyssel det innebär att köpa bordsdekoration bordsplacering och smycka lokal.. vet inte hur vi ska göra.. Samtidigt är det ju skönt på dagen D att veta att allt är på plats och klart när vi kommer. Ingen stress alltså..
Vi kommer få välja mellan några olika alternativ och jag gillar verkligen det jag sett bild på så det är inte det som är problemet..
verkar så mysigt med själva planerandet. vi kommer lämna en lista på bordsplacering och namn och så fixar de resten.
Jag får lägga ner min pysslarlusta på inbjudan och dekoration av vigselplatsen istället. Tror det kommer vara skönt precis tiden innan bröllopet att slippa oroa sig för att saker ska komma bort och dyl..
vi kommer nog inte lägga så mycket pengar på tårtan. Kommer att beställa av ett konditori som tar under 30 kr biten för chokladmoussetårta. fullt överkomligt=)
Har hört att de har goda bröllopstårtor där så det känns som ett jättebra val.
Vi kommer nog bara bli runt 45 st och räknar man då 28*50 så kommer tårtan gå på ca 1400.
igår engagerade sig sambon i bröllopsplanerna! Och inte nog med det, det var han som tog upp det=D