• Lillac

Bröllop 2010 nr 5

Hej allihopa!
    Får jag vara med i er tråd? Jag tänkte också stå brud år 2010!

• Lillac

sarahkka76 skrev 2009-01-17 21:43:48 följande:

Välkommen!
    Tack!
    Jag kikade in i ditt galleri för att se den pampiga klänningen. Är den redan i din ägo?
  • Lillac

paradisfågel skrev 2009-01-17 21:48:33 följande:

Lillac, välkommen in!
    Tack!
    Vilka speciella och mysiga alternativ till festplats ni har!
  • Lillac

sockersmulan skrev 2009-01-17 21:57:51 följande:

va kul med en till som ska gifta sig 2010! välkommen!
    Tack!
    Du verkar ha koll på internetsidor med brudklänningar.. Kan du tipsa om några?
    Jag är nämligen förtjust i den här: www.maggiesottero.com/dress.aspx men den passar såklart inte in i budgeten så jag måste hitta något bättre alternativ..
  • Lillac

paradisfågel skrev 2009-01-17 21:58:53 följande:

Lillac, har ni hunnit börja med planeringen än?
    Ja, jag har planeringslistan i min blogg här på BT. Fast vi har bara fastslagit olika idéer, vi har ingenting konkret än..
    Har ni kommit långt i planeringen?
  • Lillac

sarahkka76 skrev 2009-01-17 22:08:46 följande:

Lillan och socker smulan: tack Nä jag har den inte än, ska ta det 4 månader innan ung.
    Ja, det kan nog vara bra att inte köpa den alltför långt innan. Man kan ju aldrig veta helt säkert med kilona ett år framåt..
  • Lillac

paradisfågel skrev 2009-01-17 22:18:50 följande:

Lillac, verkar som ni kommit en bit påvägen iaf
    Vi har inget datum än (tidigare hade vi 22maj 2010 därav jag hänger i den här tråden).. Av olika anledningar så har vi skjutit upp de.. Men vi fortsätter planera o bestämma lite småsaker..
    Okej.
    Vi förlovade oss förra sommaren och tänkte gifta oss i år. P.g.a. lite olika anledningar blir det inte så, men vi hann planera en del innan vi kommit fram till att skjuta på det. Så det känns som att vi ligger bra till i planeringen än så länge. Kanske lite som det blir för er också..
  • Lillac

haennish skrev 2009-01-17 22:38:09 följande:

I somras blev min kusin väldigt osams med min familj och mer eller mindre sa upp kontakten med oss. Henne vill jag egentligen inte bjuda, men samtidigt kanske konflikten bara blir värre om jag inte gör det?
    Du kan kanske fråga din familj om de tycker att ni ska bjuda kusinen eller inte?
  • Lillac

paradisfågel skrev 2009-01-17 23:08:51 följande:

Lillac, vad mysigt! Vi förlovade oss på nyårsafton -07 (långt innan 12-slaget)
    Ett bra val av dag tycker jag! Om man vill fira förlovningen är det lätt att komma ihåg dagen, inte heller svårt att komma på alternativ för att fira den, man är alltid ledig osv..
  • Lillac

Fenixx skrev 2009-01-18 16:44:07 följande:

Lillac; affären Bride to be, vet jag säljer ut massa klänningar och tillbehör nu i sin affär, har läst bra om dem också när jag läst från andra.
    Tack så mycket för tipset. Tyvärr hade de ju inte sina klänningar på hemsidan och jag är mer ute efter att se dem så, på bild. Jag bor liksom inte i Sverige men skulle vilja pejla av läget på den svenska brudklänningsmarknaden ändå..
  • Lillac

Fenixx skrev 2009-01-18 22:28:05 följande:

Ni får även hålla tummarna imorgon åt mig. ska på jobbintervju med 4st som ska granska en, bla en personutvecklare då det ska till nya avdelningar så dem ska kolla vilka som kan passa in osv..huua alltid nervöst sånthär.
    * håller tummarna *
  • Lillac

pandis81 skrev 2009-01-19 12:49:18 följande:

Vill även passa på att hälsa alla nya välkomna hit. Vart ska ni ha era fester och vilken ort gifter ni er i??? Hur det går för oss ja det vet jag inte. Men vi planerar och fortsätter som vanligt på något sätt ska det lösa sig för gifta oss det ska vi i vilket fall om vi så ska bjuda på bröd och vatten. Eller the till glassbyttan som efterrätt. Vill verkligen inte ändra på allt nu och jag vill fira vårt tio års jubileum som förlovade med att gifta oss. Nu har jag sett fram emot det här så pass länge flera år.. Så då vill jag ju inte ändra på allt heller. Nä det kommer fortfarande att vara 24/4-2010 som gäller.
    Hej pandis!
    Jag och min sambo ska gifta oss i en liten by i norra Italien och sedan ha festen efteråt i vår trädgård. Var ska ni vara?
    Har ni också pengabekymmer..?
  • Lillac

pandis81 skrev 2009-01-19 12:58:29 följande:

ÅÅÅ Italien jag älskar italien. Vi ska gifta oss i våran hemort Linköping. Bor i stockholm. Ja jag har blivit arbetslös så just nu är det pengarbekymmer men jag orkar inte bry mig om det just nu. Utan vi planerar som vanligt. På något sätt löser sig allt. Det vet jag. Så du bor i Italien. Gifter dig med en Italienare?? Vart är du från början ifrån. Eftersom du pratar svenska.
    Jag är svenska och min sambo är italienare. Han jobbade på Volvo ett tag genom ett italienskt företag och vi lyckades stöta på varandra i Göteborg under tiden han var här.
    Visst ordnar sig allt, det gör det alltid. På ett eller annat sätt.
  • Lillac

pandis81 skrev 2009-01-19 13:15:45 följande:

Ja visst gör de.. Men vilken dröm att kunna gifta sig i vackra italien. Hur långt har ni kommit i planeringen?? Hur många gäster blir det??
    Mmm.. Om ni helt plötsligt skulle få för er att gifta er utomlands istället så hjälper jag gärna till med allt jag kan om ni väljer Italien..
    Jag har skrivit en planeringslista i min blogg här på BT, vi har faktiskt kommit en bit tycker jag.. Vi kommer antagligen bjuda cirka 80 gäster men sedan vet vi ju inte hur många som kan komma från Sverige.. Hur många kommer ni bjuda?
  • Lillac

haennish skrev 2009-01-20 14:30:49 följande:

Vad har ni för budget brudar?
    Vi har sagt att max 100.000 kr får vi spendera, då inkluderas resan. Jag är arbetslös och min sambo har inte så hög lön, men vi försöker spara så gott vi kan. Sedan kommer ju då vårt sparkonto på banken att minska avsevärt innan bröllopet har gått av staplen..
  • Lillac

maj2010 skrev 2009-01-20 16:45:19 följande:

Vår budget ligger på 60-70.000. Det är ungefär vad vi tror oss kunna spara på ett och ett halvt år. (Herregud vad man sparar pengar på att bo ihop!)Hur engagerade är era blivande män i planeringen? Min sambo är inte helt ointresserad. Han vet ungefär hur han vill att dagen ska bli, men han tycker inte om att prata detaljer. Han säger att han blir stressad och får dåligt samvete över att han inte har tänkt igenom allt lika mycket som jag. Men det behöver han ju inte göra heller...Igår kväll slog det mig att vi kommer att bli tvungna att översätta allt - inbjudan, program, meny o.s.v. till engelska, eftersom vi sannolikt kommer att ha många gäster från utlandet. Hur gör vi med ceremonin? Ska vi översätta där också? Ingen aning. Hjälp!
    Jag är fantasifull och min sambo har otroligt bra smak. Alltså går vår bröllopsplanering i stort sätt till som så att jag kommer med tusentals idéer och sedan får han välja. Egentligen förstår inte han heller varför jag vill börja planera så långt innan, men eftersom han märker att jag tycker det är kul så engagerar och intresserar han sig i det ändå.

Angående översättning så kommer vi ha allt på två språk, även ceremonin. Om så många som hälften (för vår del blir det ju en hel släkt) inte skulle förstå så tror jag att översättning tål att tänkas på även i kyrkan.
  • Lillac

molnis skrev 2009-01-20 22:50:32 följande:

Min bror gifter sig några månader efter oss så hans tjej (blir det svägerska?) och jag ligger lite i samma fas och kan kolla lite saker ihop. En kompis planerar redan inför 2011 så kan prata av oss vi med. Fast pratar med de flesta i min omgivning, har ej tröttnat än..hehe men de som också planerar orkar nog längre;)
    Japp, svägerska blir det.
    Min sambo vill att det mesta ska bli en överraskning för de flesta. Alla i min släkt vet datumet för de måste ju åka utomlands. Fast förutom det är det hittills bara min mamma som jag får prata och kolla upp en del saker tillsammans med, men hon får absolut inte veta allt.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5