Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Bröllop 2010 nr 5

Hej!!
    Helt ny här...Vi har oxå planer på att gifta oss 2010 troligtvis sommaren... Är mest nyfiken på hur mycket ni har planerat och hur mycket som redan är fixat...Fundera på om man borde sätta igång ordentligt snart...

• källerudd

Tack!!

Vi har väl funderat lite på plats...Vet att jag vill ha en kortare klänning (sluta någon stans på vaden)eftersom vi troligtvis kommer att gifta oss ute...Funderar på fäger men sååå svårt...Funderar på att ringa präst o höra mig för lite (då vi inte vill vara i kyrka) men känns som de kommer tro man är knäpp...är ju långtid kvar :)

• källerudd
    Augusti2010 skrev 2009-01-26 21:01:49 följande:
    källerudd: Ring och kolla ang. prästerna, jag gjorde det idag, vi ska inte heller ha vigsel i kyrka, dock kyrklig ceremoni. Dessutom kommer det vara utanför våran hemförsamling, blir en liten tripp på 4-5 mil för prästen. De kunde såklart inte boka in något redan nu, beror ju på vilka präster som tjänstgör det datumet vi gifter oss och vilka som har semester. Jag ska återkomma i början av 2010. Men det var jätteskönt att få svar på alla konstiga praktiska frågor, och få höra att det kommer ordna sig på något sätt även om vi inte kan spika en präst just nu.Och de verkade inte tycka att jag är knäpp =)För övrigt har vi bokat festlokal och catering. Ska boka vigsellokal imorgon, var tvungen att kolla prästgrejen först. Vet ungefärligt färgtema, ungefärlig gästlista och hur vi vill ha det i stora drag. Har börjat snickra lite smått på festprogram (enbart för att jag satt ensam en lördagkväll och inte hade något bättre för mig...)
    hehe ja man kanske skulle göra det då...Vi har ungefär samma premisser med den präst som kommer viga oss...Lokal har vi redan på sätt och vis, maten har vi inte diskuterat så noga än...men vi vill ha någon typ av grillbuffé, så där mitt i sommartid vid vattnet, goda sallader och grillat kött... :) Färgtemat är väl det jag klurar på mest just nu, det är svårt det här...men känns inte som det är någon panik än heller, men skönt att vara ute i god tid så man kan fundera...
  • källerudd
    Allez skrev 2009-01-27 23:08:45 följande:
    Hejsan hej. Hoppar in här. Funderar på bröllop 4 januari 2010. Fast det är tydligen en vardag, men man kan väl gifta sig vilken dag som helst?
    Jag tror det beror på vad prästen tycker om det...Jag har en kompis som gifte sig en onsdags eftermiddag...o de gifte sig i kyrkan...
  • källerudd

Oj jag har verkligen inte tiden som krävs för att hänga med i den här tråden...men jag hoppar in med jämna mellan rum...

...tänkte höra om det är någon här inne från eksjötrakten?? Hade varit kul att snacka tankar och idéer med någon på närmare håll.

Bröllopsplanerna ligger på slutet av juli 2010

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5