• JL2b

Bröllop 2010 nr 5

MV85 skrev 2009-01-13 16:06:14 följande:
    Får man kanske vara med er här ? Här är bestämt bröllop våren 2010, antagligen 29 maj - men har inte bokat lokal och sådant ännu... bara börjat titta.
    Se där! En till som ska ha den 29maj :D jag har redan bokat lokal men jag tror nog inte att det är någon större brådska med det om man inte har en väldigt eftertraktad lokal. Nackdelen är ju att det är nära pingst och då brukar ju folk vara lite giftas galna!
  • JL2b

Vi ska också ha borgerligt och vi vill inte heller ha en liten kort variant så vi ska göra egna löften, sång och dikt. Så kanske en halvtimme kommer vårt att bli. Sen ska vi fotograferas av en kompis till oss och sen vidare till festen där alla kommer att ha samlats upp efter vigseln som kommer att ske i Kalmar stadspark. Och där kommer alla att vara!

• JL2b

Nu har vår kompis tackat ja och är jätte glad över att få vara vår fotograf på bröllopet! Hon är ingen utbildad fotograf, hon är väl halvutbildad kan jag tänka mig eftersom att hon har gått media på gymnasiet, gått ett par fotokurser på högskola och fotograferat på tre tidigare bröllop. Nu är då frågan, vad ska man ge henne? Det är ju en nära vän och man vill ju inte bara ta för givet att hon gör det gratis. Så hur mycket skulle ni ge? Det handlar om en timmes fotografering efter vigseln och lite kort då och då under festen.

• JL2b

Jag säger nog 5 och 7. :) Tyckte de var jätte fina!

• JL2b
    pandis81 skrev 2009-01-13 23:18:02 följande:
    är det någon som även har lust att kolla på inbjudningarna som jag har lagt upp för smakråd. säg antingen nummer eller beskriv den ni tycker bäst om. Kolla då på alla även den som jag har gjort själv. Vilken hade ni valt. Tror som sagt att det kan bli billigare att beställa färdiga.
    Jag skulle välja den första bilden, den med rosa text och med en gren längst ner på höger sida. Den tyckte jag väl så härligt balanserad, harmoniska och ljuvlig :)
  • JL2b

Som jag har letat efter min drömtårta, har haft den så skarpt i huvudet men har inte kunnat hitta den på bild så att alla andra kan se den. Försen nu! Titta i mitt galleri, är så sugen på att gifta mig och få sätta tänderna i den! *mumms* Undrar vad gästerna säger om jag hoppar ner med huvudet före rakt ner i den... ;)

• JL2b

sockersmulan: Choklad! Massor av choklad! Sen vill jag nog ha lite hallon också, vi får se vad som blir bra till men chokladen är viktigast.

paradisfågel: Vad sa din sambo om den? Min har inte sett den än, han håller på att fotografera nu så han kan man inte nå på ett tag *suck*.

• JL2b

Paradisfågel: grattis! Vad kul :) Alltid bra med lite extra pengar :D

Jisses vad ni skriver tjejer! Jag hinner aldrig med att läsa allt så jag bara fortsätter här nu :P

• JL2b
    makupala skrev 2009-01-16 22:11:39 följande:
    tjejer, hur mkt pengar kommer ni att lägga på eran brudklänning? (sådär på ett ungefär..)
    Min kommer att ligga på max 4000. Den kostar 3700 men man vet aldrig ifall att man behöver lägga in/ut eller så.
  • JL2b

Min älskling kom hem nu och gav mig en röd ros! Inte av någon som helst anledning utan bara för att han älskar mig... Jag blir så underbart glad när han gör dess små oförutsägbara små sakerna

• JL2b

Vi kommer att ha samma människa till både bestman o toastmaster, vi tycker att den som är bäst lämpad ska ha jobbet. Och vår bestman är definitivt bäst lämpad för det, rolig, intressant och är väldigt duktig att prata inför en stor grupp.

• JL2b

Hellu tjejer, funderade över de låtar vi har valt till vigseln och plötsligt slår det mig. Vad i hela friden gör jag om "min" sångerska är sjuk den dagen? Ska man be en till att öva in sig på låtarna med då? Eller hur har ni tänkt omkring detta?

• JL2b

Nu var man tillbaka på banan igen, har varit med om en trafikolycka den 13/2 så jag har inte kunnat / orkat vara så engagerad i bröllopsbestyren. Men nu är det bättre igen och jag kan nu börja arbeta lite mer med vårt fina bröllop.

Kram på er!

(För er som undrar vart jag har varit *ler*)

• JL2b

nu ska jag iväg på bröllopsmässa på Kalmar slott :) Det ska bli så mysigt att gå där tillsammans med J :)

• JL2b

Åhh vad kul det var tjejer! Har man möjlighet att gå på bröllopsmässa tycker jag att man ska göra det! Jätte mysigt och vilken stämning man hamnar i!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5