Bröllop 2010 nr 5
yes, stämmer! :) vi ska dit med ett kompispar som ska gifta sig i höst, ska bli kul att höra hur de tänker, planerar och så. så bra att man inte är först i kompiskretsen!!
yes, stämmer! :) vi ska dit med ett kompispar som ska gifta sig i höst, ska bli kul att höra hur de tänker, planerar och så. så bra att man inte är först i kompiskretsen!!
precis!
Jag var på ett bröllop för 2 år sedan där brudparet vigdes i rådhuset. Under själva vigseln var bara tärna, marschalk och föräldrar med, medan resten av gästerna väntade utanför rådhuset eller utanför festlokalen som låg i närheten. Festen började med mingel som sedan följdes av middag. Blev hur bra som helst! Brudparet hade full "bröllopsmundering" på sig under vigseln. De skrev förresten i inbjudan att det var trångt i rådhuset och att de tyckte det vore toppen om gästerna väntade utanför i stället.
Åh vilken fin tårta!! Vad ska du ha i den?
Massor av choklad? Det låter som om vi har exakt samma tårtsmak du och jag! Hallon låter som en höjdare till!
hilfe! jag har funderingar på att baka små cupcakes i stället för bröllopstårta (+ en liten tårta att ha längst upp för mig och m2b att skära i ). har hittat ursöta hjärtan på kakburken.se.. men är de för små tror ni? de ska isf vara i choklad med frosting/sugar paste +ngn annan dekoration ovanpå.
här är länken:
www.kakburken.se/product_info.php
Oh va trist att de inte ser ut som hjärtan när de är klara! Smart idé att göra runda och spritsa hjärtan på! Kommer definitivt köra på det i stället. Tack för tipset!
Emmeli o Markus skrev 2009-01-14 22:13:53 följande:
MissMijah: va kul att du oxå tänkt på samma sak! älskar att baka men är väl inte helt haj på tårtor..känns som om man kan göra mkt med cup cakes utan att det blir alltför avancerat. billigare oxå!
finns en fin utstansare i form av ett hjärta som jag isf kommer att ha längst upp: www.kakburken.se/product_info.php
billigare än att köpa en färdig bröllopstårta, alltså..
coolt!!