Inlägg från: fromheretoeternity |Visa alla inlägg
  • fromheretoeternity

Bröllop 2010 nr 5

Du är jättesnäll

Kan du inte lägga ut en bild på inbjudningarna och visa?

MissMijah skrev 2009-01-08 09:59:21 följande:
    god morgon mina vänner! här står jag och steker pannkakor till en hel armé. tänkte att min älskling och våra små sötnosar skulle ha maten klar när de kommer hem och jag jobbar, visst är jag snäll?jag vill börja emd inbjudningarna nu.jag gjorde klart det sista för dem igår, nu behöver jag bara skriva ut och sen ska jag börja klippa och klistra!
  • fromheretoeternity

Men du, här på BT finns det en tråd där man kan fråga präster olika frågor. Och där sa de att präster inte får ta betalt för sitt arbete utöver milersättning och sånt. Så 25 000kr som du skrev låter mycket, men du menar väl 2500? Fast det låter också väldigt mycket. Kolla med prästen personligen!

berglinlindström skrev 2009-01-09 10:45:16 följande:

Ja dom sa så till oss men den smäll kan vi ta danile räknade snabt ut att allt kommer landa på ca 25000kr så ska dom ha betalt ¨så kan man ta det, jag räknade att det skulle bli dyrare.
  • fromheretoeternity

Detsamma gumman!
    Vi hörs på måndag när det är vägning!

kram

MissMijah skrev 2009-01-09 14:16:50 följande:
    Goddagens flockor!nu är jag hemma från jobbet, jag trivs hur bra som helst och alla som jobbar där är så gulliga och snälla. jag känner mig verkligen välkommen och det går görbra för mig också. så de verkar mer än nöjda ska strax bege mig och hämta den lille på dagis. och sen ska jag skjutsa honom till sin farmor i alingsås.kommer nog inte vara online så mkt ikväll eller i helgen.så ni får ha en bra helg om vi inte hörs nåt mer kram
  • fromheretoeternity

Är det inte mysigare att smita iväg själva, kanske ute på däck eller nåt? Även om man vet om det innan så är det ju mycket känslor som kommer vid en sån tidpunkt, och jag hade inte velat ha folk omkring mig, jag ville ha fullt fokus på min sambo

Sen får ni se hur lång tid det tar innan någon märker det

berglinlindström skrev 2009-01-10 20:42:21 följande:
    vi har en fråga vi ska förlova oss nästa månad på kryssning men vi vet inte hur vi ska göra vad ser bäst ut att man förlovar sig vid buffen eller att vi smyger iväg till nåt ställe och dom får upptäka det självaAlla barnen och min kusin ska med för att vi ska få njuta av varandra för han tar barnen om det behövs.ingen vet att vi ska förlova oss.för vi ska tala om att vi gifter oss nästa år oxså.
  • fromheretoeternity
    sarahkka76 skrev 2009-01-11 15:09:22 följande:
    Nu har jg gjort en grov beräkning av vår mat till buffen, utan dricka, tårta och kaffe och det landade på 120 kr per person. det lär man aldrig hitta på catering, eller?
    Jo! Jag har faktiskt hittat cateringbufféer för mindre än 100kr/person. Men det handlar ju helt om vad som är på buffén!
    Vi tänkte beställa en 100kr/person buffé fast be dem utesluta köttet och istället lägga till ostbricka och sen köpa eget kött och ha grillbuffé. Det blir lite dyrare men mycket lyxigare
  • fromheretoeternity

Det är kockens catering i Skövde. Då ingår tallrikar, glas, bestick etc.
    Vi kommer ju dock komplettra med lite eget men det är skönt att ha grunden klar!

sarahkka76 skrev 2009-01-11 16:58:22 följande:
    Det var inte dåligt! Vad är det för catering?
  • fromheretoeternity

Dåså! Det låter super!
    Kan du inte berätta vad ni ska ha på buffén?

sarahkka76 skrev 2009-01-11 18:05:36 följande:
    Det såg inte så tokigt ut men vår egen komponerad är ändå bättre, gästerna får mer för de pengarna. Vi kommer att ha personal så vi har redan dukningen klar.
  • fromheretoeternity

Åååh vad hungrig jag blev nu!! Låter verkligen suuupergott!

sarahkka76 skrev 2009-01-11 21:10:13 följande:
    Vi ska bjuda på Kyckling à la king med ris, smörgåstårtor, broccoli&ädelost paj, västerbotten paj. Tillbehör: keso, sallad, bröd, känckebröd, smör, ost, brie, salta kex.Dessert: tårta med kaffe.
  • fromheretoeternity

Det var verkligen tråkigt att höra att saker inte riktigt går vägen för dig just nu. Hoppas det vänder snart!

Jag tycker i alla fall att det låter jättesnyggt med beige och gammelrosa. Varför skulle det skära sig? Kör på!

pandis81 skrev 2009-01-11 22:51:16 följande:
    Hej Nya. Och välkomnaFenixx: vad svårt det var med ringarna tyckte båda var väldigt fina. Men om jag hade valt till mig själv så hade jag nog valt nummer två. Det var lite mer jag. Men båda var väldigt fina. Idag när vi var och handlade så gick vi förbi dressman och kollade på kostymer och vad m2b hade för storlek bara lite för att man skulle veta. Jag har alltid sagt att hans egna kläder får han välja helt själv eftersom det ändå är han som ska trivas i dom och ha dom på sig en hel dag. Han hittade en kostym som ska komma in i butik i dagarna eller närmaste veckan. Den är beige eller ljus. Såg beige ut i katalogen. Med väst och så vit skjorta är jättesnygg på bilden i katalogen. Men så på hem resan så vart han lite fundersam hur den skulle funka till min klänning. Vad tror ni??? tror ni ljus kostym Ev beige skär sig mot klänningen med gammelrosa band.??? Han kommer ju ha gammelrosa plastrong och likadan blomma som jag har. Vi gifter oss i april är det kostigt med ljus kostym då?? Annars så har jag ju hittat ringen så den kommer vi nog köpa i höst tror jag. jag har inte varit så aktiv sista dagarna, det är bara för att vi fick avliva även katt nummer två här i slutet på veckan så nu har vi ingen katt kvar och mamma har mått dåligt så hon kommer hit från linköping imorgon och ska stanna i några dagar för att hon mår dåligt. Hon har haft psykiska problem hela mitt liv så jag är livrädd för att hon ska göra återfall i det nu när hon inte har katterna längre som har varit som en medicin för henne i många år. Men nu är hon helt ensam igen och det är oroande. det gör ju inte saken bättre att man inte har något jobb för tillfället så nu känns allt ganska meningslöst och jag försöker kämpa på med bröllopsplanerna men det går liksom inte framåt direkt. Jag börjar även tvivla på om vi får ihop pengar nu till våran dröm om att ha festen på ett underbart ställa som jag har hittat där vi inte behöver tänka på något. Bara koppla av och känna oss fina för en dag. dom tar hand om allt från dukning,mat,dricka,tårta ja allt. Det ända vi gör är att åka dit kvällen innan när dukningen är klar och sätter ut bordsplaceringen och det känns jätteskönt. Men jag vet nu som sagt inte om pengarna kommer att gå ihop.. allt känns bara jobbigt för tillfället. Men det var kul att se sambons leende när han hittade den ljusa kostymen.
  • fromheretoeternity

Jag tycker nr5, den med sne skärning på livet och lite tyll. Superfin och speciell!

makupala skrev 2009-01-13 21:15:20 följande:
    Nu behöver jag lite smakråd tjejer!Har lagt upp bilder i mitt galleri på 7 olika klänningar som jag fastnat för. Bilderna är numrerade 1-7 (De klänningar som har färgade detaljer kommer att bli lavendel-lila, så föreställer er de när ni tittar på dem..)Det bästa är att den dyraste av dessa klänningar bara kostar 3500 kr!
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5