Inlägg från: berglinlindström |Visa alla inlägg
  • berglinlindström

Bröllop 2010 nr 5

sarahkka76 skrev 2009-01-13 11:08:29 följande:
    berglindström: Varför har de tagit avstånd om man får fråga? Är det frågor om bröllopet?

2003 i december så vart jag misshandlad kraftigt av exet jag gjorde polisanmälan och det vart rättegång och han vart dömd i 6 månader till samhällstjänst.Det vart slut samma kväll som jag vart misshandlad jag sa det inför polisen som hämtade honom men jag hade ingen stans att bo och hos daniel (sambon min) kunde vi inte bo hos för han hade en liten lägenhet bara 2 rum och kök och med 3 barn det går inte at bo där så jag bodde kvar hos exet tills jag fick lägenhet det tog ca 1½ år och släkten och vännerna fattar inte varför jag hyrde ett rum av exet.Men en sak är säker efter denna misshanden så är vi bästa kompisar (jagv vet att det låter sjukt) och han är glad att jag och daniel vart ihop 2004 agusti och efter det så har jag inte hört nåt från halva släkten och nästan alla minna vänner försvann med.
    släkten tycke att man ska tåla allt om man har barn ihop.
    Fråga på bara om ni undra nåt

• berglinlindström

sambo sa vid lunchen att vi kunde ha bordet som på dopet och då ser man alla och på ena kortsidan sitter vi och den andra  barnen sen får dom plasera sig som dom vill.
    jag ska lägga in et foto senar idag så ni fattar vad jag menar det är så svårt at beskriva.

• berglinlindström

paradisfågel - Exet kommer att sköta fotograferingen musiken samt ta hant om 5 barn (alla barnen) så jag är jätteglad att han tar det bra.

• berglinlindström

Idag kom min stora son hem och sa att fröken hade sett oss här på bröllopstorget så hon frågade om när var mm men lovade att vara tyst för hon är bra vän daniels föräldrar.
    Sen har vi räknat att det blir för dyrt på catring så vi kommer att göra egen mat.
    Sen vart vi jätteglada för ett dansband som vi känner kanse kan spela på våran dag och deras kompisar spelar på båten när vi åker så gissa vad glada vi är.Våra dagar kommer att bli jättebra.

• berglinlindström

FruHögstadius skrev 2009-01-16 19:25:17 följande:
    har också mailat till flera catering firmor men det är INGEN som har svart, på någon av mina frågor.kanske har mycket att göra, men frågade alla före jul iallafall, tar ju itne så lång tid att svar på ett mail.maten kommer kosta mest för oss, men det betyder nog mest för festen också tror jag. måste ju vara god mat (men värt priset)

Hatr du prövat catringen i norrtälje http://www.culinarkokcatering.se/catering.asp vi ska ta dom och vi tyckte inte dom var dyra alls.

• berglinlindström

makupala skrev 2009-01-16 22:11:39 följande:
    tjejer, hur mkt pengar kommer ni att lägga på eran brudklänning? (sådär på ett ungefär..)

jag kommer att hyra max4500

• berglinlindström

Gud vad det har skrivits jag har inte hunnit med barnen ligger sjuka och just nu väntar jag på att brödet ska bli klart.skulle ta en smörgås men inget bröd det var att baka det.
    Här har det inte blivit så mycket om bröllopet mest bara pratat om förlovningen. Jag funderar om jag ska ta och fria till honom med hjälp av dansbandet som spelar.

• berglinlindström

Vi kommer att vara max 50 perssoner då är barnen med räknade och barnen kommer at sitta vid samma bord som dom andra.Sen kommer vi att ha chips godis ja det barnen älskar framme så dom får ta det dom vill.Catrings firman tyckte det skulle bli roligt med barn oxså för dom kommer att äta samma mat som vi fast i barnportion så dom får göra något roligt för barnen dom får ju ritpapper och kritor av dom så dom har nåt at göra.
    Sen på borden kommer dte at tligga engångskamrer som gästerna kommer kunna andvända när som helst för att fylla vårat fotoalmbum.

• berglinlindström

igår skulle vi beställa förlovningsringar men dom hade inte dom vi skulle ha så vi skulle åtekomma när vi bestämt vilken vi skulle ha om dom andra ringarna.Men strax innan lunch så ringer guldfynd och talar om att hon hinner få fram ringarna till den 24/2 alltså dagen innan vi förlovar oss så gissa vad glada vi vart.kollade på brudkläningar igår men det var så svårt att finna nån bra så vi kommer att kolla senare för jag ville inte prova pga min son hade vägrat äta på några timmar och minna bröst kändes som en tickand bomb.

• berglinlindström

Muntrik skrev 2009-01-22 14:21:26 följande:
    Hoppar gärna på denna tråd om jag får!Min sambo friade till mig den 10/10-08 men har inte riktigt fattat att jag ska gifta mig än men den 10/10/10 blir det i alla fall!! Det är vår årsdag 10/10 (2001 blev vi ihop)!Ha en bra dag!

välkommen!!
    vi skulle oxså ha det datumet men det är en söndag så vi valde dagen innan istället.

• berglinlindström

kikar in lite snabt hinner inte sitta så mycket vid datorn pga min dotter måste ha sin hjälp med talträning sen är det mycker sjukhusbesök logoped jag jag vet inte allt man ska gå på.
    vi har inte planerat nått mer än om bröllopet men förlovning har man pratat om mycket och jag fick vet av våran kompis att dom kan hjälpa meig fria på dansgolvet om jag vill är sugen som den på det.får se om jag vågar eller om det blir på däck.

• berglinlindström

har inte varit här mycket pga familjen har legat sjuka inga mer planeringar än nu är det bara ca 2 vecka kvar innan man förlovar sig

• berglinlindström

fan (ursäkta språket)vad arg man är fick veta idag att våra förlovningsringar kommer inte bli klara fören ibörjan av mars pga vi valde våren/sommar ringarna så nu måste vi skjuta upp det men som sambon sa vi tar det på påskafton istället då ska vi kunna ha dom klara.
    Så allt som var planerat och bra går åt fel håll blä.

• berglinlindström

har inte varit inne här på ett tag pga sportlov och en envis magsjuka.
    vi har inte kommit så långt på planerna men vi pratatde om det på kryssningen i onsdag när vi vart barnlediga i 2 timmar.
    Vi kom iallafall fram till at vi kommer ta vanlig smörgåstårta med dryck samt fika med tårta mm
    för vi kommer att åka dagen efter bröllopet och vi kommer ha våra 2 underbara barn med oss samt min kusin för dom kommer ha en hytt och vi kommer ha lyxhytt pga vi har problem med ena sonen han kan inte lämnas bort över natten pga han gråter och vill vara nära mamma så vi bestämde att det blir så sätt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5