• molnis

Bröllop 2010 nr 5

Va kul att ni vann det Rosesarered!! Grattis
    Å Grattis Brudgummarna!

Har haft massa på jobbet hela veckan, men har suttit och funderat lite över klänningen idag. Har en hyffsad bild i huvudet men bra att hitta bilder på det också. Har ju haft mina tyll-bilder innan på den "klikiga" kjolen. Nu har jag lagt inh en bild på en blå klänning i mitt galleri så e såå grymt cool.

Det är åt det hållet jag tänker mig min, men med den vita flikiga kjolen som slutar strax ovanfär foten. Brett ljusrosa (ej helt säker på färg) band i midjan med en vit blomma. Rak upptill med smala band (ev att man ska kunna ta av dem).

Har även lagt in bild på min förlovningsring som jag gillar massa, ska nu hitta vigselring som passar. min M2B har en likadan utan sten. Funderar på en med många stenar (aliansrings typen) eller en sådan med stenar på sidan. Och isåfall att ha hans första bokstav ovanpå och han min. Tycker det e svårt att tänka sig vad som passar...får väl prova något liknande..vad tror ni?

• molnis

Längden finns inte med på någon bild, fast nästan som den blå när hon har jeansjackan. Vet ej om det är att hon är kortare än den andra. För den är ju kortare. Men tänker mig att min ska sluta en liten bit ovanför foten (1 dm) fram och ev lite längre där bak.

Måste försöka skissa ut mina tankar på papper tror jag=)

rosesarered skrev 2009-02-01 19:33:10 följande:
    molnis,det var ju jättefina ringar du hade i galleriet!jag gillade mest den med många stenar, är lite svag för bling-bling klänningarna vad också fina, men jag förstod inte riktigt vilken längd du har tänkt dig?
  • molnis

Vi hade sagt att vi skulle gifta oss efter 5 års förlovning vilket var förra året. Annars hade ju 10 år ihop som det är i år varit rätt bra men nu blir det ju nästa år=) Men vi funderade lite på årsdagen i mars men sedan ville vi ha lite mer vår. Så sa april blir bra för då blir det inte för nära sommaren. Så kikade vi i allmenackan å tänkte hm den 17e ser bra ut=)

Så tog ett datum som nästa år låg på en lördag. Blir ju bara ett nytt datum att fira=)

• molnis

Mysifer: Bruka alltid försöka tänka mig tvärtom..."om jag bjöd kusinen och de sedan inte bjöd mig..skulle jag ta illa vid".

För mig blir det nej, så skulle nog gått.

• molnis

sitter å kikar runt efter bröllopsresa + en billig resa till solen i nov för att få lite sol och energi innan bröllopsbestyren sätter igång på riktigt. Planerar ni bröllopsresor? Vart vill ni åka?

• molnis

Oj ser att det blev lite otydligt

"om jag bjöd kusinen och de sedan inte bjöd mig..skulle jag då ta illa vid mig?" Svar nej!

Var tvungen att förtydliga=)

molnis skrev 2009-02-02 20:10:29 följande:
    Mysifer: Bruka alltid försöka tänka mig tvärtom..."om jag bjöd kusinen och de sedan inte bjöd mig..skulle jag ta illa vid".För mig blir det nej, så skulle nog gått.
  • molnis

Låter jätte kul!

fromheretoeternity skrev 2009-02-02 20:26:05 följande:
    Vi ska åka till Kalifornien och Las Vegas och bila runt lite. Jag bodde i USA som liten och vill gärna visa min man den delen av mitt liv. Det har dessutom alltid varit hans drömresa så det passade perfekt
  • molnis

Närmaste vännerna är ju lite skillnad. Vi har ett par som är gemensamma vänner som vi mest träffar på fester osv men har ju vart så de senaste 7 åren eller något så vi tänkte bjuda dem. Men hört att de också planerar bröllop och har ingen aning om de kommer bjuda oss. Men skulle helt förstå om de ej gjorde de. Hoppas bara inte dom känner det jobbigt om de nu inte bjuder oss å vi bjuder dem..hm

mysifer skrev 2009-02-02 22:10:08 följande:
    molnis: det var smart. just med kusiner, om vi nu skulle bjudit dem, så resonerar jag nog mest som så att det är vårt val att bjuda dem men känns inte helt nödvändigt att bli bjuden tillbaka. då är det annorlunda med nära vänner, där hade det nog inte känts lika okej att bjuda dem och sen inte bli bjuden tillbaka faktiskt.
  • molnis

OJ vad det skrivits idag=) Å många nya också kul!

Fick lite prisförslag från en resebyrå idag ang bröllopsresa. Hamnade typ 20000 över budget på det billigaste.. Fast de skulle skicka lite fler för såg att de tagit de finare hotelen endast. Vill så gärna komma till seychellerna så ska verkligen leta runt. Vill hellst till en spec ö också. Men en fotograf (som för övrigt snart är tillbaka från en resa och då ska ge pris på att ta våra bröllopsfoton som jag är väldigt spänd på för vill gärna ha henne) har varit där å reser mycket så ska se om hon har några bra tips.

Jag kommer va 27! (gammalt det låter..hu e ju 25 nu) han kommer vara..31 (fyller 32 senare)

Svarar på lite allt möjligt nu. Ang lokal så kostar vår 17 000 för festlokal + en vigsellokal då ingår bord och stolar typ. Men kikat på billiga matalternsativ osv så tror det blir rätt ok. Serveringspersonal är en sak vi ej har koll på för ej bestämt helt med mat än...hm hoppas man hittar någon bra lösning.

Har gjort en skiss på klänningen nu med=) e lite sugen på att dra igång den biten nu. Kan ej bestämma mig om det är för tidigt, får den i sommar såfall=)

• molnis

Syechellerna vill vi till.

sarahkka76 skrev 2009-02-04 11:12:44 följande:
    molnis: vart är det ni ska åka?Det är ett bra pris för både och, och när det inkluderar resten. Ja, det där med personal är lite svårt. Om man bjuder på buffe upp till 60personer så behöver man en kock och en på golvet. Ska man bjuda på tre-rätters då blir det givetvis mer personal.fenixx: vad surt! Jag lovar att hojta till.Nu har jag skickat iväg prisförfrågan så nu väntar jag med spänning på offerten Hoppas att de inte tar alldeles för lång tid på sig.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5