• Fenixx

Bröllop 2010 nr 5

ja jag är lite tidningsgalen allmänt, så ligger gärna och bläddrar.

är lite hes idag får jag erkänna hehe.

och igår var det strålande solsken, men såklart idag när vi ska iväg så är det grått och kallt. typiskt då jag hade velat ta fina kort på festlokalen, får väl se om jag tar något ändå.
    hoppas få lite inspiration nu på mässan med vilken florist och hår/smink som passar mig.

• Fenixx

låter som en bra start på söndagen FruH!

• Fenixx

idag var vi på bröllopsmässa i staden där vi ska vara. och det var på hotellet där vi ska sova med så fick man passa på. fick lite tips med florist och hår/smink och smakade tårta, godis osv.
    och hotell-sviten var riktigt fin med stor härlig jacuzzi.

har ju hittat en lokal som är såå läcker till temat och pratade med dem ansvariga som var väldigt bra och varje önskemål jag frågade om så sa dem att det fixar vi.
    nackdelen isåfall är det blir mer resa för gästerna isåfall.

då för dem först åka ca 30min till vigselplatsen, sen åka ca 24min till lokalen. och sen är det då en timmes resväg hem eller så finns staden som är ca 4min reseväg bort(där även vårat hotell är) även vandrarhem osv.

vi hade ju kontaktat ett bussbolag som kunde köra hem gästerna efter festen och då kanske dem kunde få skjuts av bekanta till vigselplatsen.
    men hur gör man nu med vägen mellan vigsel och lokal? ska man fixa buss då med eller blir allt för rörigt för dem stackars gästerna.

första lokalen ligger ju precis brevid vigselplatsen men är mer en vanlig enkel lokal.
    medan denna vi hittat nu är i läckra grottgångar med stora ljusstakar och runda stora trädbord med riktiga höga "medeltids/slottstolar" osv

vad gör man? känner mig snurrig i huvudet haha.

• Fenixx

ja får väl hoppas det.
    är verkligen mycket att tänka på.

• Fenixx

humlan>> men visst är det svårt alltså?
    vi står och överväger för och nackdelar med dem 2 ställen vi har i åtanke.
    för ni kan inte tänka er lite utanför göteborg också?
    sök annars i gamla inlägg här på BT om dem kanske tipsar om några ställen.(om du nu inte redan gjort det då)

• Fenixx

ska säga till om jag kommer på något eller ser något som kanske kan passa er.

• Fenixx

ja men det är ju kanonbra att få köpt lite grejer då och då.

själv var jag och smakade på goda efterätter och tårta idag på en mässa jag var på. och besökte bröllopssviten vi ska ha på våran natt, kändes lite småkul att stå där nu hihi.

• Fenixx

jag är nog inte så noga med frimärken faktiskt, men så länge det finns några andra än kungens huvud så är jag nöjd.

vaknade idag att jag hade tappat rösten helt och är svullen och ont i halsen. så fick vara hemma från jobbet idag där en stor del är att man pratar mycket...

tur man kan SKRIVA här då.

den nya festlokalen vi ska kika på har öppet hus på söndag och då har dem piffat upp det, tänt ljus överallt och gjort det fint, men såklart hade jag redan bytt tur med en så vi kan inte gå då. men dem sa att det är inga problem att få egen visning senare istället.

• Fenixx

ja det värsta är att vi har ju preliminärbokat vårat första ställe just då det är precis vid vigselplatsen och har fantastisk utsikt. dock ganska enkel lokal.

men så när jag fick nyss om det 2a stället som går in i temat såå bra och är riktigt läckert för temat och dem kan fixa servis som passar osv, så lockar ju det ganska mycket.

prismässigt så ligger dem samma, dock blir det lite merkostnad med resetid och transport för oss mellan vigselplats och festlokal.

men jag tänkte att vi ska åka nån helg nu snart och kika på 2a stället och sen på vägen hem stanna vid 1a stället och äta lite och fundera över vad som väger mest med för och nackdelar.

är sååå svårt haha.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5